[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Mer1980

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:08

jemig wat een vreselijk nieuws heel veel sterkte......

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:15

Jeetje wat erg... geen woorden voor ;(

Heel veel sterkte! Y;(

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:41

heel veel sterkte Riv, wat een verschrikkelijk nieuws om te moeten krijgen. :(

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:42

Sterkte :(:)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:36

Dank allemaal, doet mij echt goed.

Ik ben er echt ziek van. Het ging zo ontzettend goed, dit verzin je toch niet. Ben al zoveel van hem gaan houden in die 6 maandjes. Heb zoveel met hem meegemaakt en had gehoopt dit nog 20 jaar te mogen doen.

Rust zacht sproetenkopje ;(
Afbeelding

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:47

:(:) :(:) Heel veel knuffels vanaf hier

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:52

Oooh nee Riv :(:) , pfff wat is het toch oneerlijk, hij was echt je maatje. Verwijt jezelf niets helaas zijn zulke ongelukjes nooit te voorkomen. Voordat ze 3 jaar zijn komen er zoveel dingen bij kijken.

jeannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:37

Wat akelig... sterkte riv.

Meneer de Wit 1984, schotse woezelReduster Fleur 2006, Welsh NWR v. DGR Now or Never x Wester Aikemas Adios, drachtig van His Royal Badness DKBillie Jean MDW 2018, Welsh WPBR v. Cassanova du Bois x DGR Now or NeverZonnnebloem 2018, Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x Wester Aikema's NorbertFoxy Foxtrot MDW 2019Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x DGR Now or Neververkocht...

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:04

Wat ontzettend verdrietig Riv, hij had een prachtig spoetenkopje, veel sterkte gewenst met dit enorme verlies...

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:51

Riv_Q schreef:
Hier een grote nachtmerrie.
Vanavond gebeld door de opfok. Donnie is er niet meer. Met been en hoofd door het hek van de loopstal. Waarschijnlijk zijn nek gebroken.

Ben er helemaal kapot van mijn lieve ventje. Net 3 weken bij ons weg.

Wat afschuwelijk! Heel veel sterke gewenst! Y;(

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:26

Riv wat een nachtmerrie, echt vreselijk. Heel veel sterkte.

Nicole288
Coördinator Veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:59

Oh wat erg RivQ, na drie weken verwacht je zoiets toch ook niet meer, heel veel sterkte :(:)

Geboren 2019: Obrigada Purdy (Purdy x Flynn)(ET) 4 mei / O Geniaal (Luna x Geniaal) 20 mei / Overa (Elvera x Giano) 2 jun

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:17

Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte!!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:54

Vandaag de veulies ook maar op stal gezet het weer voorspeld niet veel goeds voor de komende week/weken..

Vraagje, hoeveel kracht voer voeren jullie nu per dag?

Afbeelding

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:58

Hier hebben ze ook maar een ochtend buiten gestaan.. STonden maar biij het hek te niksen..
Ik voer de jaarlingen een laagje jonge-paarden-brok van pavo. Mijn veulen is 8 maand, dus die krijgt hetzelfde voer, alleen dan een halve kilo. Twee keer per dag. Daarvoor kreeg hij een halve kilo veulenbrok, twee keer.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:57

Riv, heel veel sterkte :(:) wat een naar nieuws...

Omdat ik nieuwsgierig werd naar de entingen van mijn paarden, ook even de paspoorten erbij gepakt. Ik ent altijd tegelijk voor Rhino/influenza/tetanus in de borst en nog nooit iets aan de paarden gemerkt. Wel weet ik nog dat de DA vorig jaar zei dat de samenstelling van de influenza zou zijn aangepast i.v.m. nieuwe stammen en dat ze er bijwerkingen op zagen. Wellicht heeft het hiermee te maken?
Ook bij mij andere sticker de laatste keer, ben benieuwd wat er over 2 weken geënt gaat worden.

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:57

Jee RivQ, wat een nachtmerrie |( Heel veel sterkte Y;(

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:30

CL, heerlijk vachtje!,

Celeste, ook leuk een maatje voor Oops

Brigitte, die zijn blij dat ze binnen zijn,

Riv, :(:) je mag hier ook je hart luchten, of hoe zeg ik dat. Heel veel sterkte

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:10

Jeetje riv, dat is zonde. Sterkte

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:13

Dankjulliewel voor de woorden allemaal. Langzamerhand kan ik weer wat meer afleiding hebben en wordt het al iets ietsjes minder rauw. De eerste 2 dagen dacht ik echt dat ik nooit meer vrolijk zou kunnen zijn.

