[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Diertjec

Ik ben zaterdag op Horse Event

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:34

Super fijn laylah! Top dat het toch voor 90% herstelt is!

Leuke foto's komen er weer voorbij, heerlijk <3

Heftig dianawinnie, hoe kan dat daar idd komen? Hopelijk herstelt ze snel en goed :(:)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:00

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:03

Ze is echt gek op kriebels en kriebelt graag terug. :+
Afbeelding

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:27

Mooie foto's alicelover!

Grootte en leeftijd maakt niet uit hier. Spelen kan altijd <3 .

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:48

Alicelover, heerlijk zo'n veulen! Fijn voor je, lekker dagelijks knuffelen :j

Lisanne, ik zou ook liever een vitamine brok geven.

Voyou, knapperd!!

DianaWinnie, jeetje! Heb ik eroverheen gelezen hoe ze er aan is gekomen?

XYaartje, ach wat schattig. Ik zie dat in de opfok ook. Die kleintjes zijn vaak ook nog een stuk feller. Net zoals mijn jack russell vs.onze 2 rottweilers. Jackie voelt zich net een wolf :')

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:01

Vulina, dat zijn die kleintjes zeker! Al moet ik wel eerlijk zeggen dat Isaac tot nu toe wel het meest felle veulen is van wat hier geboren is. Zelfs Asfaloth was niet zo fel als veulen. Die was best wel rustig.
Nu als 5.5 jarige komt dit speelse gedrag door Isaac naar boven (kleine broer heeft stiekem een slechte invloed op mijn pony haha. Nee hoor, vind het alleen maar leuk dat de speelsheid naar boven komt ;) ).

Eerdere veulens zijn ook echt nog nooit zo speels geweest. Speelden af en toe, maar niet dagelijks. Isaac speelt echt dagelijks.
Jenny heeft in het begin ook wel wat gespeeld, maar zie het haar nu niet echt meer doen. Merrie veulens zijn ook een stuk rustiger denk ik?

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:19

Nou mijn merrieveulen niet hoor. Ens is er nu aan gewend en geeft de opvoeding op. Zij blijft rustig grazen terwijl Ode het hele weiland door crosst, springt en bokt. Het veulen van vorig jaar was veel meer mama's kindje, speelde wel maar niet zo ver bij mama vandaan op 7 weken.

Morgenochtend komt een vriendinnetje even helpen. Ode krijgt meelooples aan het halster. Want ook met binnenhalen blijft ze gerust in de wei als ze daar zin in heeft. Mams wordt dan wel druk en brullen, als ze merkt dat de kleine steeds weer terug stuift. Maar daar geeft de kleine meid weinig om. Echte diva is het. Dus dat wordt nu oefenen, zodat ik beide aan het halster mee kan nemen. Want nu was ik vanmiddag bijna te laat op het werk, omdat Ode haar eigen feestje hield. Op zulke momenten mis je echt even een paar extra handen. Al is het alleen maar om er achter te lopen en te voorkomen dat de diva weer omdraait en de wei in crosst. Gelukkig komen mijn ouders dinsdagavond weer thuis, dus dan is het ook wat makkelijker. :j

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:36

Vitamineblok // liksteen hebben ze al. Vandaag weer flink gebruikt door de kleine
Afbeelding

Bij mijn vriend vandaag naar de keuring geweest, eerste premie behaald en rood-wit-blauw lintje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:01

Lisanne gefeliciteerd!

Hier mijn ventje en dame lekker op de wei.

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:14

Gefeliciteerd Lisanne :)

Hier nog een liefhebber voor een appaloosa veulen? Hij is mega lief, kan goed lopen, apart en groot. Is al aan het door kleuren.Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:30

Als ik de financiële middelen had..... Helaas door lange herstel nu niet. Wil namelijk graag volgend jaar mijn eigen merrie weer onder de hengst. Maar hij is inderdaad super lief! <3

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:51

Hier wederom pech. Vanmorgen om 07.00 onze pony met veulen in de wei gezet. Haal ik om 09.00 uur mijn paard uit de wei om te gaan rijden. Zie ik het veulen gestrekt staan en komt er groene troep uit haar neus. De DA gebeld en die gaf het advies om even met het veulen te gaan lopen. Meestal lost een slokdarmverstopping dan op. Ik hoorde een hoop gerochel en beter werd het niet. Als ze melk dronk kwam het in stralen uit haar neus gelopen. DA is geweest en heeft geprobeerd om met een slang de verstopping op te lossen. Daarbij kreeg ze een ontspanningsmiddel en een pijnstiller . Ook kreeg ze een klein roesje zodat ze niet zou tegenstribbelen. Na anderhalf uur geen verbetering en zijn we doorgestuurd naar Utrecht.
De verstopping is nu weg maar ze hoorden al wel dat haar longen niet helemaal schoon klonken. Nu staat ze in Utrecht samen met mama en mag ze de eerste 24 uur alleen maar melk drinken. Waar ze de verstopping van heeft gekregen is niet duidelijk geworden. Morgen gaan ze beslissen of ze nog met een scoop willen gaan kijken en of er een longfoto gemaakt moet worden. Ze staat aan de antibiotica.

