[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:37

Fotsy schreef:
Jeetje fleuribelle wat een zorgen. Lichtjes positief dan toch.

Ziet er netjes uit van power. Even tip en is niet slecht bedoeld maar ik denk dat je hem je hele leven heel regelmatig zal moeten laten bekappen. Hielen omhoog of naar beneden halen is 1 ding maar ze belasten hun benen toch altijd verkeerd dus die aangroei blijft. Maar ik vermoed dat ze je dat al hebben gezegd en niks belet dat je er dan nooit wat gaat van zien maar als je het niet gaat bijhouden dan zal het wel te zien zijn en snel weer de verkeerde kant op gaan.
Cursusje hoefkappen voor jezelf is een optie :')

Dankjewel voor het meedenken Fotsy, ik vat dat niet verkeerd op hoor ;) Ik ben altijd erg precies met dat soort dingen, mijn paarden gaan eerder naar de dokter, tandarts, fysio dan ikzelf hahaha! (Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat geldt voor de meeste paarden-eigenaren)

“Real cowboys never run, they just ride away.”

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:39

Jee, Fleuribelle...wat een zorgen...je krijgt het wel voor je kiezen zeg... :(:)
Ik duim mee voor goed nieuws!

Wat fijn dat het goed is gegaan AM! Je dames zien er heel tevreden uit!

Ik hoop dat het zaterdag met het ophalen van Flower net zo goed gaat! Ik kreeg vanuit de opfok het advies om Flower een week geen krachtvoer te geven en even een paar dagen te temperaturen en haar uier in de gaten te houden en bij teveel spanning of pijn aan de uier net even de druk eraf te halen (dus niet echt melken, want dan zou je de melkproductie alleen maar stimuleren).
Hoe doen jullie dat met de merries van de pas gespeende veulens?

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:27

Diertjec schreef:
Voorzichtig positief fleuribelle, al meer nieuws?

Fijn dat het spenen zo goed ging AM! Ze zien er goed uit :)

tinkerbellz, als het niet goed voelt, niet doen. Ja of toch door die 10 dagen heen bijten en zien hoe het gaat.

Ik kijk al enigszins tegen het afspenen op, zeker omdat Odin zo op mij en z'n moeder gericht is

Ik denk dat je Tirza bedoeld ;)

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:03

Mooie dag gewenst Vulina!

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:47

Flower heb ik gister opgehaald, maar het spenen valt haar zwaar...ik dacht haar lekker in de weide groep te zetten in plaats van in haar paddock..maar ze staat alleen maar bij de uitgang die arme ziel. Ze staat ook veel te gapen, dus ze heeft best wat last van haar uier.denk ik. Er lopen soms ook echt stralen uit... Wat doen jullie daaraan?

Power gaf er niks om gelukkig, die heeft niet 1 keer geroepen naar haar

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:20

corinadrenth schreef:
tinkerbellz schreef:
Flower heb ik gister opgehaald, maar het spenen valt haar zwaar...ik dacht haar lekker in de weide groep te zetten in plaats van in haar paddock..maar ze staat alleen maar bij de uitgang die arme ziel. Ze staat ook veel te gapen, dus ze heeft best wat last van haar uier.denk ik. Er lopen soms ook echt stralen uit... Wat doen jullie daaraan?

Power gaf er niks om gelukkig, die heeft niet 1 keer geroepen naar haar

Krijgt ze nog brok?

Nee, alleen ruwvoer

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:55

Celestexxxxx schreef:
Vind niemand mijn Oepsie leuk? -O-

Zeker weten van wel! Ik vind het echt een droppie en een té leuke naam ook!
Het is sowieso wat rustiger in het topic aan het worden :)

Mooie foto's CL! Wat een mooi stel is het samen!

Ik heb vanavond voor het eerst sinds 4,5 maand weer een rondje op Flower gereden! Zo fijn! Nu heel rustig opbouwen, ze heeft echt 10 jassen uitgedaan...

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 00:29

voyou schreef:
Mooie foto’s in het hoge gras!
Tibkerbelz, Hoe komt het dat ze tien jassen heeft uitgedaan...

Ik moest even ver terug zoeken naar je bericht, maar ik bedacht me ineens dat ik iemand nog antwoord moest geven ;)

Flower bleef heel lang in een goede conditie, maar de laatste maanden heeft het veulen haar toch behoorlijk leeggetrokken ondanks onbeperkt gras/ruwvoer en nog muesli bijvoeren. Ook het feit dat ik haar niet meer kon trainen/rijden (toen Power ongeveer 1,5 maand oud was heb ik een frozen shoulder gekregen :( ) heeft gezorgd voor flink spierafname bij haar.