Met spoed advies gevraagd!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 14:44

Ik heb maar een stukje land voor madammeke voor het huis afgezet, kan ik haar goed in de gaten houden Haha!

Zo staat ze er op het moment bij:
Afbeelding

Draagt haar staart nog maar een klein beetje, schopt niet meer naar haar buik, gaat niet meer liggen en heeft nog steeds geen uier Haha!
Het veulen is nog wel erg druk, die zie ik constant heen en weer gaan Lovers

Misschien vannacht, ik zie het wel, maar wakker blijven doe ik niet meer, kost mij te veel van mijn gezondheid Haha!

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:50

Gave pony!!

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:56

hou d'r goed in de gaten want als ik het zo hoor kan het elk moment gebeuren. En dat ze nog hooi eet zegt helemaal niets mijn merrie heeft 10 minuten voor ze begon nog een hele emmer lucerne opgegeten ze had bijna geen uier en kegelde een klein beetje. ze had echt bijna geen tekenen dat het al ging gebeuren maar was wel al tien dagen overtijd.
Zelfs de echte kenners (fokkers) zeiden tegen me dat het nog wel een paar weken kon duren omdat ze geen uier had. pas tijdens de bevaling begon ze melk te produceren.
Waarom doe je trouwens geen birth alarm om je kan ze zo huren bij divosa of zo?

En even over wat anke schreef dat je beter niet bij de bevalling kan zijn is pure onzin! als ik er niet bij was geweest had ik nu waarschijnlijk een dood veulen gehad en een doode merrie. Bij mijn veulen lag er een voorbeen niet goed dat hebben we naar voren moeten halen anders had ze hem waarschijnlijk dood geperst.
Nou veel succes!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 15:06

Haha! Ik hou haar ook goed in de gaten, heb het stukje wei waar ze nu staat expres gekozen omdat ik haar vanachter de computer nu gewoon zie staan maar ze kan mij niet zien Haha! (lang leve de luxaflex )

Ik ben er ook het liefst wel bij hoor, ten eerste omdat het haar eerste veulen is en ik nog maar moet afwachten of ze makkelijk veulent en te tweede wil ik toch echt gaan proberen de bevalling op de foto te krijgen, maar of dat gaat lukken..... Haha!

Ze begint haar staart nu ineens weer hoger te dragen en graast nog maar heel af en toe, ze loopt nu constant langs de omheining rondjes op het land, zou ze een plekkie aan het zoeken zijn? Tong uitsteken Haha!

kathy
Berichten: 114
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Geetbets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:12

Hoi
Veel succes!! Ik weet hoe je je voelt!! Ik zit ook op een veulentje te wachten. Al 1 ganse week geen slaap en toch verwacht men je fris en monter op het werk
Hou haar goed in de gaten en blijf er ook bij als het veulen er is. Als het het eerste veulentje is voor haar, weet ze misschien niet dat ze het te drinken moet geven. Had ik ook aan de hand. Binnen 3u moet het drinken. Geleid dan even het veulen naar de uier en laar iemand mama even vast houden. Zodra ze 1 keer gedronken hebben weet mama ook wat ze moet doen!!
Veel sterkte OK dan!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:27

Spannend hoor...Ik hou bokt steeds in de gaten Tong uitsteken
Mijn moeder en ik rijden langs als het veulen er is Haha! Dus het liefst deze week nog Haha! geef je de bestelling door Knipoog

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:30

Hoe is het nu met haar T@nj@?

Het is wel een leuk merrietje Lovers

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:41

Ja hè ze is ook heeeel mooi (voel me een beetje groeien...haha)

Ik ben heel benieuwd, de merrie die ik dacht dat nu zou gaan bevallen (die dus dezelfde tekens vertoont als Eirian.....is weer minder) Maar die andere, die weinig tekens vertoont, had op een tepel een klein kristalbolletje (hars)
Het begint hier te stormen en storm geeft veulentjes...dus mijn nacht zal ook wel niet veel worden. (ga toch even kijken) ik heb helaas niet de luxe die jij hebt!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:45

spannend hoor!!!

ik moet nog anderhalve maand wachten op mijn veulentje Verdrietig

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:55

Hoi tannie, mijn fokmerrie had indertijd voor de bevalling helemaal geen uier! Pas toen t veulen eruit was kwam dat op gang..je laat t me wel even weten als het er is hè, komen we beschuit met mini-welshjes eten Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 20:08

Tuurlijk laat ik het je weten

Op het moment gebeurt er dus helemaal niets, ze staat gewoon rustig te grazen en maakt totaal geen aanstalte.
Hier gaat het niet stormen dus ik ben bang dat het ook vannacht niet gaat gebeuren maar je weet maar nooit he, ze draag haar staart nog steeds een stuk hoger dan normaal.

