[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Mer1980

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:04

Mijn veulen gaat half oktober naar de opfok, ze is dan 5 maanden. Merrie wordt wel schraal nu.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:15

Oke kende ik niet, leuk om te weten.

corinadrenth schreef:
Hagelkruis

Ihw is international heavy warmblood.
Volksmond zwaar warmbloed.
Stamt af van oud kwpn

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:39

Was vanochtend voor de regen en voor het shoppen bij de pony's. Was mijn trainings moment met Fabulous (hengst) aan het filmen. Erg geconcentreerd met hem bezig en totaal geen idee hebbende wat er achter mij gebeurd.
Kijk ik de video terug, zie ik de twee broers Isaac en Asfaloth op de achtergrond heerlijk met elkaar spelen <3 . Ik houd van die verrassingen. Even een printscreen gemaakt van het stoere moment van de twee broers :) . Waarvan ik dus niet in de gaten had dat het gebeurde haha!

Klein feitje. Fabulous bleef, ondanks zijn spelende kudde onwijs rustig! Bleef netjes en geconcentreerd bij mij. Heerlijk zo'n hengst <3 . Kan alleen maar hopen dat hij dat karakter ook aan zijn veulens doorgeeft, maar zie er zeker al met momenten iets van terug bij Isaac (al zou je dat op de foto zo niet zeggen _O- )

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:23

Bedankt voor alle geruststellende berichtjes! Het is inderdaad goed gekomen met zaar en ze heeft nu 2 vriendjes. Ze staat wel duidelijk onderaan in de rang maar er is zat hooi dus daar maak ik mij niet zo druk om.

Verder heb ik soof naar huis kunnen halen en heb ik een smurf er bij gekocht.

Het enige wat ik beetje eng vind is dat soof nog een behoorlijke uier heeft. Vanmorgen zag ik ook dat er een druppel opgedroogd bloed aan zat en ze had dikke achter benen. Ze krijgt geen brok meer alleen bietenpulp+beetje slobber voor de maag support. Geen koorts en staat in een kleine uitloop. Ik wil meer wandelen maar met het weer lukt het niet, dan weigert mevrouw mee te gaan... veulen is er sinds zaterdag af.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:44

Ik zou de slobber weglaten en gewoon dan de beetje pulp geven ik geef mijn merrie nu juist slobber om extra eiwitten binnen te krijgen. Dierenarts zegt een handje musli of vitamine korrel tot ze weer terug zijn en aan de Longe paar keer per dag draven. Niet koelen oid want dan raak je ze aan en gaan ze weer produceren.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:45

Zoveel mogelijk bewegen zou ik toch denken.
Die van mij was haar uier zo kwijt bij dag en nacht in de wei. Lekker veel aan het lopen geweest.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 06:15

Mijn dierenarts zegt gewoon hoe je normaal voert voeren, geen gekke dingen doen ook niet afbouwen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:09

Hier begint het nu. Veulen weg en hopelijk komt het snel goed met uier :))

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:36

:evaw:
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:07

Lekker stuk land hebben ze!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:20

Heerlijk Cio! Mooi groot stuk!

Ik zit in twijfel of ik Odin een jaartje in de verzekering doe. Maar als ik zo de prijzen bekijk, kost het me tussen de 65 en 75 euro per maand. Hebben jullie ze verzekerd?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:45

Diertjec schreef:

Ik zit in twijfel of ik Odin een jaartje in de verzekering doe. Maar als ik zo de prijzen bekijk, kost het me tussen de 65 en 75 euro per maand. Hebben jullie ze verzekerd?

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad voor als ik hem moest laten inslapen als hij iets acuuts/blijvend ongeschikt kreeg. Ik zou met een acute ziekte 100% vergoed krijgen en wij hebben jaren betaald. Toen kreeg hij acute hoefbevangenheid en lag het hoefbeen binnen zeer korte tijd door de zool. De verzekering heeft 75% uitgekeerd omdat hij niet blijvend onschikt was.. :7 Hier dus geen verzekering meer maar iedere maand zet ik 50 euro opzij voor ongelukjes enz

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:03

Ja hun winter land! Met een beton pad door het hele land waar ze ook veel op staan.

Oliver doet het heel goed tot nu toe!!

Ik heb ook niks verzekers

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:16

tirzasarah10 schreef:
Diertjec schreef:

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad voor als ik hem moest laten inslapen als hij iets acuuts/blijvend ongeschikt kreeg. Ik zou met een acute ziekte 100% vergoed krijgen en wij hebben jaren betaald. Toen kreeg hij acute hoefbevangenheid en lag het hoefbeen binnen zeer korte tijd door de zool. De verzekering heeft 75% uitgekeerd omdat hij niet blijvend onschikt was.. :7 Hier dus geen verzekering meer maar iedere maand zet ik 50 euro opzij voor ongelukjes enz

Dussss, niet blijvend ongeschikt met een hoefbeen door de zool :roll:

Mijn idee was idd ook, beter om iedere maand dan 75 euro apart te zetten dan aan de verzekering te betalen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:18

Ik heb ook niks verzekerd. Toen ik mijn eerste pony kocht was hij 17 en wilde de verzekering hem niet meer opnemen, daarna heb ik een spaarpotje aangelegd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:30

Ik heb alles verzekerd...

