Hoe lang moeten we nog wachten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:41

Anya schreef:
zolang de uier nog niet permanent dik is, maar nog afneemt bij beweging zal het zo'n vaart nog niet lopen.


Ik weet niet hoe jij bij deze wijsheid komt maar dit vind ik een beetje een onzin stelling Verward . Er zijn zat merrie's die helemaal geen uier hebben voor de bevalling en pas tijdens de bevalling melk beginnen te produceren. Mijn eigen merrie had echt een onwijs klein uier maar begon een uur voor de bevalling toch een klein beetje te kegelen. Maar al had ik van de grote van het uier uit moeten gaan had het minimaal nog twee weken moeten duren. elke merrie is anders en dus ook alle tekenen.


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:56

ophrah schreef:
Ik weet niet hoe jij bij deze wijsheid komt maar dit vind ik een beetje een onzin stelling Verward . Er zijn zat merrie's die helemaal geen uier hebben voor de bevalling en pas tijdens de bevalling melk beginnen te produceren. Mijn eigen merrie had echt een onwijs klein uier maar begon een uur voor de bevalling toch een klein beetje te kegelen. Maar al had ik van de grote van het uier uit moeten gaan had het minimaal nog twee weken moeten duren. elke merrie is anders en dus ook alle tekenen.


Ja, ben ik het ook mee eens. Mijn merrie heeft ook geen "standaard uier". Alleen al aan de hand van de uier lijkt het wel of het nog wel een maand kan duren. Ik let niet meer zo op de uier maar meer op hoe ze zich gedraagt.
En dat maakt het wel een stukkie moeilijker om het tijdstip een beetje te voorspellen. Ik ga elke nacht om 00:30 even checken hoe ze zich voelt en als ze niks geks doet ga ik gewoon slapen en dan kijk ik pas weer om 05:30u. Ik weet ook dat er in de tussentijd best iets kan gebeuren maar ik kan moeilijk nu al elke nacht opblijven als ze zo weinig tekenen geeft. Ik vertrouw er een beetje op dat ze na 4 veulens wel weet hoe het moet Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:59

Nou, als ik het goed heb zitten we nu dus met z`n drieen in spanning! Ik ben heel benieuwd! Wie van ons als eerste? En geen zorgen maken alles komt goed! Daar moet je gewoon van uitgaan, al herken ik die doemscenario`s wel. Je haalt je gewoon van alles in je hoofd, helemaal na zo`n ervaring die jij met je merrie hebt gehad. Een koliek aanval is zeker niet datgene waar je op zit te wachten, maar als de DA zegt dat het allemaal goed is moet je daar maar gewoon van uitgaan, al klinkt dat makkelijker dan het is. Maar je merrie heeft gewoon iets meer tijd nodig. En ook ik heb begrepen dat er dit jaar meer merrie `s zijn die overdragen dan dat de veulens op tijd geboren worden. Het schijnt met het weer te maken te hebben. Dus de moed er inhouden *LOL* al is dat niet altijd makkelijk ik heb ook al tig nachtmerrie`s gehad over dat wat er allemaal wel niet mis kan gaan! Het is gewoon heel spannend allemaal!

Zenit is geboren!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:00

ophrah schreef:
Ik weet niet hoe jij bij deze wijsheid komt maar dit vind ik een beetje een onzin stelling Verward . Er zijn zat merrie's die helemaal geen uier hebben voor de bevalling en pas tijdens de bevalling melk beginnen te produceren. Mijn eigen merrie had echt een onwijs klein uier maar begon een uur voor de bevalling toch een klein beetje te kegelen. Maar al had ik van de grote van het uier uit moeten gaan had het minimaal nog twee weken moeten duren. elke merrie is anders en dus ook alle tekenen.


Sommige merries hebben helemaal geen uier (vooral maidenmerries). En dan kun je er inderdaad geen peil op trekken. Maar bij merries die al wel dikkere uiers hebben (en dat werd aangegeven door Zwelgje) moet je vooral kijken of de dikte weer afneemt na beweging. Een merrie kan met zeer strakke vol lijkende uier op stal staan en na een paar uur in de wei voelt die uier dan niet meer zo strak. In dergelijke situaties schiet de uier pas vol als de merrie bijna zover is. Dan is het een aardige graadmeter om te kijken hoe de uier voelt na de weidegang. Is de uier dan nog steeds dik, dan is het tijd op te gaan uitkijken naar verschijnselen van kegelen (alhoewel ook dat achterwege kan blijven). Verder kun je kijken naar de mate waarin de merrie achter slap wordt (om ruimte te maken voor het veulen).