Je gaat zoveel scenario's bedenken. Waren de groepen te groot? (9 hengsten) of de stallen te klein? Wilde hij vluchten of was het gewoon een spelenderwijs paniek incident. Ik ben die avond meteen heen gegaan om afscheid te nemen. Kon niet geloven dat het mijn Don was. Ik heb de volgende dag nog een appje van de mevrouw gehad omdat ze er niet bij was die avond maar sindsdien niets meer van ze gehoord. En dan zie je vrolijke facebookberichten over sinterklaas die op hun stal komt etc. Dan zit dat me wel onbewust een beetje dwars. Tuurlijk voor hun gaat het bedrijf door maar bij mij is de grond onder mijn voeten weggezakt toen ik het hoorde... Ik zal na zo'n ongeluk niet snel nog eens een veulen uit handen geven denk ik, puur uit angst.

Het zal nog een hele tijd heel lastig blijven. De hengstenhouder heeft mij meteen gebeld en bij haar kon ik ook echt even mijn hart luchten. Zij hebben ook al zoveel meegemaakt.... Ze hebben me het enorm lieve aanbod gedaan om gratis te herdekken. Daar ga ik deze winter rustig over nadenken nadat ik het een beetje een plekje heb kunnen geven.

Voor mii was het zo'n perfect mannetje en hij werd zo geliefd. Dat is moeilijk te omschrijven Y;(

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:54

Riv_Q, ik snap je wel hoor. :(:)
Ik vond het ook heel moeilijk en lastig toen mijn enter van 13 maand moest laten gaan. Helemaal omdat je niet weet hoe en wat er precies is gebeurd. Wel met de tijd heb ik leren accepteren dat het puur pech was. Moet toegeven dat ik nog wel eens wat jaloers kan zijn op andere enters, waarbij het wel goed gaat. Toch gaat Ode dinsdag naar de zelfde opfok. Het is het beste voor haar en thuis kan er ook van alles misgaan. Ongelukken zitten soms in de kleinste hoekjes.

Heel veel sterkte met het verwerken. :(:)
Wel een heel lief aanbod van de hengstenhouder! Ik kon de merrie ook voor een gereduceerd tarief herdekken, maar niet gedaan. Vol broertje of zusje lijkt mij erg moeilijk. Ik heb bewust gekozen om haar dit jaar gust te laten en dan volgend jaar vroeg te beginnen met een andere hengst. Ode was net geboren en heb wel ervaren dat een kleintje ook wel troost en afleiding biedt. Al waren de eerste dagen, week wel lastig af en toe.

Sterkte. :*

Freddy Z1+35, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:14

Riv, heel begrijpelijk.. Persoonlijk zou ik dat ook net wat anders hebben gedaan (dat Facebook bericht).
Het is natuurlijk altijd de grote vraag; wat is er nu precies gebeurd? Toch kan het overal gebeuren..

Wij hadden eens een vaste klant, bracht al zijn veulens bij ons. Toen had hij een "hele speciale" die hij toch thuis wou houden. Die is in de eerste winter verongelukt bij hun thuis.. 'Had ik hem nu toch maar bij jullie gebracht...'

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:39

Veulens kunnen brokkenpiloten zijn wat dat betreft, en er zijn er stiekem toch veel die hun 3de jaar niet halen. En de eigenaar blijft altijd achter met die vervelende "wat als" vraag. :(:)

Hier is Riddles net met zijn nieuwe eigenaar weg gegaan. Meisje waarvoor hij is is er al helemaal weg van. <3
Het is ook een enorme knuffelaar.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:43

Het gaat gepaard met kennis. Maar ook een heel, heel, heel groot deel geluk. Wij kunnen alles weten, hengsten groepen, merrie groepen, gemengde groepen.. Binnen.. Buiten.. Groepen, geen groepen. Voor alles is wat te zeggen, alles heeft voor en nadelen.
Stukje geluk begint al bij het dekken. Dracht. Bevalling. Eerste dagen, eerste weken, afspenen. Introduceren in nieuwe omgeving of groep.. Goh en dan 3 jaar wachten. En dan zadelmak maken, voor het eerst op verplaatsing. Zo kan ik nog heel lang door gaan en mis ik nog heel veel.
Goh, en dan zijn het ook nog levende dieren die zelf dingen doen. En niet zo slim zijn, soms, als wij mensen :')

Het is domme pech en vissen naar wat er is gebeurd.. Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en eventueel kan nadenken over de herdekking. Wat een een super lief aanbod. Ik snap je angst volkomen.. Ik heb het misschien wel een beetje, omdat ik ze juist helemaal zelf in de hand heb. Thuis. En ik denk dat bedrijven eht ook wel hebben.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:28

*Hele stille meelezer kruipt even onder steen vandaan*

Riv_Q, had jij al gezien dat jij een virtueel bloemetje had gekregen om je sterkte te wensen met dit verlies? [VN] Virtuele bloemetjes: 7 genomineerden.

Ik wens je ook alle kracht toe om deze verschrikkelijke gebeurtenis een plekje te geven.

*Kruipt weer onder steen*

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn.
Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij!
Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!

&if=1