[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:18

Ik vind alle veulens leuk om naar te kijken dus blijven posten. Alleen reageer ik niet meer op ieder individueel.

Als eens koolzaadstro geprobeerd in plaats van stro?
Ik vind extra dik smijten geen optie. Is alleen maar extra verspilling. En ik denk altijd al wat erin gaat, moet ik er ook weer uithalen.
Bij mij staan ze natuurlijk wel op matten. Scheelt enorm veel.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:12

Op matten is gewoon stro echt niet te doen, neemt geen vocht op en vlas stinkt vreselijk dus moest ik op zoek naar iets anders en koolzaadstro is voor mij de enige beste oplossing maar ook ik haal alle dagen stront en pisplekken eruit.

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:36

alicelover schreef:
Als je vlas bijhoudt gaat het echt niet stinken. Hier geen last van iig. Natte plekken er optijd uithalen helpt. Dus al het donker verkleurde en niet pas als het zompt/ nat is zoals veel doen. En niet teveel in omscheppen op de schone stukken. Van vlas krijg je een mooie bodem die droog is. Alleen op stro vind ik met een veulen niks. Zeker niet als je elke dag de hele stal schoon schept. Want al gooi je er vier pakken in schoon stro schuift altijd met opstaan weg.

En een veulen kost nu eenmaal veel strooisel. Box is groter en twee is viezer dan 1. En dan rennen die kleintjes ook nog door de box. Ik vind 1,5 plak per dag van een klein pakje absoluut niet veel hoor. :n

Op matten echt wel. Heb je dat al eens geprobeerd? Vlas neemt niet snel genoeg de urine op waardoor deze onder de matten terechtkomt en daardoor de geur enorm is al na 2 dagen. Koolzaadstro houdt de urine direct tegen en neemt het op waardoor de urine geen kans krijgt onder de matten te komen of veel minder. Het lijkt de ammoniak geur ook enorm tegen te houden in tegenstelling tot vlas. Dus je moet je afvragen welke lucht je paard binnenkrijgt als hij ligt.
Echt is zo een groot verschil, heb trouwens alles al geprobeerd. Mijn stallen zijn in geborstelde beton, daar matten over en dan strooisel.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 30-08-19 06:38, in het totaal 1 keer bewerkt

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:45

Sterkte vulina

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:50

Jeetje alicelover das echt schrikken ook
Verkorting van ons eigen leven zijn ze.
Hier staat de kleine ook altijd vol schramwonden pfff

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:17

Goed te horen vulina

Ik heb een watje dan in vergelijking met jullie veulens, natuurlijk tussen vijf merries als klein hengstje dan moet je wel braaf zijn. Hij staat ook vol schrammen en plukjes haar dat ontbreekt. :')

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:35

Ga me hier afmelden meiden. Allemaal veel succes met de groei van jullie veulens en voor sommigen tot in dbt2020.

One life, live it.