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:20

Zwelgje schreef:
Ja, ben ik het ook mee eens. Mijn merrie heeft ook geen "standaard uier". Alleen al aan de hand van de uier lijkt het wel of het nog wel een maand kan duren. Ik let niet meer zo op de uier maar meer op hoe ze zich gedraagt.
En dat maakt het wel een stukkie moeilijker om het tijdstip een beetje te voorspellen. Ik ga elke nacht om 00:30 even checken hoe ze zich voelt en als ze niks geks doet ga ik gewoon slapen en dan kijk ik pas weer om 05:30u. Ik weet ook dat er in de tussentijd best iets kan gebeuren maar ik kan moeilijk nu al elke nacht opblijven als ze zo weinig tekenen geeft. Ik vertrouw er een beetje op dat ze na 4 veulens wel weet hoe het moet Knipoog

Dat deed ik dus ook .De birth alarm was om (mijn merries zijn dus blijkbaar een uitzondering want die gaan dus wel altijd plat liggen op het einde van de dracht ) elke nacht 3a4 keer vals alarm ,bij het laatse keer afgaan van het alarm zo rond 4 uur s'morgens,zette ik hem uit -zo van t'is toch nog niet voor nu- ze kegelde toch niet .Nadat ze 2 weken overtijd was liet ik hem wel aan .Om 4 uur vals alarm ,merrie rustig .Om 6 uur alarm de merrie was aan het bevallen maar .....er kwam niets dus paniek want ondanks het persen kwam er geen veulen (gelukkig bel ik de da al van bij de eerste tekenen v/d bevalling )het veulentje lag dus in stuit en je zag de pootjes goed door de anus drukken .de DA lijkt op dat moment echt heel lang weg te blijven .Gelukkig is alles daarna goed gekomen en hebben we nu een kerngezond hengstje maaaar mij hoor je niet meer zeggen dat het meestal wel goed gaat want het is onze 3 de en gelijk mis ,hadden we er niet bij geweest ????

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 12:43

Ja, Libke daar heb je ook wel gelijk in maar het is in haar geval wel moeilijk om te waken omdat ze zo weinig laat zien. Kijk, als ze 's nachts echt drentelig is dan houd ik haar wel beter in de gaten en ga ik meerdere keren kijken per nacht.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:45

oh oh oh, wat een stress! Haha, dit is zoo herkenbaar. Ik had ook al van die heerlijke ideeen over wat er allemaal mis kon gaan.. Maar gelukkig is het allemaal goed gegaan. Stella had wel uier, maar die zwakte wel af als ze in het land was geweest. Tot de laatste dag, maar toen kegelde ze ook al direct. Het was haar 1e keer en dus moeilijk in te schatten hoe ver ze al kon zijn enz. Alleen zij heeft wel een maand lang een uier gehad, dus dat zegt echt weinig.
Merries zijn zulke grappenmakers he, daar kan je gewoon niet op vertrouwen. (Eigenlijk willen ze gewoon niet dat je erbij bent en dat laten ze ook wel merken...drachtig, wie ik?? Nee hoor, ik voel me kiplekker! Kijk maar ik kan nog heel goed bokken!) En ondertussen gaan ze twee uur later bevallen: ZUCHT!
Jullie zullen gewoon moeten wachten,wachten en nog eens wachten.
Nou, ik wens jullie veel succes en maak je niet te veel zorgen. Als de merrie er nog lekker bij staat zal het wel goed gaan.
Ik hoop dat ze snel komen!!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:33

Nog steeds niets...??? Pfff... ik blijf elke dag maar hier kijken naar een berichtje van jou, maar het schiet niet op he?

*wij zijn heeeeeeel veel foto's van jou verontschuldigd om het goed te maken Knipoog *LOL* *

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 18:42

carola schreef:
Nog steeds niets...??? Pfff... ik blijf elke dag maar hier kijken naar een berichtje van jou, maar het schiet niet op he?

