Vraagje, betreft naveltje veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Vraagje, betreft naveltje veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:37

Ik weet dat ik een beetje te beschermend ben met dit veulen, maar het is na twee hengstje eindelijk een merrietje geworden. En niet van de eerste de beste hengst. Ik wil zo graag dat alles perfect gaat, vandaar dat ik dit toch even wil vragen.
Het stompje van de navel is er vandaag afgegaan, niets aan de hand op zich. Maar erkomt aardig wat vocht uit. Is dit normaal? Ik zie geen darmpjes ofzo en er zit ook geen groot gat. Is het gewoon wondvocht wat weg moet en heeft iemand hier ook ervaring mee?
Bij de vorige twee veulens is me dit helemaal niet opgevallen namelijk.
Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen. Als het morgen nog zo is laat ik de DA in ieder geval even langs komen.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:44

na hoeveel dgn/weken is het stompje eraf gekomen?
Bij mijn merrieveulen is alles droog gebleven.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:47

Ze is vorige week zondag geboren. En vandaag is het stopje eraf gekomen.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:52

bij mijn merrieveulentje heeft het 3,5 week geduurd!
Misschien is dat de reden.
Ik denk dat het navelstompje van jou veulentje nog niet vergenoeg ingedroogd was, en er misschien iets minder natuurlijk te vroeg af gekomen is?.
Ik zou voor de zekerheid heel even telefonisch overleggen met de DA, kost je niks Lachen

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:56

Ja, ik denk dat ik dat maar even doe. Ik kan beter een keer voor niets bellen dan er mee wachten tot het te laat is.
Het is in ieder geval wel een druktemaker, dus het zal wel te vroeg zijn losgelaten.
In ieder geval bedankt. OK dan!

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:59

Weet je! Vocht in een wonde is niet slecht hoor. Vaak heeft dat een zuiverende werking, de wonde schoon maken. Moest het nu beginnen etteren, dat zou niet zo goed zijn...

Ik zou niet te ongerust zijn hoor, maar misschien als je echt twijfelt kun je best is naar de DA bellen. Ik weet dat veulentjes krijgen soms slecht voor het hart kan zijn Lachen Lachen

Het beste...

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 23:07

Ja, het is echt heel slecht voor je hart. En ik ben zo happy met dit merrietje. Het liefst lag ik nu nog steeds elke nacht naar de TV te kijken, maar de camera is uit de stal Haha!
Het vorige veulen lag languit in de stal, omdat hij de darmpek niet kwijt kon. Die was meer dood dan levend en de DA heeft er hard aan moeten werken om het veulen weer op de been te krijgen. Toen had ik helemaal geen tijd om op die banketstaaf dingen als het navelstompje te letten. Haha!
Nu is dat allemaal gewoon goed gegaan en heb ik zoiets van, dit gaat allemaal te goed. En dan ga je je vaak weer vanalles in je hoofd halen.
Het valt niet mee, veulens krijgen Haha! Tong uitsteken

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers