[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:10

Hallo allemaal, mag ik mij nog aanmelden? :o
Ik ben een beetje laat deze keer met melden maar zelf druk ivm net een kleine..

Ik heb in 2014 mijn eerste veulen gefokt van mijn toenmalige schwarzwalder Fuchs merrie. Dit veulen is nu drachtig voor het eerst, voor mij word dit het derde veulen. Kort voorstelrondje:

Mama: Megan, 5 jaar, beleerd onder het zadel en voor de kar, maar staat nu al bijna een half jaar heerlijk te genieten met vriendinnen. We staan sinds november op een nieuwe stal en ze doet het super.

Papa: de hengst die ik gekozen heb is Modim, een hengst die ik al zo'n 8 jaar ken. (Als het niet langer is) Super lief karakter en tsja ik ben verliefd op hem <3 zijn nakomelingen zijn prachtig.

Ze is uitgerekend op 16 juni, dat was bij de 2e dekking want bij de eerste zou zij niet drachtig zijn. (Hoewel als ik haar zie ik er zo mijn twijfels over heb)..

Foto's:
Mama Megan

Afbeelding

Papa Modim

Afbeelding

En haar uier op 268 dagen dracht (2e dekking gerekend)

Afbeelding

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:44

Luca03 schreef:
Ohhh wat leuk Modim hier te zien! Ik vind schwarzwalders echt fantastische paarden!

Wat leuk ook mee gefokt of ken je hem?

Ik zou ook geen dekentje om doen bij een veulen, dan moet het wel heel beroerd weer zijn maar dan zou ik ze op stal zetten..

Ik ga eens even terug bladeren :)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:23

Luca03 schreef:
Helaas is mijn shetlander wat klein voor zo'n hengst :'). Als ik kon direct! Volg hem al een aantal jaren en ben echt verliefd op het ras

Haha oh ja dat is niet zo'n goed idee :')
Wat leuk! Ben je al eens bij Marja geweest om in het echt kennis te maken met hem?

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:40

Cp112 wat een knap veulen <3 helaas kan ik je niet helpen voor de kleurkennis.. daar heb ik ooit geprobeerd mij in te verdiepen maar dat werd zo ingewikkeld dat ik het maar heb opgegeven :')

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:14

Luca03 schreef:
Ik had daar heel graag stage gelopen maar heb niet het gewenste aantal studiepunten behaald om naar het buitenland te mogen. En gewoon eens op en af rijden is wat ver voor mij haha

Maar Marja zit niet in het buitenland.. ze zat eerst in Ingen en zit nu in Azewijn, dat is nog voor de Duitse grens :)

Jobamara dankjewel! :o

Miekies0710 oh jeetje gaat ze voor de langste dracht?

Kabayo dankjewel! :o
Ja in januari/februari is ook wel iets anders, maar veulens die in de wintermaanden worden geboren hebben ook een dikkere vacht bij de geboorte dan veulens uit mei/juni

Tirzasarah10 wauw mooie naam!!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:20

Fotsy ja echt wel het gaat zo snel :oo

Wat leuk zo in de groep! Met hoe oud heb je ze erbij gezet? En had je ze er eerst naast of helemaal apart?

Ik sta nu op een andere pensionstal en vind het hier een beetje lastig wat te doen.. er staan nu sinds 2/3 dagen 2 nieuwe merries apart van de groep en die komen er straks bij als ze een beetje gewend zijn.. ze zijn nu met zijn 6e en dat worden er zo 8 (merries en ruinen staan apart)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:23

Luca03 schreef:
Ik ben van België dus voor mij zit ze helaas wel in het buitenland.

En geen idee meer wie het zei maar ik ben ook heel blij met m'n merrie hoor. Shetties for life :D

Ohh haha stom van me, ik ga er gewoon vanuit dat iedereen in Nederland woont :')
Mijn vorige veulen (zus van megan) woont in België.
Maar dan is naar Marja wel een flink eind ja.. jammer, misschien leuk om een hele dag er heen te gaan? Ze hebben binnenkort open dag bij haar, worden er ook demonstraties gegeven etc ;)

Diertjec oh jee spannend! Succes vannacht +:)+

Miekies0710 oh hmm ja dan hoop ik niet dat ze je nog zo lang laat wachten!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:30

Fotsy ja daarom twijfel ik ook omdat er ook nog eens 2 nieuwe bij komen.. beter eerst maar even apart, we hebben nog even dat scheelt :)

Corinadrenth oh heerlijk ook al zo'n knap veulen <3 ben gek op zwart met aftekeningen

Brigitte_D het zit eraan te komen, succes!

Cp112 ja dan is het al anders inderdaad, ze heeft nu in deze groep wel duidelijk 2 vaste vriendinnen en de rest ligt haar niet zo (maar bij die andere ook niet) een van die 2 is van de staleigenaar dus denk dat ze daarna samen komen te staan

Nog nieuwe veulens vannacht? :):)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:24

Inderdaad rustige nacht geweest zeg.. met zoveel op springen had ik er toch wel eentje verwacht haha

Busymissy dat zijn goede berichten, succes!!

Fennee welkom! Wat voor veulen verwacht je? Papa en mama? :o

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:02

Jeetje wat een kanonnen van uiers komen er voorbij zeg :oo en dan dacht ik dat de mijne al ver was nou die kan nog ff hahaha :')

Baudyh gefeliciteerd! Volgens mij een prachtig veulen <3 en wat fijn dat het zo voor het eerste veulen allemaal via het boekje gaat en moeders het top doet! Toch altijd fijn als het zo mag lopen :)
En wat een heerlijke tijd trouwens om een veulen te krijgen, geen gedoe in de nacht haha

Moet zeggen dat mijn eerste veulen om 8.25 werd geboren in de ochtend en mijn 2e veulen om 8.35.. wauw best eng trouwens haha beide bijna om dezelfde tijd. Ben benieuwd wat megan gaat uitspoken, ze is een echte clown dus ze zal wel weer voor de gek houden :+

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:05

Oh wat betreft bekappen, hief word megan volgende week gekapt. De eerst volgende keer zal dan net na de uitgerekende datum zijn dus maar even kijken van hoe of wat tegen die tijd. Ik persoonlijk bekap ze liever net voor de bevalling dan net erna, ivm herstel etc. En ijzers hebben de mijne niet maar mocht dat wel zo zijn geweest zou ik ze er ook vanaf halen

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:33

Lisanne mijn shetland merrie zag er ook zo uit toen we dachten dat ze drachtig was, helaas bleek dat niet zo te zijn en had ze luis en een lichte wormbesmetting.. ik hoop dat je je schoonouders zo ver krijgt om een dierenarts in te schakelen. Ondanks ik door de uier foto's wel ga twijfelen dat ze toch drachtig is.. zien jullie het veulen wel eens bewegen?

Chrloot oei jeetje wat een lastige situatie.. ook ik vind haar echt wel drachtig ogen.. hoop dat jullie dat straks allemaal goed kunnen regelen!

Teuntje_v spannend dat ziet er goed uit! Succes vannacht!!

xPenny ook spannend!! Jij ook succes vannacht!!

Rubi_ zo leuk als het dichterbij komt, het lange wachten word bijna beloond :o mooie merrie!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:24

Gefeliciteerd Lisanne *\o/* wat fijn en wat een mooi veulen (ben gek op bont <3 ) nu lekker genieten!!

Gefeliciteerd stalHD wat een knapperd is Indi!

Gefeliciteerd Orchidee, dat is nog spannend dus als je er nog niet bent geweest :o

Oeh Diertjec daar rommelt iets dus, altijd leuk ze houden je de nacht wakker en in de ochtend staan ze erbij of er niks aan de hand is :')

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:34

Laauraax er komt beweging in de zaak dus :)
Ach wat sneu van dat veulen.. heb je zo lang erop gewacht en dan dit..

Teuntje_v bij mijn eerste veulen bewoog het veulen al 3 maanden voor het uiteindelijk geboren werd.. bij de 2e was het ook al ruim van te voren en ook nu weer (andere merrie)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:19

Ohh al die veulenspam <3 <3

Kabayo hmm die theorie gaat bij de mijne niet op.. 2x zeer beweeglijk druk veulen in de buik en 2x merrie :+

Volgens mij hebben zo flinke babyboom hier! Zoveel die het spannend maken nu :):)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:48

Gefeliciteerd Imre en Brigitte_D *\o/*

Oh al die veulenspam <3 kan niet wachten

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:28

Imre wat een gaaf kleurtje heeft je veulen <3 ziet er al erg stoer uit!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:59

Succes Laura!!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:32

Gefeliciteerd Vera55 *\o/*
Knap veulen!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:14

Gefeliciteerd Orchidee *\o/*

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:00

Laura en Eef_bam gefeliciteerd met jullie veulens! Wat fijn dat alles goed is gegaan!!

Bij mijn beide veulens (andere jaren) waren ze aan de diarree als de merrie hengstig was, mocht het achterhaald zijn dan is het toch wel erg toevallig dat het bij beide zo het geval was..

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:37

Jeetje de eerste van de babyboom vannacht is er al!
Gefeliciteerd Karin!! Een nacht waken word je bespaard :o

Succes vannacht voor degene die mogen waken!!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:37

Gefeliciteerd allemaal met jullie veulens *\o/* dat was een mooie nacht zo!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:15

Wat een leuke verassing kabayo, gefeliciteerd *\o/*
Mijn merrie is in 2014 ook bevallen op dag 317.. ook totaal geen tekens dat het eraan zat te komen, ik snap het wel :) als alles maar goed gaat dan is het goed toch :o

Hier geen veulenspuit, da heeft zelf aangegeven dat het onzin is als je je merrie in de laatste 3 maanden voor de bevalling nog laat enten. Dan krijgt het veulen alles al mee :)

Staleigenaar en ik twijfelen toch erg hard of megan niet van de eerste dekking al drachtig is.. ze gaat zo hard! In de haast vergeten foto's te maken, morgen even uitgebreid doen. En vanavond mijn melkstrips even opzoeken.. als het goed is heb ik ze nog

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:16

Spannend teuntje en blackbeauty! Dat word nog meer veulens :):) :):)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