*wij zijn heeeeeeel veel foto's van jou verontschuldigd om het goed te maken Knipoog *LOL* *


Ja, ik weet het... . Dan ben ik jullie op zijn minst verschuldigd Tong uitsteken Cool Scheve mond
Misschien komt ie vannacht? Wishful Thinking... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:47

Wishful Thinking, dat was een goede naam geweest voor een kwpn-er van vorig jaar Lachen hihi

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:55

Nog geen nieuws??

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:02

Misshien dit weekend, als ik het goed gezien heb is het vrijdag volle maan.
Sommige merrie's (net als sommige vrouwen trouwens) trekken op de maan.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:40

Nou, ze was vanavond eventjes heel onrustig. Een paar keer gaan liggen en weer staan en de uier staat ook mega strak (geen melk of kegels).
Ze is 2 keer helemaal plat gaan liggen en nu staat ze weer maar ze is wel onrustig. Rondjes draaien en drentelen.
Dus ik weet het niet, ik laat me niet gek maken. Vorige week heeft ze ook een avond druk gedaan en toen was er ook niks aan de hand.
We gaan haar vanavond wel iets nauwer in de gaten houden, voor de zekerheid. Het zal wel weer vals alarm zijn maar beter safe than sorry Knipoog
Ik weet niet of ze misschien vannacht zou kunnen bevallen... we wachten af!
Jullie horen nog van me.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:46

Spannend joh.
Hopelijk morgen een geboorteberichtje Haha!
Succes vannacht.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 07:07

Ja, hij is er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is een keimooi voshengstje!!!!!!!!!!!!!!!
Niet helemaal wat we besteld hadden maar ik ben super gelukkig.
Ik open straks even een nieuw topic met foto's en vermelding van de naam die we gaan verzinnen!!

Happy, happy, happy!!!!!!!!!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:33

Gefeliciteerd!

marieke03
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:49

gefeliciteerd! ik hoop dat die van mij ook zo komt!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:10

Gefeliciteerd meid, lang gewacht en toch gezond gekomen. En nu als de donder je bed in en slapen!!!!!!!!!!!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:12

Ben je nog bij de bevalling geweest trouwens?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 08:18

Hij is toch zo mooi! Hij heeft al rondgelopen en een poging gedaan om de tepel te vinden maar dat was nog geen succes en nu is ie maar weer even liggen. Want je wordt moe van lopen Knipoog
We zijn nu bezig om de foto's te uploaden en de veearts komt zometeen ook nog even langs om e.e.a. te checken.
We hebben het natuurlijk weer gemist. We hebben om 02:00, 04:00 gechecked en ik wilde om 05:30 weer gaan kijken en toen lag het er net bij, net uit het vlies.
Dus die stiekemerd heeft in dat anderhalf uurtje de boel geregeld.
Foto's zijn dus onderweg!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:03

Hij moet nu onderhand toch wel zijn ontbijt krijgen, als het hem dadelijk als hij wakker wordt, nog niet lukt om de tepel te vinden, zul je hem een handje moeten helpen. Overleg even met je DA, of iemand in je directe omgeving die er verstand van heeft. Maar hoe sneller hij de biest nu binnen krijgt, hoe beter het is. Hoe is de moeder, blijft zij rustig staan als hij aan het zoeken is, of draait ze mee, om hem in de gaten te houden.
In dat geval, houdt de merrie vast en laat iemand anders het veulen naar de uier geleiden. Als je nog vragen hebt stuur dan even een PBtje, gaat sneller.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:34

Gefeliciteerd! Ik kijk uit naar de foto's , zal wel ff zoeken.

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:04

Hee....Gefeliciteerd!!!
Wel jammer dat ze het toch nog stiekem heeft gedaan.
En..drinkt hij al???

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 10:15

Kimmes schreef:
Hee....Gefeliciteerd!!!
Wel jammer dat ze het toch nog stiekem heeft gedaan.
En..drinkt hij al???


Hij is op dit moment druk bezig met het zoeken naar de tepel dus we wachten nog even af... . Het gaat hem vast wel lukken

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:22

Goed zeg.
Hadden we toch gelijk gisteravond
Geniet maar lekker van hem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 53 bezoekers