[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:40

Hagelkruis, het scheiden is echt even een proces inderdaad, langzaam aan steeds wat langer alleen. Aan het begin even iemand die het veulen kan 'bespioneren' zodat jij met een gerust hart met de merrie weg kan.

Ja Brigitte, die van mij staat nog gewoon 24/7 buiten. Wel met schuilstal. Hij heeft door het koudere weer een enorm goede isolatie teddyvacht gekregen. Over twee weken gaat hij naar de opfok.

Hier de 'familie' bij elkaar <3

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:55

Jenny (het veulen op het andere adres) staat ook gewoon 24/7 buiten met een heerlijke teddy beer vacht <3 . Zij doet het trouwens echt super ondanks het gemis van haar moeder!
In het begin moest ze heel erg wennen, maar nu zet ze de boel graag op stelten en komt ze mij heerlijk lastig vallen als ik met haar pony vriendin Zoë bezig ben.
Het knuffelen vind ze ook weer echt super heerlijk om te doen en komt geregeld een knuffel bij mij halen <3

Vandaag langs de plek gefietst waar Isaac nu staat. Zoek het nooit expres op. Weet waar hij staat, maar verkocht is verkocht in mijn ogen :) . Moest er vandaag alleen op de fiets langs om bij het trein station een dorp verderop te komen.
Vanaf de afstand dat ik hem zag, zag hij er goed uit en staat hij heerlijk buiten met zijn nieuwe pony vriendjes :) . Dat is wel fijn om te zien :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

angelpam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:51

Orphelia staat ook 24/7 buiten met een schuilstal. Helaas heeft zij nog geen hele dikke teddy vacht maar ze heeft het niet koud. Tenminste niet dat ik heb kunnen zien of voelen.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:48

@Riv Leuk zo bij elkaar!
Blijft jouw veulen er voorlopig bij?

Die van mij is ook echt wollig aan het worden nu!
Zo grappig en lekker zacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:02

jaa.. ze worden echt teddybeertjes he. Safira is ook al zo heerlijk wollig.

Ik had gister eens geprobeerd om haar bij mijn oude merrie in te zetten, om langzaam af te wennen, maar dat was helaas niet zo'n succes. Merrie was niet lief voor het veulen. Nu gaan we dus maar een apart stalletje erbij knutselen zodat Safira gewoon een eigen plekje krijgt.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:51

Zooo wat een knapperd Hagelkruis, sprekend beestje. En nee, hij blijft nog 2 weken en dan gaat hij dus wel naar de opfok... maar over 2 jaar mag hij terug :D

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:09

Oke fijn te zien/horen dat die van mij niet als enige nog 24/7 buiten staan whaha. Ze hebben ook een schuilstal met hele dikke laag stro en lijken het ook niet koud te hebben ondanks dat ze ook nog niet zo n hele dikke vacht hebben.

Wat worden alle veulens al groot zeg jeetje

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 23:06

Mijne staat ook 24/7 buiten.

Morgen spannende dag. Gaan we naar de opfok om moeder en kind te scheiden. Bewust gekozen om ze allebij mee te nemen en daar te scheiden. Thuis geen plek om te scheiden en ben bang als ik ze van mekaar af haal de boel niet heel blijf. Heb geen stal namelijk enkel een afdak

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 23:08

Wat ben ik blij dat 't afspenen hier altijd soepel verloopt. Maak me meestal ook drukker dan nodig.
Ook altijd e erg blij als er een week voorbij is. Zonder ongelukken. Zonder gedoe. Geboorte en spenen vind ik de minst leuke dingen aan fokken. En het drachtig krijgen soms.
Oh en vergeet het lange wachten niet.

Waarom doen we t ook al weer?

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:28

Weet iemand wat soort paddestoel dit is? Ik heb al best wat gezocht maar lijkt nergens op. Dacht eerst bittere boleet omdat de grond bij ons vrij zuur is maar lijkt toch anders. Er waren happen uitgenomen door (bijna zeker) mijn veulen. Zet overal zijn tanden in. Heb ze weggehaald maar ben toch wel benieuwd....

Afbeelding
Afbeelding

JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:50

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn.
Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij!
Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!

&if=1

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:24

Dank voor je reactie! dan houd ik het in de gaten of ze nog een keer in het weiland omhoogschieten....

JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:25

Grote kans van wel ja. Want de zwammen boven de grond haal je weg. Maar de schimmeldraden onder de grond, waar ze uit ontstaan, zijn volgens mij niet weg te krijgen. Of je moet alles afgraven...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn.
Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij!
Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!

&if=1

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:21

Ja zeker waar. Gelukkig blijven de andere paarden er vanaf en gaat die donderderstraal over 12 dagen al naar op de opfok :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:04

Zijn er meer mensen die hun veulen zo erg missen in de opfok? Ik ga nog 3x per week heen maar mis haar echt thuis. Als ik ook aan kom hinnikte ze gelijk(ooo pony doe dat niet haha). Ze heeft het super naar haar zin daar en begint haar mannetje te staan, dus voor haar top hoor. Alleen ik heb last van het lege nest syndroom denk ik Hahah.
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:08

Ik heb de mogelijkheid om mijn veulen thuis te laten opgroeien en dat doe ik dus ook. Hij staat bij een 3 jarige welsh ruin en een 6 jarige new forest ruin. Ze spelen veel met elkaar. 's nachts staan ze allemaal op stal en staat hij naast zijn moeder.

Imre
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:13

Saga is pas 11 dagen weg. Ze is op woensdag afgespeend en verhuisd, op donderdag ben ik nog even gaan kijken en daarna op zondag (vorige week) en vandaag weer. Ze vermaakt zich goed - beetje te goed zelfs, ze is kogelrond := dus ik kan het wel wat loslaten. Even kijken of ik volgend weekend nog een keer ga en anders de week erop.

Vandaag is ze precies 6 maanden oud! <3
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:21

Ik heb ze ook bij huis. Dus ik hoef ze niet te missen :+

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:36

Orphelia staat ook op 100 meter van mijn huis vandaan. Ga er ook minimaal 2 x per dag naar toe om te voeren. Orphelia doet het heel goed. Groeit goed en is rond en gezond. Alleen is ze momenteel wat dof in haar vacht. Ook is ze nog aan het verharen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:30

Je kan niet wachten tot ie terug is zeker haha

Riv_Q schreef:
Zooo wat een knapperd Hagelkruis, sprekend beestje. En nee, hij blijft nog 2 weken en dan gaat hij dus wel naar de opfok... maar over 2 jaar mag hij terug :D

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:37

Oh jullie hebben ze allemaal lekker dichtbij staan, fijn zeg!
Daar ben ik ook nog naar opzoek, maar voorlopig blijft ie maar gewoon thuis.
(Hij is ook nog maar 3 maanden deze week)

Hebben jullie nog tips voor speeltjes?
Want ik merk wel dat ie moeders nu steeds meer gaat pesten :):)
Voorlopig kunnen ze nog wel op de wei, maar als ze straks meer alleen in de paddock gaan is het wel als ie iets te spelen heeft.
Ik heb zo'n kleine bal met handvat, maar daar vind ie niets aan, eerder eng haha.

Misschien takken ofzo?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:42

mijn zus (overijssel) heeft nog plek voor een merrieveulen als iemand nog plek zoekt.

Safira blijft ook thuis, we zijn nu bezig een stalletje te maken voor haar.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:22

hagelkruis schreef:
Oh jullie hebben ze allemaal lekker dichtbij staan, fijn zeg!
Daar ben ik ook nog naar opzoek, maar voorlopig blijft ie maar gewoon thuis.
(Hij is ook nog maar 3 maanden deze week)

Hebben jullie nog tips voor speeltjes?
Want ik merk wel dat ie moeders nu steeds meer gaat pesten :):)
Voorlopig kunnen ze nog wel op de wei, maar als ze straks meer alleen in de paddock gaan is het wel als ie iets te spelen heeft.
Ik heb zo'n kleine bal met handvat, maar daar vind ie niets aan, eerder eng haha.

Misschien takken ofzo?

Ik heb voor Odin zo'n grote yogabal, die laat ik alleen niet bij hem zonder toezicht. En hij heeft zo'n skippybal in paard vorm en idd nog 2 jollyballen die ophangen :)

Takken vindt ie ook fantastisch hahah

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:34

Hagelkruis, heerlijk nog lekker een tijd thuis bij mams wat een verschil alweer, pokon!

Riv, ook gaaf de hele familie saampjes nog eventjes. Interessant die paddestoelen bedankt voor de info JPitty.

CIO, lang wachten _O- was dit jaar niet zo van toepassing voor jou :D

Tirzra, <3 oooo lief !! Is ook leeg ineens dan :(:)

Imre, heerlijk als ze het goed doen , toffe foto!

Juval, herkenbaar dat valt vaak tegen een eigen plekje is dan fijner,

Angelpam, heerlijk zo dichtbij , suc6 met je nieuwe aanwinst zag ik :)

Diertjec, zondag de grote dag :(:) , geniet nog even!!

Alicelover Y)(^) proficiat!!

Hmmm las al even mee in 2020, ben net flink op mijn handen gaan zitten, want wil echt STIL meelezen, wel wil ik iedereen hier alvast heel veel succes wensen voor 2020,

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 06:42

Ik heb er ook maar 1 opgegeven. De oudste maar.
Gisteren onze laatste verkocht. Ober. Hij gaat naar een geweldig adres in Duitsland. Erg blij mee. Maar blijft nog tot 6 mnd hier. Hij is echt een aparte snuiter. Wel een dominante dus je moet wel streng met hem zijn, maar de beste zijn vaak niet de makkelijkste.
Hij loopt juist op enge dingen af, heel apart.
Heel benieuwd wat we later van hem gaan horen.
Afbeelding