Ivanka gescand.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Ivanka gescand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 20:07

Nee, Ivanka niet drachtig Verdrietig

Bleh.. wat een rotzooi zeg. Had echt gehoopt dat het dit keer raak zou zijn, maar wéér niet Scheve mond. En ze was vandaag ook nog eens flink vervelend met scannen (wat ik niet gewend ben van haar, normaal staat ze gewoon zonder praam en houd ik haar vast). Vandaag moest er én een praam op én moest mijn oom haar tegen de muur aan duwen en haar daar houden, omdat de DA anders niet meer zo heel was geweest Knipoog.
Dus ik dacht natúúrlijk al gelijk dat Ivanka drachtig was, ook omdat de DA toen zei dat hij voelde dat er iets was ingedaald/gezakt (kan het zijn dat hij de baarmoeder zei, ik weet het écht niet meer Clown) en dat was ook een goed teken.

De DA gaat er met de echo in en zegt gelijk het woord wat ik absoluut niet wilde horen, niet vandaag: 'nee...'. (en Marije, ik heb niet gekeken op het scherm Tong uitsteken, met moeite trouwens, want ik vind dat altijd verrekte interessant Haha!)
Daarentegen is ze wel weer tophengstig nu. Zo hengstig dat ze weer geinsemeerd moet worden morgen. En misschien verklaren jullie mij wel voor gek dat ik het nog een keer probeer, maar toch doe ik het. Het wordt dan wel een laat veulen, ik had het liever ook véél eerder gewild, maar dat zit er niet in.

Gelieve nu geen reacties als 'dan krijg je wel een laat veulen!', daar ben ik zelf ook al achter en daar ben ik zelf alles behalve blij mee. Heb vandaag echt even in een dip gezeten omdat het wéér niet was gelukt, terwijl ik zelf toch wel een klein gevoelletje had van wel (en ook weer een klein vermoeden van niet, maar het kan ook zijn dat dat de angst was dat ze niet drachtig was, dat ik het gewoon in mn achterhoofd hield zegmaar..).
De teleurstelling was deze keer dan ook een stuk groter dan de vorige keer, toen wíst ik gewoon al bijna zeker dat het niet gelukt was. Maar deze keer, nee.. ik zag geen reden waarom het niet gelukt zou zijn.

En toch, weer niet. En ik baal er enorm van...
Ik hoop dat er toch nog een gezond veulentje geboren kan worden, wat dan wel laat is, maar so be it. Ik heb er nu zoveel tijd, moeite en geld in gestoken, dat ik deze kans niet wil laten schieten. Volgens de DA ziet haar baarmoeder er super uit en ik heb het er ook lang met hem over gehad of ik het wel of niet moest doen. Hij gaf mij groen licht en dat gaf mij de doorslag om het wel te doen.

Kortom, het was een rotdag en ik voel me ook echt flink down.. Scheve mond

Dus Ivanka, zet je beste beentje (of eitje) voor morgen! Morgen wordt ze immers weer geinsemeneerd en driemaal is scheepsrecht hoop ik dan maar?!
Laatst bijgewerkt door Tinne op 10-08-04 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:18

aah nee he, wat balen nou!! Ik ga heel hard voor jou en ivanka duimen morgen! Ik hoop echt voor jullie dat het nu wel lukt....Ach gut

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:26

Tjonge balen zeg!! Kan goed begrijpen dat je je behoorlijk down voelt! Ach gut
Ik hoop echt voor je dat het 'driemaal is scheepsrecht' is voor je, anders zou het wel heel erg balen zijn!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:31

He wat vervelend! Ik zal ook duimen dat het nu eindelijk lukt!

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:33

Oh joh, wat jammer, ik ga ook duimen OK dan! voor jou en Ivanka.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:41

He balen zeg... Scheve mond
Ik weet hoe frustrerend het is om wéér die 'nee' te horen bij het scannen Ach gut
Hopelijk wil het deze keer wel pakken. Aan het warme weer kan het iig niet liggen Knipoog
Heel veel succes dan maar morgen.
Ivanka, zet um op! OK dan!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 20:55

Uhh.. warme weer? Het regent hier Tong uitsteken

Over 19 dagen hoop ik verslag te geven met eindelijk goed nieuws Rolleyes

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:00

Tinne schreef:
Uhh.. warme weer? Het regent hier Tong uitsteken

Dat is ook groeizaam weer Knipoog

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:01

He meid wat vervelend zeg! Ach gut
Over 19 dagen zitten wij allemaal heel hard te duimen dat het dan wel goed gaat!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 21:16

MarijeR schreef:
Dat is ook groeizaam weer Knipoog


Dat is waar ja, dus Vank: komop! Ik EIS volgend jaar een baby van je!!

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:21

O wat balen! Ik kan me goed voorstellen dat je de hele dag down bent geweest. Verdrietig
Maar je hebt nog een kans, dus wie weet , het is zeker nog niet over. En de nee van vandaag hoeft geen definitieve te zijn OK dan!

Ik duim voor je..dat word dan voor mij de derde keer dat ik voor je duim...en ik wil je niet blij maken met iets dat niet waar hoeft te zijn, maar meestal is het bij mij 3x is scheepsrecht! OK dan!