Voor de mensen die niet helemaal begrijpen waarom Anke schrijft dat ze een beetje aan het groeien is Haha! Ik heb deze mooie dame bij Anke gekocht en het is mijn beste aankoop tot nu toe geweest geloof ik hoewel, Freddy komt ook bij anke vandaan en die is ook zooooo Lovers , Freddy en Eirian, twee maatjes voor het leven, kunnen niet zonder elkaar en hebben bij Anke volgens mij nooit bij elkaar gestaan, puur toeval dat die 2 zo goed met elkaar op kunnen schieten Cool

Hmm, ik heb orders gekregen van Hans om nu toch eens te gaan slapen (ik schijn er verschrikkelijk uit te zien Haha! ) even gtst kijken en dan mijn oogjes even dicht (als het lukt) ben nu bijna een volle week in touw met af en toe een uurtje slaap op de bank, nu is Hans thuis en moet ik luisteren naar mijn mannetje he Tong uitsteken

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:23

slaap lekker! (wie weet als je wakker wordt...staat er een veulentje!!!)

René gaat zo nog even kijken en dan morgenvroeg weer.....

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:56

leuke pony. misschien heeft ze wat last gehad omdat het veulen is gedraaid? succes met waken, ik hoop dat je niet net als ik 2 weken hoeft te waken hihi, maar geloof me het is elke onrustige nacht waard hoor.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:18

erg he die spanning, ik herken het zo van vorig jaar.
Even over die melk, Polly is op de dag van de bevalling pas begonnen met kegelen en in de eerste instantie mocht Katinka niet drinken (uier was erg gevoelig) maar we zijn erbij gebleven tot ze gedronken heeft.
Als het veulentje er is gewoon even de dierenarts laten komen voor de eerste controle en die controleert het uier dan ook even.
Sterkte!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 00:25

Nou, ik heb geprobeert te slapen maar moe als ik ben....het lukt me gewoon niet Schijnheilig
Eirian staat erbij alsof er helemaal niets aan de hand is dus ik weet eigenlijk alweer zeker dat er ook vannacht niets gaat gebeuren (dat helpt toch, zo denken, dan verwacht je het niet en ligt er ineens een veulen..... Haha! )

Ik ga zo maar lekker in bad en dan toch maar weer naar bed, eens kijken of het mij nu wel lukt om te slapen.
Volgens mij gaat Eirian het veulen nog een week binnen houden en mij daarbij constant op het verkeerde been zetten, zo'n krengetje is het wel Extreme duivel Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:02

en is er al iets geboren? Zijn wel spannende uren voor je zo snachts Haha!
Ik hoop dat ze je niet te lang meer laat wachten hoor Haha!:#

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 09:30

Nog niets geboren
Ik heb nu eindelijk wel een beetje kunnen slapen, duurde even maar toen ik eenmaal sliep ben ik ook in 1 ruk doorgegaan zonder steeds weer wakker te worden.
Ik ben net pas wakker en zit nu te kijken naar een merrie die doet of haar neus bloed Frusty Nee, ik denk echt dat ze mij nog een week gaat laten wachten hoor.
Ik hoop echt dat ze het nog dit weekend doet want nog een week......op mijn werk ben ik de afgelopen week al tegen heel wat onbegrip aangelopen, daar reageren ze of ik een nest kittens verwacht of zo (en ook daar zou ik absoluut bij willen zijn ) maar begin niet over hun kids....want dat is toch heel wat anders hoor, niet te vergelijken, nou, voor mij dus wel!
Gelukkig heb ik ook nog een paar collega's die het wel begrijpen, die hebben zelf ook kids, vergelijken het ook daarmee en begrijpen het dus wel

Duim allemaal a.j.b. voor ons dat het nog voor Zondagavond gebeurt, dan kan Hans er ook nog bij zijn, anders ziet hij zijn kleinkind Haha! pas volgende week Vrijdag avond (eeehm, als het dan al geboren is Frusty )

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:08

dat probleem heb ik ook...toen mijn honhje puppies moest krijgen, had ook iedereen zoiets van ja...leuk.....(maar verder ook niets) Terwijl het voor mij reuzebelangrijk was! Gelukkig beviel ze in de vakantie.....

