Jullie ervaringen met Vitalbix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DDDara
Berichten: 969
Geregistreerd: 30-11-11

Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 18:14

Hoi hoi,

Ik heb 3 drachtige merries die zeer binnenkort hun laatste 4 maanden in gaan.
Nu overweeg ik om ze allemaal op vitalbix Breed en Grow te zetten.

In eerste instantie was ik hierin geïnteresseerd omdat de hoeveelheid suiker en zetmeel veel lager is maar na het doorlezen van de gehele samenstelling van het voer bleken alle belangrijke mineralen ter voorkoming van OCD en de vitamine hierin veel hogere doseringen in te zitten en blijkt dus dat je van dit voer veel minder hoeft te voeren.
Dit vind ik heel positief omdat ik me niet kan voorstellen hoe ik mijn paarden ooit 4 of bij sommige voeding zelfs 6 kilo merrie brok moet gaan geven.

Nu ben ik van plan een bigbox te kopen maar wil ik graag voor dat ik dit daadwerklijk doe weten hoe jullie paarden het op dit voer doen.

Het voer is namelijk een stuk duurder dan normale merrie brok wat opzich geen probleem is maar ik wil wel graag weten of jullie paarden aan de aanbevolen hoeveel heden van dit brok wel echt voldoende hebben dat ik straks niet met heel duur brok zit waar ik uiteindelijk nog 5 kilo van moet voeren.

11 mei '23: Tin Tin Twizzl (Peru's Sarowski x Don Romantic x Painters Row)
23 april '21: Reus Rocco (Peru's Armani x Indian Rock x De Niro)
21 april '21: Rivella's Romance (Perus's Argument x Don Romantic x Painters Row)
21 maart '21: Reckless Revi (Peru's Argument x Sam R x Krack C)
2 juni '16: Lumidi (Negro x Don Romantic x Painters Row)


justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:21

Ik voer vitalbix aan mijn quarterhorse, ze doet het er goed op, ik voer niet meer dan dat wordt aangegeven Ze krijgt er hooi naast, en soms luzerne.
Je kunt ze mailen voor voeradvies, werkt heel fijn.
De stal waar ze vandaan komt is een vrij grote opfok/revalidatiestal met ook drachtige merries. Zij voeren ook vitalbix. Ik wil je via pb wel de stalnaam doorgeven.

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:00

Mailen voor een voeradvies is erg fijn!
Mijn 20 jarige doet het er super op en mijn veulen krijgt nu ook de breed & grow. We hebben nog 2 paarden op stal die ook vitalbix krijgen. Allemaal naar tevredenheid! :)

In verhouding ben ik niet meer geld kwijt dan bij bijvoorbeeld voeren van pavo omdat mijn pony geen mega porties krijgt. Ik geef hem nu de vitalbix en de luzerne. Zijn bloed is laatst nog getest en hij had allemaal goede waardes.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:39

Ik heb de breed & grow gegeven aan mijn merrie die toen nog in de groei was (2jr). Ze vond het erg lekker en deed het er goed op.

Alle paarden krijgen hier vitalbix. De ruin en shet krijgen daily complete en hebben daar voldoende aan, de merrie krijgt nu ook active+ omdat ze de breed & grow miste.

Ben erg tevreden over de kwaliteit van vitalbix. Je hoeft er niet veel van te voeren en is daardoor relatief betaalbaar en je hebt minder kans op onderdoseren.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:54

Ik voer de active +. Ik ben er erg tevreden over. Die van mij mag geen granen en zo min mogelijk suiker en doet het er erg goed op.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:19

Ik ben sinds deze week overgestapt. Mijn 2,5 jarige op de breed en grow en mijn ruin op een combi van dc en active+. Nu nog beetje mengen met mijn vorige voer. Als je vitalbix mailt krijg je zeer uitgebreid advies en stappenplan terug. Heel fijn. Ik kan pas volgende maand zeggen hoe het gaat.

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:21

Mijn veulen krijgt breed & grow en doet het er super op. Fijn voer. Ruikt heerlijk, heel smakelijk en mijn veulen zit super in haar vel en vacht :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:28

Hier ook een jong paard op vitalbix. Ze doet het er super op en glanst je tegemoet. Paard is heel gevoelig voor suiker etc. maar ben hier heel tevreden mee :)

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:01

Mijn merrie heeft de dracht ook op Vitalbix Breed & Grow gestaan. Tijdens lacteren ook. En haar veulen staat nu ook gewoon op de Breed & Grow bij de opfok. Ik vind het fijn voer, het is wat duurder. maar is het wel waard.
Ik zag vooral veel verandering in de vacht, een hele glanzende vacht kreeg mijn merrie ervan met veel appeltjes terwijl ze die nooit had. Inmiddels (veulen is net afgespeend) krijgt zij ook de brok, muesli en olie van Vitalbix en dat gaat ook heel goed.

Ik zou hoe dan ook Vitalbix mailen voor advies want dat doen ze echt heel goed.

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:19

Mijn jonkie krijgt breed&grow nu sinds juni en gaat als een malle qua groei. Hij is van zomer 2019 en gaat echt heel erg goed. Krijgt tevens onbeperkt hooi en elke dag bijna wel weidegang paar uur (in zomer natuurlijk meer).
Mijn oudste van 6 krijgt vitalbix daily complete en ook datt gaat prima. Hij kan slecht tegen suikers en dit gaat prima.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:27

Mijn shet van 1,5 jaar staat op de breed and grow sinds 2 maanden.
Was wat aan de schrale kant en dof toen hij bij mij kwam.
Hij staat er nu 2 maanden op (naast overdag op de wei, in de avond/nacht op de paddock met hooi) en doet het er erg goed op, glans je tegemoet, groeit goed en is vrolijk en energiek

Als het voer van mijn andere shet op is, ga ik hem ook op de vitalbix zitten

DDDara
Berichten: 969
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Jullie ervaringen met Vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 10:39

bedankt voor jullie advies! Ik heb een 500 kilo big box besteld :)

11 mei '23: Tin Tin Twizzl (Peru's Sarowski x Don Romantic x Painters Row)
23 april '21: Reus Rocco (Peru's Armani x Indian Rock x De Niro)
21 april '21: Rivella's Romance (Perus's Argument x Don Romantic x Painters Row)
21 maart '21: Reckless Revi (Peru's Argument x Sam R x Krack C)
2 juni '16: Lumidi (Negro x Don Romantic x Painters Row)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers