[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 06:43

Hier is gisteren mijn veulen van dit jaar naar de opfok vertrokken. Verkocht dus ook echt weg... even slikken. :o
Ik kreeg van de week bericht dat hij zn D-oC predikaat heeft gekregen. *\o/*
Gisterochtend voor het laatst genoten van de zonsopkomst met hem in de wei. <3 <3 <3
Afbeelding

Merrie heb ik van de merrie brok gehaald en vrijwel meteen weer op de wei gezet. Lekker lopen om haar uier weg te lopen. En vannacht ook buiten gelaten. Was ze toch al gewend.

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:21

Voyou, oooo zeker even slikken :(:) jij hebt veel prachtige foto's van Orrelyou (??? Toch) en vast een fijn nieuw huisje. Prachtige foto.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:25

Voyou dat is zeker even slikken. Nooit leuk natuurlijk.

Hier is de uier van de merrie gelukkig de helft dunner. Ze heeft alleen ontzettende honger. Ze krijgt nu meer hooi dan toen orphelia erbij stond. Als ik haar minder geef gaat ze zand eten of aan de omheining knagen. En binnen eet ze dan heel dr box leeg.

Orphelia doet het goed. Is blij mij te zien als ik kom en speelt goed met het maatje wat erbij loopt.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:49

Gefeliciteerd met het predicaat Voyou. En ook al gespeend en naar de nieuwe eigenaren. Snap dat dat even naar is, maar helaas kan je niet altijd alles houden. Kan je hem wel blijven volgen of is hij naar ver verkocht?

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:11

Nee, niet ver, dus volgen moet voorlopig lukken. En fijn contact met de koper helpt ook.

Ik heb al fokproducten in Engeland en Canada. Dat is echt lastig volgen...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:52

even slikken voyou :(:) maar hij gaat vast een mooi leven tegemoet bij zijn nieuwe eigenaren. Wat houdt dat predicaat in?

Ik ben nog niet bezig met spenen, volgende maand ofzo, heb er niet zo'n haast mee. Ben nu wel aan het puzzelen want komend weekend komt Elliot terug uit de opfok. Hij is vorige week gecastreerd, dus ik kan hem nog niet tussen de merries gaan zetten. Dat duurt nog een paar weken voordat het veilig is qua vruchtbaar en hormonen. Hier hebben we verder alleen maar merries, dus niet heel praktisch. Maar er komt vast wel een oplossing.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:40

Ik wilde die van mij gisteren even 'splitsen', mijn merrie voor de stal gezet en veulen erin gelaten.
Merrie vond het net erg, maar veulen raakte wel in paniek en werd erg onrustig.
Had het eigenlijk andersom verwacht, merrie is best beschermend haha.

Vanaf welke leeftijd deden jullie ze een beetje gaan splitsen?
Ik wil mijn merrie eigenlijk een beetje op gaan pakken met longeren enzo.

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:42

Dan zal ie wel blij zijn met al die merrie's om hem heen haha!
Succes! :D

juval schreef:
even slikken voyou :(:) maar hij gaat vast een mooi leven tegemoet bij zijn nieuwe eigenaren. Wat houdt dat predicaat in?

Ik ben nog niet bezig met spenen, volgende maand ofzo, heb er niet zo'n haast mee. Ben nu wel aan het puzzelen want komend weekend komt Elliot terug uit de opfok. Hij is vorige week gecastreerd, dus ik kan hem nog niet tussen de merries gaan zetten. Dat duurt nog een paar weken voordat het veilig is qua vruchtbaar en hormonen. Hier hebben we verder alleen maar merries, dus niet heel praktisch. Maar er komt vast wel een oplossing.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:20

Ik al tussen de 2-4 weken

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:07

Oh misschien ben ik dan te laat haha...

Laylah2002 schreef:
Ik al tussen de 2-4 weken

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:09

Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:19

Hagelkruis.
Dat heb ik ook gehad. Wou longeren dus veulen in stal. Beest werd helemaal lijp

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:24

Ik dacht doe de merrie eerst aan de buitenkant van de stal paar keer poetsen, voordat ik uit het zicht ga.
Maar dat vond ie dus al heel spannend haha.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:40

Mijne was ook zenuwachtig in het begin, heb ze toen paar keer niet meer gescheiden en toen was die weer wat zenuwachtig, ik laat even iemand bij de stal, hij gaat nu eten, ik moet natuurlijk niet voor de stal blijven lopen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:07

ik heb gelukkig nog een oude oppasoma merrie, daar staat het veulen rustig bij als we iets met Smarti gaan doen.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:11

Oh dus voor de stal gaan staan poetsen is dan misschien niet slim?

