ervaring gevraagd drachtige merrie maar geen dekdatum bekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
farmer1993
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-12-22

ervaring gevraagd drachtige merrie maar geen dekdatum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-23 21:11

goedenavond bokkers *D

hoop dat ik het in een goede forum plaats anders zal ik hem wel ergens anders plaatsen.Afgelopen april heb ik een merrie gekocht waarvan ik later erachter kwam dat ze drachtig is. Dit is gescand in de kliniek. Nu is er geen dekdatum bekend. In juli is ze drachtig gescand en was de schatting dat ze ron dde 5 / 5.5 maand drachtig zou zijn. 2 weken geleden is ze nog gescand op stal en opgevoeld . veulen leeft nog en de da zei ze ligt al mooi naar achteren. Nu heb ik 24/7 camera bewaking en ben ik al weken aan het waken haha. Nu is ze laatste dagen wat veranderd in der gedrag. ze is overal op aan het bijten, ze ligt echt heel veel te slapen en ze heeft hele onrustige momenten dat ze ineens gaat lopen rennen. Dit is de eerste keer dat ik een veulen verwacht en heb dus nog geen ervaring mee met wanneer zou het ongeveer gebeuren. 4 weken geleden waren haar uiers beetje gevuld met melk maar ook ineens was he weer weg. ze heeft enorme spenen. en vandaag leek het alsof het veulen wel ineens heel erg naar achteren lag. vanaf wanneer gaat een veulen eigenlijk zich meer naar achteren verplaatsen ? kan daar niks over terug vinden.


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Re: ervaring gevraagd drachtige merrie maar geen dekdatum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:13

Is het uier goed gevuld? Banden slap? harspuntjes?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

farmer1993
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-12-22

Re: ervaring gevraagd drachtige merrie maar geen dekdatum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-23 21:14

de banden zijn wel slapper. maar of dit slap genoeg is ? zie nog geen puntvorming wat je ziet op google zeg maar. maar is wel pudding achtig haar achterhand. de ene keer zit er melk in en andere keer niet.. dit zou haar eerste veulen zijn.

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:20

Het blijft zelfs als je de datum weet altijd afwachten omdat merries veel eerder of veel later kunnen bevallen.
Je kan de melk testen met een strip maar dat biedt ook geen zekerheid.
Elke merrie is ook weer anders ermee.
Van mijn merrie vroeger wisten we het ook niet, wij waren tussen de middag geweest en toen was er nog niks te merken en een paar uur later toen we weer kwamen was er een veulen.
Jij kan gelukkig op de camera kijken en haar goed in de gaten houden is eigenlijk het beste wat je kunt doen.
Hier op bokt zijn nog wel volgtopics dan kun je zien hoe het bij anderen is gegaan!
Succes!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ervaring gevraagd drachtige merrie maar geen dekdatum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:30

ED -> KS

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 332 dgn / Nina x Vaderland 275 dgn (18-4)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cheytjuh, Knolselder, Trendiction, Tyke en 49 bezoekers