Veulen camera

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 12:58

Toch maar even een berichtje hier op het forum. Wij hebben een drachtige Shetlander merrie staan. We willen graag een camera aanschaffen voor in de stal zodat we kunnen meekijken/checken.

Eventueel te streamen naar Youtube/een app.

Maar er is veeeeel op de markt en ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Welke camera's hebben jullie?

Wifi is er op stal, maar kan ook een module kopen met een kaart erin die 4G wifi geeft. Is allemaal geen probleem. Geen richtlijn (nog) qua budget.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:57

Ik volg ook even :)

Heb nu het zelfde bedrijf gevraagd die bij mij thuis camera's heeft aangesloten en ik zit dan rond de 800eu met een wifi router op een simkaart aangezien er geen wifi op stal is.

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:45

Ik heb deze gekocht dit jaar: https://www.coolblue.nl/product/808236/ ... ct-reviews

We hebben er momenteel 2 hangen bij de schapen, daarna gaat de pony onder de camera. De camera is makkelijk op te hangen en heel simpel te installeren en werkt perfect via wifi. Hij geeft duidelijk beeld zowel dag als nacht. Voorbeelden van de schapen:
Dag
Afbeelding
Nacht
Afbeelding

Edit: wij hadden geen wifi op stal, maar met een powerextender nu wel.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:49

In 2019 heb ik deze aangeschaft.

https://www.coolblue.be/nl/product/8686 ... -pack.html

super tevreden over. Had ook geen wifi in mijn stal en kabels leggen kon niet meer. Mijn vriend kwam dan met 2 powerlineadapters met wifi als tussen oplossing en sindsdien perfect internet in de stal en super goed beeld op de App en op de pc.

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:06

Grinnik, dat is dezelfde als die ik heb @petraaken ;)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 19:52

Dankjewel voor jullie reacties. Kan je de beelden ook doorstreamen naar bijv youtube ofzo?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:10

Je kan ze wel delen met vrienden. Dan moeten zij de app installeren op hun telefoon of hun laptop en moet jij hen toegang geven. Zo kan mijn vriend ook op onze camera's kijken. Hij vond dat leuk om zo de geboorte van het veulen vorig jaar te volgen.

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Veulen camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:48

Ik weet niet of live streamen kan. Misschien wel hoor, maar ik heb het niet :+
Wat wel kan, is een filmpje opslaan vanuit de app, en die uploaden. En wat Petraaken al zegt, je kunt de camera delen met wie je wil.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:17

Ik heb om mijn merrie in de gaten te houden de reolink go besteld. Goede verhalen over gehoord, maar zelf nog geen ervaring mee :)
Het is een 4G camera met accu. Wij hebben wel WiFi op stal, maar die is wisselend betrouwbaar :+