Laylah2002 schreef:
Mijne was ook zenuwachtig in het begin, heb ze toen paar keer niet meer gescheiden en toen was die weer wat zenuwachtig, ik laat even iemand bij de stal, hij gaat nu eten, ik moet natuurlijk niet voor de stal blijven lopen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:38

Gewoon doorpakken. Zorgen dat veulen ondwr toezicht staat.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:27

Ja beste gewoon weg lopen.
(werkte bij mij dan het beste)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:34

Precies. En dan vanaf afstandje in de gaten houden, of onder de camera

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:22

Ik heb er geen ervaring mee. Ik pak de merrie na het spenen weer op. Is nu toch niet ideaal, want bij mijn ouders is geen bak.

Ode was uit haar veulenhalster gegroeid. Dus vanavond bij ej een nieuwe gehaald in maatje pony. Mooi roze is niet lelijk. :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:23

Welke maat halsters pakken jullie?
Ik had een maat pony maar daar kan die bijna in zwemmen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:25

Ik heb mini veulen Halster, gewoon veulen halster, Shetlander, pony, cob. Eigenlik allss dus. Sommige merken vallen weer anders qua maat.
Wel liefst verstelbaar op veel plekken als ze erg jong zijn. En als ze wat ouder zijn zonder gaatjes maar met zo'n schuifsysteem om te stellen. Als je snapt wat ik bedoel.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:32

Ja ik snap het, ik zit nou aan een veulen halster wat wat meer verstelbaar is, ik had een pony halster met stout erop vond ik zo geweldig, jammer dat die nog niet past :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:38

Het is even stil geweest van mijn kant. Druk aan het genieten van de pony's en de veulens!
Een aantal veulens zijn zo te lezen al op kamers gegaan! Wat vliegt de tijd toch hard zo! Zo zijn ze geboren en zo vliegen ze uit.

Met Jenny (het veulen wat haar moeder in augustus verloren is) gaat het goed! Ze heeft sinds vorige week eindelijk weer praatjes en zoekt weer contact op met mij. Vlak voor en vlak na het overlijden van haar moeder moest ze niks meer van mij hebben, maar nu gaat dat gelukkig weer goed! Ondeugend is ze ook. Ze durft gerust te steigeren en te bokken naar je (dat word uiteraard gewoon direct gecorrigeerd). Maar ik ben allang blij dat ze het zo goed doet! Moet mijzelf er op de een of andere manier alleen constant aan blijven herinneren dat ze pas 5 maanden oud is. Ze worden dan echt snel volwassen zo zonder hun mama.
Ze heeft veel steun aan Zoë en ook Zoë begint te wennen aan haar nieuwe rol als 'pleegmoeder' (tussen haakjes gezien ze natuurlijk geen melk geeft etc, maar wel de volledige opvoeding van Jenny op zich heeft nu).

Isaac doet het ook goed! Ook hij is alweer 5 maanden oud :D . Laatst netjes ontwormd en merk dat de opvoeding van de kudde ook zijn vruchten begint af te werpen. Hij kliert nog steeds graag, maar is een stuk rustiger geworden en weet beter wat de grenzen zijn :) .
Al hoop ik stiekem nog steeds steiger foto's te kunnen maken hihi :) .
Heb nog niks gehoord over dat hij verkocht is, maar houd er uiteraard rekening mee dat ik dat bericht nu toch wel elk moment van zijn eigenaar kan krijgen. Tot die tijd geniet ik volop van het ondeugende kereltje.
Longeren is trouwens ook onmogelijk met Isaac in de buurt. Die bemoeit zich er heel graag mee :') _O-
Zweep en longeertouw pakken is zijn favoriete hobby!

Wat betreft halsters. Hier heb ik echt ieniemienie veulen halstertjes, maar ook grotere maten mini veulen halsters. Allemaal verstelbaar :) . Isaac is nu met zijn 2de/3de halster bezig. Ze groeien ook veels te hard!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:09

Laylah2002 schreef:
Welke maat halsters pakken jullie?
Ik had een maat pony maar daar kan die bijna in zwemmen :')

Ze begon met mini foal. Toen veulen halster en die zat nu op het grootst en hing voor mooie net te hoog. En nu een Horka maat pony.