Enterprise Cody, 38 weken drachtig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:54

Nee de hengst was Palo, de merrie-kant is reddun. Missy heeft ook heel veel strepen maar is zelf wat donkerder, dus zie je ze niet zo goed.

Bay x (red)Dun is ook een mooie kleurenkombi al is het weleens moeilijk om te zien of een paard nou dun is of reddun (zie Digger maar) Haha!


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38675
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:11

Die misser kan ik niet maken dit jaar, bij mijn combi (Red Dun X Black) mis ik die Agouti. Maar erg vind ik het niet hoor Tong uitsteken, blijft zat leuks over. Toch lijkt me het verschil tussen Red Dun en (Bay) Dun niet moeilijk te zien. De één heeft zwarte benen en de ander voskleurige benen.

Scheren die Missy, ik wil die Brindle strepen wel eens zien.....!!!!

BTW, zoals beloofd heb ik mijn merrie ook op de foto gezet en staat inmiddels al op Bokt te pronken!

Ben je een Bokker of een Jokker....


DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:23

Mischien krijg je een black dun Haha! , pech is alleen dat je de streep na 4 maanden niet meer ziet. Of een echte grullo (kan dat ??? )

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38675
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:02

Sugarmiss schreef:
Mischien krijg je een black dun Haha! , pech is alleen dat je de streep na 4 maanden niet meer ziet. Of een echte grullo (kan dat ??? )

JA!!!! Dat kan heel goed!! Black Dun is Grullo!! (Basis is Black met Dun er 'overheen'.) Aangezien ze vorig jaar ons een enorm raadsel heeft gegeven ben ik bang dat ze het weer gaat doen Haha! Toen kregen we een Buckskin met zoveel Dunmarkings dat we ook twijfelde. Maargoed toen kon het niet, nu wel! Als ze me nu een Black veulen geeft met weer van die valse markings....kunnen we weer lachen. Overgens heeft onze Buckskin nog steeds Dun markings!!

Ben je een Bokker of een Jokker....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 22:02

Ods schreef:
Om ontopic te blijven, ook FlyingHigh maakt kans op Red Dun, welliswaar minder procenten maar zij heeft kans op meer kleurtjes omdat haar merrie Agouti heeft


Pffff, ik had echt gedacht dat ik vorig jaar een dun zou krijgen, maar kreeg wel een erg lichte dun. De AQHA heb ik de kleur laten bepalen en die hebben hem dun geregistreerd aangezien een dun ook donkerbruine manen en staart mag hebben. Ze vonden DIgger niet rood genoeg, Verward .
Dit jaar de zelfde combi van hengst en merrie, ben heeeeel benieuwd. Het veulen wat komen gaat, ís te koop trouwens, !!! Absoluut goed reining/ allround bloed

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38675
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:52

FlyingHigh schreef:
Pffff, ik had echt gedacht dat ik vorig jaar een dun zou krijgen, maar kreeg wel een erg lichte dun. De AQHA heb ik de kleur laten bepalen en die hebben hem dun geregistreerd aangezien een dun ook donkerbruine manen en staart mag hebben. Ze vonden DIgger niet rood genoeg, Verward .
Dit jaar de zelfde combi van hengst en merrie, ben heeeeel benieuwd. Het veulen wat komen gaat, ís te koop trouwens, !!! Absoluut goed reining/ allround bloed


Rare lui daar bij de AQHA Haha! Misschien kan Vera het beter veranderen bij de AQHA, is ook makkelijker voor later nu hij straks ter dekking komt, anders zitten hier over 25 jaar mensen de bokken en zich af te vragen wat voor kleur Digger nu eigenlijk was Haha!

Als je veulen straks geboren is gelijk hier maar foto's plaatsen, kunnen we straks hier met z'n alle 'raden' wat voor kleurtje het nou is Knipoog

Ik loop je deur even voorbij....ik heb straks ook genoeg in mijn stal waaruit ik mag kiezen Schijnheilig

Ben je een Bokker of een Jokker....



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, jennyk, Kashmino, Ponytante en 62 bezoekers