Zenit is geboren!!!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:57

meid heel veel sterkte en ik hoop echt van harte dat je straks niet alles voor niks geprobeerd hebt! Echt goed dat je evengoed volhoudt, de aanhouder zal winnen!! De meeste hadden het echt al opgegeven, maar als jij volgend jaar een mooi veulen heb lopen dan weet je waar het allemaal voor nodig was.

Sammie drachtig van Solaris!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:48

jeetje..balen meid!
ik had nog zo voor jullie geduimd!!
ik ga nu nog harder duimen, en hopen op een gezond veulen volgend jaar!! *LOL*

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:09

Bij ons op stal gaat het drachtig worden ook niet soepel , en de 2 merries die nu beide voor de 6e keer zijn geinsemineerd mogen a.s zaterdag weer gescand worden.
Dus mocht het lukken krijgen we ook late veulens maar dat maakt niks uit als ze maar drachtig zijn.
Overigens als ze niet drachtig zijn worden ze nog 1 keer gedekt.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:51

Jammer zeg... Ik heb gister gescand en bij mijn paardje is het ook niet gelukt.... echt super oliebol.... Ik probeer het nu niet meer.... het kan nl alleen via een aan-de-hand dekking en dat wordt nu een beetje lastig (ivm vervoer enzo) en omdat het dan pas volgende week ofzo wordt ivm hengstigheid... balen... Succes iig!!!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:10

Gatver meid, dat is echt niet leuk! Ik zou het ook nog een keer proberen hoor! Juli is niet eens zo laat, dan zijn er wel meer veulies. Ik ga weer heel hard voor je duimen. Jij en Ivanka verdienen ook een mooi veulentje, dus Ivanka, doe je best! OK dan!

Die van mij is nu op 3 maand en ik zie overal spoken. Ow, ze knippert, ze zal toch niet hengstig zijn! Wil ook zo graag dat het goed gaat dit keer! Levende veulentjes voor iedereen volgend jaar!

Odessa & Assedo

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 17:16

Nou, het zit er weer in; Ivanka is weer geinsemeneerd! Haar eitje was nog niet gesprongen, dus heeft de DA vandaag de ene helft erin gedaan en komt morgenochtend de andere helft erin doen. Dat was zijn manier om te insemeneren als het eitje nog niet gesprongen was, dus ik vertrouw maar volledig op hem Lachen
Heb ook niet veel andere keus trouwens Haha!

Maar goed, keep your fingers crossed! Ik hoop dat ik over 18 dagen héél goed nieuws kan melden Lachen!

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:23

Succes hoop dat het nu wel lukt!

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:29

Nou succes maar weer Lachen
Hopelijk pakt het nu wel.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:50

Jemig meis

Ik zat gisteren tijdens mijn werk: Ivanka wordt nu gescand, ik hoop dat ze echt meer geluk heeft als dat ik had.
Volgende keer zal ik nog meer aan je denken

Ik hoop echt onwijs voor je dat het nu wel lukt

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:27

He is inderdaad balen ik hoop voor je dat het nu wel pakt , weet wat het is dat wachten en nu dus weer 18 dagen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:35

ik duim voor je! Drie keer scheepsrecht!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:22

Je krijgt wel een heeeeel laa........ ok flauw! Maar dan kunnen we volgend jaar iig met z`n allen nog foto`s plaatsen van de nieuwelingen Haha! Het is nu al zo stilletjes met nieuw geboren veulens. Tja, die van mij staat nu bij van Manen om voor de 4de keer (maar deze keer onverdund) geinsemineerd te worden. Is dat misschien geen optie voor je? Bij van Manen heb ik zelfs hiernà(eind aug), maar dan toch echt de laatste(!) kans nog. Erg laat, maar misschien een leuk verjaardagskado`otje voor volgend jaar Haha!. Succes iig en ik hoop dat het nu wel pakt!

- Offline -

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:08

Tja, balen hè?!

Umeda is afgelopen zondag voor de 6e (!) keer gedekt. Na 4 mislukte pogingen zijn er onderzoeken gedaan en toen bleek dat er bacteriën in de baarmoeder zaten. Die zijn 'verwijderd' en toen is ze weer gedekt. Opnieuw niet gelukt, waarschijnlijk waren de bacteriën nog niet helemaal weg, zeg maar. Nu is ze voor de 6e (en laatste keer dit jaar, waarschijnlijk) gedekt en ik hoop zo op goed nieuws! Umeda is van een fokker en vandaar dat er zo lang en veel geprobeerd wordt.

Ik heb hier overigens ook een mooi verhaal over: Pakina is op haar 3e en 4e ook 6 à 7 keer gedekt en alle pogingen waren mislukt. Op haar 7e hebben we het opnieuw geprobeerd en ze is nu bijna 3 maanden drachtig van Painted Black. Dus het kan echt!

Succes ermee!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 11:23

Nog 17 dagen!

Ik hoop maar dat het nu gewoon raak is zodat er volgend jaar een gezond veulen bij mij in de wei rondloopt Lachen! Het MOET ooit gewoon een keer goedgaan en 3 keer vind ik wel genoeg om een keer raak te zijn Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jane808, LaDonna75, Muronia, nancylicci, Yvk en 45 bezoekers