Web-cam systemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Web-cam systemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 22:52

Volgend jaar willen we proberen om mijn drachtige merrie te volgen via de web-cam. Ze staat dan achter ons huis zo een 100 meter verderop. (letterlijk, ze staat op het laatste stuk grond pal achter ons huis Haha! )
Welke systemen zijn er nou om dat on-line te krijgen? We hebben onze eigen server en hosting.

Alle info is welkom!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:59

Ik gebruik camera's van Trust met een inbouw PCI kaart in de pc.
Houdt wel rekening met een enorme hoeveelheid dataverkeer.
1GB per dag zit je zo aan, door de automatische refresh had ik vaak meer hits dan bokt per dag, reken maar uit... Scheve mond

Uit een ander topic:

MarijeR schreef:
Ik heb zelf alles bij Trust besteld, via de online webwinkel van hen, Flection.
Dit gebruik ik nu:

Een camera met nachtzicht + een monitor. Die monitor gaat mee naar de slaapkamer maar kan ook op een TV of PC aangesloten worden.
http://flection.trustwebshop.com/?artnr=12429

Een camera met nachtzicht en een losse ontvanger (zonder monitor) heb ik nu 24/7 op de pc staan.
http://flection.trustwebshop.com/?artnr=12297

Een extra camera voor een 2e box.
http://flection.trustwebshop.com/?artnr=12422
In de veulenbox heb ik 2 camera's hangen, stal is 4x5,5m en de merrie kon teveel buiten beeld staan

PCI kaart.
http://flection.trustwebshop.com/?artnr=12948

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 23:10

Ok, die beelden worden dus door de camera verzonden naar de monitor thuis, via antenne. Hoe krijg je die beelden nu op je computer? Die staat namelijk niet in de stal.

Blond

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:22

Je zet de PCI kaart in de pc (simpel inbouwen, 5 minuten werk) en daarop kan je 4 camera's aansluiten.
Ik sluit ze via de ontvanger aan op de pc maar dat is omdat ik meer camera's heb dan ontvangers en via de ontvanger ook kan switchen

Via de bijgeleverde software kan je de beelden op de pc zetten.
Dan nog weer een programma wat de beelden mooi op maat maakt voor de website en dan de boel online zetten via FTP.
Dat is even knoeien met HTML en Java-scripts maar daar ben ik zelfs nog uitgekomen... *LOL*

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:39

je kan ook bij praxis ,gamma,etc kijken daar hebben ze veel soorten camera's heb er daar afgelopen jaar een gekocht en is aan te sluiten op video,tv,en pc in verschillende prijsklassen en voor binnen en/of buiten met verschillend bereik die van mij was voor binnen en werkte erg goed veel succes ermee.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:50

hey Laura, ik heb een draadloze infra roodcamera met monitor ! als je die wil lenen, of uitproberen...be my guest ! hij zou moeten werken op 100m afstand.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:35

Mist schreef:
hey Laura, ik heb een draadloze infra roodcamera met monitor ! als je die wil lenen, of uitproberen...be my guest ! hij zou moeten werken op 100m afstand.


Whohoow! Haha! Dat zou erg fijn zijn Rianne! Ik heb er 1 nodig tegen begin maart en je zou echt m'n reddende engel zijn als ik je cam-systeem mocht lenen! OK dan!

Lijkt mij trouwens dat het nog niet zo simpel gaat zijn om de beelden on-line te krijgen als ik een computer 100m verderop heb staan, en om nou een netwerkkabel van zo lang te leggen. Haha!
Misschien toch maar eens draadloos internet aanschaffen ... gaat tot 300m.
En 1 GB/dag trafiek, paps zal lachen als ie dat hoort. Nagelbijten / Gniffelen

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:07

Dan zullen we hem binnekort eventjes uitproberen goed ? ivm de afstand, dan weten we of de ontvangst goed is voor maart, dan kunnen we indien nodig nog overgaan op plan B !

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:37

Loolapelooza schreef:
Lijkt mij trouwens dat het nog niet zo simpel gaat zijn om de beelden on-line te krijgen als ik een computer 100m verderop heb staan, en om nou een netwerkkabel van zo lang te leggen. Haha!
Misschien toch maar eens draadloos internet aanschaffen ... gaat tot 300m.
En 1 GB/dag trafiek, paps zal lachen als ie dat hoort. Nagelbijten / Gniffelen

Ik neem aan dat je de ontvanger in huis hebt staan toch?
Dan moet daar de pc bij in de buurt staan, niet bij de camera.
Als je in huis goed beeld hebt, moet de boel ook op de pc aan te sluiten zijn zonder lange kabels.

Ik heb bv een losse monitor die ik mee neem naar de slaapkamer of naast de bank heb staan (en zelfs meeneem naar m'n ouders ) en een extra ontvanger bij de pc.

Het dataverkeer is idd niet leuk.
Ik had dit jaar in maart en april meer dan 30GB per maand. En dan had ik overdag de cams meestal nog uit en bij Macy in het begin ook 's nachts.
Op dagen dat het spannend was bij de merries, ging het echt idioot hard Scheve mond
30.000 hits op 1 dag was dan heel normaal...
Ik had vooraf ook met het bedrijf waar ik mijn websites host afgesproken dat ze niet de stekker eruit zouden trekken zodra ik over mijn limiet heen ging maar dat ze aan het eind van de maand maar een extra rekening stuurden.
Ik kreeg namelijk na 4 dagen de cam aan al een mailtje: "u heeft uw datalimiet voor deze maand overschreden" Clown