Gelderse Keur Sport merrie Zilverling Mirna Parcival x Ahoy
Welsh Zwanehoef Kaëla

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:57

Jeetje Fleuribelle, wat een pech! Hoop dat het allemaal meevalt en het veulen er geen longontsteking aan over houdt!
Gelukkig staan ze op een goede plek waar alle nodige hulp aanwezig is, maar leuk is anders....

Pluk de dag!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:35

Wat een pech fleuribelle.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Diertjec

Ik ben zaterdag op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:07

Wat balen Fleuribelle, hopelijk knapt ze snel op en krijgt ze er geen longontsteking bovenop :(:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:41

Fleuribelle, :(:) heel veel beterschap. Gelukkig is de verstopping nu weg en de ab zal hopelijk de longontsteking verhelpen. Hpud moed hoor, ik duim voor jullie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:42

Ah jeetje fleuribelle way een pech.. Beterscha!

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:44

Ohnee wat een nachtmerrie Fleuribelle...
Hopelijk komt het alles goed en krijgt ze er geen longontsteking over. Ze zijn in goede handen nu. Sterkte. :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:48

Oeie fleuribelle. Wat is dat schrikken zeg. Op naar spoedig herstel en geen complicaties

Super Jackal Whiz x GP Mister Dual Jac - 6/04/2020
Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:57

Sorry dat ik de laatste dagen niet heb gereageerd. Is zo druk geweest met werk, paarden en vrijdag nog een zorgkindje gevonden. Een kitten van ongeveer 2 weekjes helemaal koud en nat van de regen. Kon haar niet achterlaten.

Fleuribelle. Nee wat een pech! Hoop dat de kleine goed opknapt, daar zal ze nog wel even last van houden.

Vulina. Hij is zeker knap! Ik moet al mindere :roll:

Lisanne. Gefeliciteerd!

Laylah. Wat heerlijk, weer lekker kunnen spelen en genieten

Alicelover. Een bijdehandje zo te horen := met een beetje hulp gaat dit vast goed komen!

Dianawinnie. Jeetje wat heftig. Hopelijk hersteld ze snel!

Voyou. Prachtig <3

Gisteren zijn we naar de nationale keuring geweest met mijn dametjes.

Odilia werd reserve kampioen bij de merrie veulens, nu heeft ze haar kwaliteit wel getoond. Wat een beweging <3
Oriana liet helaas niet zien wat ze in huis heeft. Misschien iets voorzichtig door het natte gras.

Blij om thuis te zijn na de keuring.
Afbeelding
Het zorgkindje moest ook mee. Ze heeft immers om de 2 uur melk nodig.
Afbeelding
Permanentje
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje van Odilia in de keuringsring: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1589071494562985&id=100003804500529

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:03

Mooi resultaat van Odillia AM. Jammer dat Oriana haar dit keer niet zo goed liet zien. Gelukkig weten we dat het er wel in zit.
Heerlijke permanentjes.

En wat vreselijk goed werk met de gevonden kitten! Ik hoop dat ie het mag halen.

Ode vond wandelen heel tof en had het zomaar door. Zijn met de merrie en Ode van de wei een heel klein rondje door het dorp gegaan. Dus ze heeft mooi een en ander kunnen zien. Nu thuis verder oefenen. Komt wel goed met de diva. :j

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:18

Vanuit hier ook weer een update. De veulens groeien zo hard..

KWPN Veulen Ocean Blues. Mama Zaphir is drachtig van Le Formidable (17-04-2020)
Afbeelding

Belgisch trekpaard veulen. Naam zijn we nog steeds niet echt over uit..(we verwachten komend jaar 3 veulens van de Belzen)
Afbeelding

Appaloosa veulen Prince Charming. Mama Siera is drachtig van Armani (05-07-2020)
Afbeelding

YouTube: https://youtu.be/ItUOZSJ5Trc
insta: blackbeautyzaphir

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:09

Hi allemaal wat gaat het allemaal hier maar wat gaaf om alle vorderingen te lezen en te zien.

Vulina ik heb echt een zwak voor jouw prachtige veulen, echter heb ik nu de handen VOL aan Koda. Ben er een beetje bang voor af en toe. Hij is erg dominant en wispelturig. Ene moment zo andere zo. Omdat ik met mijn merrie gefokt heb om een nakomeling van haar te hebben, zal ik niet opgeven. Nog niet althans ;-)

Am horses wat een prachtig resultaat! Gefeliciteerd!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:24

Staat hij met anderen Siko? Scheelt je de helft aan opvoeding..