Bij mij ook nog niets......(maar ik zie het vanzelf wel...., maar bij ons eerste veulen was ik ook zo...hoor!)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 10:58

Eirian is speciaal voor mij, ik heb hier 6 4voeters staan maar zij is de enige merrie, ik heb nooit een merrie willen hebben (heb vroeger merries gehad maar dat waren allemaal stuk voor stuk krengen) maar toen ik haar eenmaal zag was ik op slag verliefd. Zij heeft ook mijn vooroordeel tegen merries weggehaald
Al mijn paardjes zijn speciaal maar zij is mijn enige kleine meid die mij nu ook nog eens een ukkie gaat schenken Lovers **zucht** het lange wachten en waken begint mij parten te spelen, wordt helemaal weeeeeek Haha!
Bij mijn mannelijke 4voeters wordt ik ook week hoor, lijkt wel of ik last van mijn hormonen begin te krijgen Haha! Ik heb mij de afgelopen week gedragen of ik zelf zwanger was, ik stond op een gegeven moment zelfs om 4 uur snachts satésaus te maken omdat ik trek had in een boterham met een dikke laag satésaus Verward hoezo gestoord Haha!

Ik wordt op het moment plat gebeld door familie die allemaal vragen hoe het met het veulen is en waarom ik ze nog niet gebeld heb Huilen ze begrijpen er niets van, vragen ook wat "de huisarts" ervan zegt dat ze zo lang wacht Haha! (is duidelijk dat wij verder geen paardenmensen in de familie hebben Haha! )

Hmmm, ze staat weer hevig te meppen met haar staart, ik hou het toch maar op vliegjes...........

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:49

Hmm nog niks Scheve mond
Duurt lang Haha! Schijnheilig

Spannend hoor...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:20

tanja doe het rustig aan, als ik je verhaal zo lees duurt het nog wel even Knipoog ik weet nog van vorig jaar dat die merrie van mij een week lang heeft staan draaien, staart omhoog en slaan met d'r benen. en idd het is net of ze koliek hebben, en in een bepaald opzicht is dat ook zo. het lichaam begint het veulen richting uitgang te duwen Haha! , en dat kan even duren, helemaal bij een eerste veulen.
ook is het zo dat de meeste merries rust willen en daar ook op wachten (daarom ook dat de meeste veulens s'nachts tussen 1 en 4 geboren worden)

nog een ander teken waaraan je kunt zien dat het eraan begint te komen is, dat de spierbanden boven op de kont zacht worden. het is net of ze dan een dakje krijgen ipv mooie ronde billen

veel sterkte met waken, en we horen als "het" er is.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:06

Wij zijn net even stiekem langs gereden Haha! ze stond er best rustig bij.
Maar het blijft spannend natuurlijk....

En ze blijft mooi Lovers

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:29

Is het veulen er er nog niet... Scheve mond?
Dat wachten bah Tong uitsteken

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:34

nou nou nog even en je kunt er eenhele roman van maken,ze laat je wel wachten hoor die kleine meid,overigens een mooi merrietje!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 23:27

Tis een pracht merrietje he Ik ben ook super trots op mijn meisje Lovers en daar moet wel een mooi veulen uitkomen aangezien mijn hengstje Mambo (ook al zo'n lekker ding Cool ) de vader is Haha!


axeltje schreef:
Wij zijn net even stiekem langs gereden Haha! ze stond er best rustig bij.
Maar het blijft spannend natuurlijk....

En ze blijft mooi Lovers


Hihi, je zou haar eens op haar rug moeten kijken, je weet niet wat je ziet, dat eens zo mooie sierlijke ranke ding is mega gegroeid (logisch natuurlijk, als dat niet zo was zat er iets niet goed Haha! )

Maar wat nou Merel? gaan we spionnetje spelen Haha! Haha! Schrok je niet? Er stond nl. wel wat kleins bij Maar dat was Fred de pret Shet, haar maatje voor het leven Lovers Die 2 kunnen niet zonder elkaar, zal mij benieuwen of hij bij de bevalling mag zijn en of ze hem daarna nog accepteerd bij het veulen.

Eirian staat inmiddels vanaf een uurtje of 8 weer op stal, afgelopen nacht had ze geen zin om naar binnen te gaan dus zijn ze lekker buiten gebleven maar vanavond stond ze bij het hek en wilde duidelijk naar stal. Ze krijgt zo nog haar laatste voerbeurt voor de nacht, ze staat alleen binnen want de rest blijft lekker buiten op het land en de paddock, ze staat in het donker zodat ze alle rust en privacy heeft, ik ga niet meer kijken (jawel, afgelopen nacht is dat mij ook voor het eerst gelukt, Hans heeft mij aan het bed vastgespijkerd) en zie wel waneer het veulen er is. Voorlopig denk ik dat het zeker nog een week gaat duren (hoop het niet natuurlijk) maar zodra er wat is zet ik het meteen in dit topic met een link naar een nieuw topic met foto's