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:50

[/quote]

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad voor als ik hem moest laten inslapen als hij iets acuuts/blijvend ongeschikt kreeg. Ik zou met een acute ziekte 100% vergoed krijgen en wij hebben jaren betaald. Toen kreeg hij acute hoefbevangenheid en lag het hoefbeen binnen zeer korte tijd door de zool. De verzekering heeft 75% uitgekeerd omdat hij niet blijvend onschikt was.. :7 Hier dus geen verzekering meer maar iedere maand zet ik 50 euro opzij voor ongelukjes enz[/quote]
Dussss, niet blijvend ongeschikt met een hoefbeen door de zool :roll:

Mijn idee was idd ook, beter om iedere maand dan 75 euro apart te zetten dan aan de verzekering te betalen[/quote]

Ik kon door alle emotie toen ook niet meer netjes blijven := als je aller beste maatje net is heen gegaan wil je helemaal niet nog achter je geld aan moeten... voor mij dus nooit meer verzekeren! Achteraf als ik het bedrag al die jaren opzij had gezet had ik veel meer eruit gehad, al is dat natuurlijk de gok.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:18

Als je jaren niks hebt dan is zelf geld opzij zetten misschien wel voordeliger. Maar wat als je net een aantal maanden geld opzij hebt gezet en ze krijgen dan al wat? Dan heb je niks aan het zelf sparen en kan een verzekering wel erg fijn zijn die uitkeert. Hier dus wel verzekerd, wel basis en dus niet voor kreupelheden.

En alweer een aantal afgespeend! Gaat hard ineens. Ze worden veel te snel groot.
Thirza, even wennen in de groep. Gaat vaak heel snel beter. Komt wel goed.

Cio, leuk koppel zo die 3.
En CL haar kleine dame ziet er ook goed uit in de opfok.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:49

Haha daar is jou kleintje nog niks bij or niet Alice lover? Gaat 't goed met der? Die van mij is nu al ruim 6 maand..

En tot nu toe gaat m'n kudde van 3 onwijs goed. Dus ik hoop dat ze dit vol houden! Overigens is de kleinste het vervelendste, dat had ik niet snel verwacht..

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:43

Cio, klein is ze inmiddels niet meer. Flinke dame en behoorlijk aan de maat. Nu 16 weken oud, bijna 4 maand dus ook hier komt het spenen dichterbij. Planning is halverwege dec, dus ik heb nog even.

Leuk dat je het vraagt. Ze doet het super, groeit als kool. Eet als een beer. Heeft mams om haar hoefjes gewonden. Pittig ding met een heel karaktertje. Wel een knuffel eerste klas. Van haar ongelukje blijkt ze weinig hinder van gehad te hebben, keihard voor zichzelf. Wond is ook super mooi aan het genezen. Da grapt ook al dat het nu tijd is voor bubbeltjesplastic en opzegging abonnement bij hem op de praktijk. :+
Ode neemt het gezegde geld moet rollen namelijk wel erg letterlijk.... :=

Fijn dat die drie samen zo goed gaan. En kleine Oliver weet zijn mannetje dus wel te staan. :))

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:29

Ik wou dat de mijne nog 4 maand was zeg! Maar idd, het komt dan dicht bij. Fijn dat ze het zo goed doet. Beetje hard voor zichzelf is een groot pluspunt! Vind ik. Tot op zekere hoogte natuurlijk.. Ze moet zichzelf wel heel houden...

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:10

Fijn dat ze het zo goed doet AL! Tijd gaat hard ook zeg.

Super dat ze met zn 3en zo goed gaan Cio, hele geruststelling denk ik :)

Afbeelding

Odin had vandaag geen zin in foto's :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:08

Haha die Odin, wat wordt ie groot!!
Die oren ook haha..

Mijn paard had ik het eerste jaar dat ik haar had verzekerd.
Maar toen had ik een keer wat en viel het me zo tegen wat ik terug kreeg, geloof 75% en dan nog iets
eigen risico.
Dus nu doe ik al jaren zelf €50 per maand sparen op een aparte rekening, zo heb ik zelf een 'potje' gemaakt.
Vind ik goed werken.

Kleine O'Johnny is nu net 2 maanden !! :D

Vrijdag is ie gechipt en geschetst.
Hij was zo braaf ging er steeds netjes voor staan haha.

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:09

Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:54

Laylah2002 schreef:
Mijn dierenarts zegt gewoon hoe je normaal voert voeren, geen gekke dingen doen ook niet afbouwen

Ah ja... Dus ik kan gerust 4 kilo merrie brok blijven geven?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden