[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:38

Gefeliciteerd goeroe *\o/*

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:51

Blackbeutyz veel sterkte! Y;(

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:44

Even een snelle post, ga zo terug naar stal maar even snel eten en de laatste spullen verzamelen voor op stal. (Heb alles wel bijgelezen)

Megan is vandaag chagarijnig naar haar vriendinnen, onrustig, staart kan op haar rug, banden slap en het word al beetje wittig wat uit de uiers komt. Ph test gister nog 6,7/7 en vanmiddag 6/6,5..
Durf niet te hard te hopen maar ga toch voor de zekerheid terug naar stal zo.. :) camera's zijn bijna opgeladen en telefoon is uiteraard bijna leeg dus ligt nu ook aan de lader en de powerbank is wel vol.. jeetje wat een gehaast zo als het ineens op schiet, zo denk je dat je tijd zat hebt en zo heb je tijd te kort haha.. heb nog niet eens namen bedacht :+

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:19

Tammiebels gefeliciteerd *\o/* foto's zijn inderdaad altijd leuk!

Rubi_ succes!! Dat kan niet lang meer duren!!

Vergeleken met de uiers van whiz is megan nog helemaal niet zover (maiden)..

Afbeelding

Ik zit momenteel buiten de schuur even afwachten wat ze doet..
Ene moment is ze onrustig, volgende moment staat ze gewoon te eten..
Zo lastig dat ik niet weet wat haar tekenen precies zijn!
Twijfel een beetje om toch nog even langs huis te gaan en de staleigenaar vragen of zij af en toe om een hoekje willen kijken, ze staat nu in de schuur tegen het huis..
Haar temperatuur was vrij hoog voor haar doen maar wellicht ook omdat ze van buiten naar binnen kwam..

Edit verkeerde foto toegevoegd :+

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:04

Horseloverz oh dat is flink balen!! Al wel eerder eens gescand op dracht?

Ziekielove haha Succes!

Ik ben nu even naar huis, (na de flinke stort en onweersbui) staleigenaar houd het in de gaten en belt met een bij verandering..
Ze stond redelijk rustig, wel kont schuren (doet ze anders niet) en veel zwiepen met staart..

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:24

Vulina ja dat vind ik ook, heb ook een hekel aan onweer.. hier is het net een uur flink tekeer gegaan, continu flitsen, stortbuien en gedonder..
Succes ook met waken!!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 06:57

Rubi_ gefeliciteerd *\o/*

Hier nog niks, ze lag vannacht heerlijk te slapen bij de controles :+ vandaag is ze 320 dagen *\o/*

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:57

Wat een knappe veulens komen er weer voorbij <3 blijf maar spammen hoor geniet er echt van!!
Terwijl wij rustig verder afwachten.......

Hahaha fotsy dat is ook een manier om alles goed nat te krijgen :')

Hier nog niks, megan staat ineens weer heel rustig.. (zou het de 10 dagen draai kunnen zijn geweest?) Iedereen op stal denkt dat het deze week nog komt.. ze staat sinds vandaag naast de merrie groep op een apart stuk om beter in de gaten te kunnen houden (En uit voorzorg). De hele dag staat er een merrie naast haar te "waken" die normaal gesproken echt helemaal niet met elkaar kunnen, zo vreemd! Ook geen oren plat naar elkaar (waar ze beide heel goed in zijn). Die merrie heeft ooit zelf eens een veulen gehad, zou die het aanvoelen?

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:06

Knolselder schreef:
Wees maar zeker dat die dat aanvoelen. Hier gaan dominante merries op het laatst vaak ook plots fletsen met paardjes die ze ervoor alleen hun tanden lieten voelen.

Had al wel zo'n idee maar ergens durfde ik het ook niet zo te geloven..

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:36

Lovelyn wat een knapperd zeg <3

CL wauw dat ze zo braaf bleef staan, dat zal ze wel lekker vinden als ze het zo snel warm had.. heb nog nooit eerder gezien dat ze geheel geschoren werden (alleen hoofd en stukje hals bij mini's en arabieren geloof ik als ik het goed heb)

Ik ben weer op stal, ph is nog steeds 6,0/6,5.. ze staat af en toe het veulen terug te duwen, schuren, en continu van achterbeen wisselen.. verder lijkt ze toch redelijk rustig.. temperatuur zakt 1 graden voor de bevalling toch of nog verder? pff hoe lang kunnen ze dit volhouden :+

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:05

CL ik heb het ook nooit eerder gemeten maar dacht ga het nu eens proberen, alleen wel zo dom geweest om er gister pas mee te starten :')
Maar mevrouw heeft in een jaar tijd 2x een maand op de kliniek gestaan waar regelmatig temperatuur gemeten werd dus heb wel enigszins een beeld hoe het is bij haar..

Oh echt dat had ik ook nog niet gehoord bij veulens.. maar snap dat je nu dan zoiets had van; hup die haren eraf!
Wel echt knap dat ze zo rustig bleef! Ja de witte haren zijn goed te zien op de foto, wat grappig :D
Ohh ik ben gek op aalstrepen <3

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:26

Oh Diertjec wat geweldig die foto's :')

Vulina gefeliciteerd met het veulen van je klanten! Nu lekker op je eigen veulens wachten :o

Volgens mij is het echt typisch iets voor hengstjes om met zo'n bal te spelen, Mijn 2 veulens deden dat nooit.. waren beide merries.. of was het puur toeval?

Wanneer starten jullie met de veulenbrok?

Megan krijgt nu gewoon nog muesli, ze is al zo breed.. denk dat ze van merrie brok nog verder uitzet :+

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:39

Baudyh gefeliciteerd *\o/*

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:13

Wow knolselder dat ziet er heftig uit :oo
Geloof graag dat je er van geniet als je haar nu ziet!

Icelander welkom! Ben benieuwd wat eruit komt :D wauw die namen altijd :Y) ligt het aan mij of valt dat nooit uit te spreken :')

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:06

CL ik zie toch op de (Als ik het goed heb onthouden) 3e foto wel duidelijk meerdere strepen op de benen :)

Ook ik vind het erg interessant als die kleurtjes etc, eens geprobeerd me erin te verdiepen maar toen snapte ik er op een gegeven moment helemaal niks meer van :+

Caesar gefeliciteerd met de verkoop! Wat fijn dat ze samen blijven

Komen er nog mensen bij op het lijstje of ben ik echt de laatste :+

Nog veulentjes vannacht? Het is trouwens wel erg rustig de laatste dagen met veulens.. stilte voor de storm?

Megan doet alles rustig aan, zo onrustig als ze dinsdag was zo rustig staat ze de rest van de week... ph is 6, banden slap, uier gevoelig en moet langzaam gaan oppassen voor losse voetjes met testen.. haar vijand in de kudde staat nog steeds vaak bij haar.. (lijntje er tussen)
Die gaat echt stiekem bevallen als we het niet verwachten denk ik.....

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:12

Gefeliciteerd setelli en lauri! *\o/*

Vulina oh gelukkig was al even bang dat ik de laatste was :') (kan altijd nog natuurlijk als ze lang vast houd maar hoop het niet..)

Courtjuh dat zo een fantastisch verjaardagscadeautje zijn zeg!! Ik duim voor je dat ze vanavond al gaat dat je nog wel lekker kan slapen vannacht voor je verjaardag!

Hier megan weer getest, melk begint witter te worden, ph nog 6, banden slap, staart kan op der rug, uier lijkt vol, spenen lijken nu ook vol te lopen.. De 2 merries uit haar groep die wel eens een veulen hebben gehad stonden vandaag continu bij haar.. Zelf lijkt ze rustig..
Uier vandaag:
Afbeelding

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:35

Ohh ik vind appie zo gaaf <3 <3
Gefeliciteerd met je huwelijk!! Wat stoer van hem dat hij er met zijn neus bovenop zat :D

Wat betreft KWPN, NRPS, zangersheide kan ik geen mening geven.. Ik ben alleen bekend bij de fjorden en schwarzwalders :')

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:27

Courtjuh dubbel gefeliciteerd *\o/* dat is nog eens een gaaf verjaardagscadeau :D

Jeannaa gefeliciteerd *\o/*

Melaniekyano gefeliciteerd *\o/* leuk zo'n verassing, gelukkig dat alles goed is gegaan!

Hier nog niks... (lijstje word wel erg kort :oo )

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:55

Jeetje siko wat vervelend dat je niet iets geschikts kan vinden.. hopelijk hoef je niet te verkopen en vind je een fijne stal!

Oeh spannend Vulina!! Succes dat kan niet lang meer duren..

Ik ga zo weer naar stal om te controleren, er word storm verwacht dus wie weet weer een hoop veulens :D

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:18

Oeh spannend!!

Hier net getest, megan is ook chagrijnig, ph 5.5, melk is wit, krijg bijna een trap als ik melk wil testen :+ (zo doet ze nooit, heeft nog nooit een been opgetild naar iets of iemand) ik ga om half 11 weer terug naar stal. In de tussentijd houd de staleigenaar haar in de gaten :) ook vannacht zal zij 2x gaan kijken.. zo blij met deze stalling, ze helpen en springen bij waar nodig en help hun ook graag met de koeien en de paarden :)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:34

Sta al een half uur van buiten te schuur te gluren door het gebroken raampje :')
Ze staat redelijk rustig, drinkt veel, heeft net geplast en gepoept, draagt haar staart van zich af maar staat wel gewoon te eten.. draait zo nu en dan der rondje door de stal.. ph nog hetzelfde en temperatuur 0,2 gezakt vergeleken vanmiddag..

Afbeelding

Afbeelding

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:47

Dank jullie wel! We gaan het zien.. ze staat naar mijn idee te rustig maar ja dat dacht ik van haar moeder ook toen :+
Haar buik lijkt ook veranderd.. lijkt alsof er aan de zijkanten (net onder de ribben) een soort deuk zit, kan het mis hebben maar zou dat kunnen komen omdat het veulen gedraaid is?

Ziekielove haha ja ik doe het expres stiekem, ken paarden die juist wachten tot je weg bent haha. En aangezien Megan erg op mij gericht is en dan zelfs haar eten laat staan.. Jeetje is het veulen er nog niet? Lekker slapen vannacht! Kan je morgen weer volop in de waakstand ;)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 04:17

Word net gebeld dat het veulen er naast staat *\o/* weet verder nog niks, ga zo naar stal :D

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 05:49

Vulina schreef:
Gefeliciteerd :j Heeft ze zichzelf gered?

Hier niks na een nachtje waken.. Ze is ook nog steeds rustig, staat wat te eten of te slapen.. Staat nu weer saai in de hoek :O

Lovelyn??

Ziekie??

Ja alles is goed gegaan, hij loopt nog wat wankel maar drinkt, poept, plast, nageboorte net uit de stal gehaald (die lag er ook al naast toen ik gebeld werd) en hij is heel niet bang, komt me echt opzoeken in de stal, megan is een super lieve mama <3 nu nog een naam bedenken :+
(Mochten er nog suggesties zijn met een M :D )

Afbeelding

Afbeelding

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:41

Dank jullie wel :o
Ben een beetje gesloopt haha, zo maar even een warme douche en 4 uurtjes werken en dan weer naar stal!

Lovelyn balen is dat he! Dat had ik dus vorige week dinsdag.. hoop voor je dat je niet ook nog een week moet wachten!!

Stal_hd dankje ik vind zijn bles echt heel gaaf! Bij de meeste fuchsen zijn het standaard rechte blesjes, de moeder van megan had ook bijna een normale bles, megan heeft een smalle en modim (vader van het veulen) heeft ook een aparte, zal eens kijken of ik foto's kan vinden van alleen de bles :)

Jeetje wat is Dusty alweer groot!

Laat de rest van de veulentjes ook maar komen *\o/*

♡ Maquavinci <3 Megan ♡