[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:15

alicelover schreef:
Vulina, maar wel knappe sokjes. Ben heel benieuwd naar meer foto's. Volgens mij id dit een echte leukerd!

Stal-HD, ja speciale kleurtjes fokken was dit jaar flink populair. Vind zowiezo dat je tegenwoordig steeds meer palomino en valkjes ziet. Nog even en het wordt net zo standaard als bruin.

Siko, hij wordt inderdaad groot. Nog even en je kan weer een ander halster halen, deze zit ook al vrijwel op zijn grootst.
Wel een hele lieve foto met je zoontje.

Hagelkruis, ze houdt je wel flink in spanning zeg. Succes met de laatste loodjes.

Dit halster heb ik gevonden op stal. Was eigenlijk van de pony van de dochter daar. Mijn eigen halster is al lang en breed te klein. Loop steeds iets achter hahaha

Maar goed, hij is groot inderdaad AL, echt knap vind ik hem nu niet :')

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:06

1-7 :o

Celestexxxxx schreef:
hagelkruis schreef:
Vulina, schattig!! <3

Fotsy, knap ding, mooie ronde billen haha

Celestexxx, jouw merrie heeft al meer uier dan die van mij, er kwamen nu wel iets speentjes op.

Gisteren nog even bij mijn paardje wezen kijken, ze staat nog steeds heerlijk relax daar om de kraamstal.
En heeft volgens mij weinig haast, dus we wachten maar af...

Spannend! Wanneer is die van jou uitgerekend? Of ook een verassing?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:54

Hagelkruis, nou dat wordt toch wel eens tijd dan he! :D

Hier is het Zangersheide net geweest voor DNA en te komen tekenen.
Hij was erg benieuwd naar het veulen ivm de papa en de afstamming vd mama. Omdat vader van de merrie 1.60 gelopen heeft en ook bij Zangersheide gestaan heeft maar op middelmate leeftijd al slecht sperma kreeg en dus niet veel nakomelingen heeft kunnen geven, terwijl de nakomelingen die hij heeft gegeven allemaal fijne springpaarden zijn geworden.

Papa is nog een jonge hengst maar gecombineerd met de 2 meest favoriete hengsten bij het Zangersheide van zowel vaders en moederskant.

Hij had niet veel te schetsen aangezien ze geen enkel wit heeft _O- begint wel zwarte benen te krijgen.

Hij vond het echt een onwijs gaaf, groot veulen dat mooi hoog op de benen stond. Ook erg intelligent en mooi gebouwd.
Ik heb hem al gezegd dat ik haar bleef houden. Want de veilingen komen er nu ook weer aan op Zangersheide.
Hij bleef maar zeggen dat het veulen echt top gelukt is en hij blij was dit type veulen te zien vd jonge hengst.

Zo wordt mijn dag toch nog goed, als amateur fokkertje :D :o

DA komt zo chippen en even kijken naar de linker heupknobbel. Daar zit namelijk een verdikking op. Loopt gewoon goed en doet niet pijn.
Misschien een trap of stoot gekregen?

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:34

hagelkruis schreef:
1-7 :o

Succes nog even! *\o/*

Tommy B+3 dressuur / L+38 springen - Always Number 1
Ucello B+9 dressuur / L+4 springen / B+13 SGW

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:15

De meeste mensen zijn altijd positief over veulens. De meeste veulens zien er ook goed gelukt uit, uitzonderingen daar gelaten. Eerst 3 jaar kijken en dan pas kun je wat over het dier zeggen :j

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:28

Cioccolato schreef:
De meeste mensen zijn altijd positief over veulens. De meeste veulens zien er ook goed gelukt uit, uitzonderingen daar gelaten. Eerst 3 jaar kijken en dan pas kun je wat over het dier zeggen :j

Is net als met kinderen :-) "Wat een schattige baby heeft u!"
Niemand gaat zeggen dat dat kind er niet uitziet :D

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:31

Dat ook _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:47

Cioccolato schreef:

Dat is ook vaak het probleem. Steeds minder mensen kunnen kritisch naar hun eigen veulen kijken.
Ik kan dat zeker wel. Anders kom je nooit aan een veulen dat echt goed is.

De veulens van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon),Oxbow G.W ( Imposantos x 00 Seven), Orion G.W ( Icellie x Tendens) en Ober G.W. ( Hertog Jan x Sander) 4 hengsten dit jaar!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:03

Nou ik kan ook zeker kritisch zijn naar men eigen veulens vandaar dat ik dat monstertje vorig jaar verkocht heb maar iedereen vindt iets anders belangrijk natuurlijk. Een paard kan nog zo mooi zijn, goed bewegen ed leuk kleur maar als ik het gevoel heb dat ik er niet mee kan lezen en schrijven en ik men leven niet beu ben, dan gaat die.
Zo hebben kennissen van me paard te koop, wel zouden ze me nog gratis mogen geven, ik zou hem nog niet willen. Wat een negatieve energie dat paard uitstraalt nog nooit zo erg gezien. Zou er instant schrik van krijgen. Wel super goed paard met de prijs van een grote auto. Zeker getalenteerd.

Dus tis maar wat je zelf zoekt in een paard.

Super Jackal Whiz x GP Mister Dual Jac - 6/04/2020
Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:20

Ze zeggen niet voor niks: liefde maakt blind. :o

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:41

Maar dan nog is het onwijs mooi om dit te horen te krijgen van het stamboek Zangersheide zelf :) En die zien echt wel een paar duizend veulens per jaar voor te schetsen hoor. Incl de toppers die ze moeten uitkiezen voor de veulen veilingen.

Ik vind dit anders dan wanneer een fokker dit tegen je zegt.

Eerste waar ze tegenwoordig naar kijken (de grote stallen) is toch weer de afstamming. Wij, particulieren, vinden karakter belangrijker. Maar in de springsport, en vooral in de fok, is een interessant stamboom meer waard.

Daarbij is het veulen nog liever dan de merrie :') Kwa karakter had ik me niks beters kunnen wensen. Merrie is een erg nerveus type paard, veulen is de rust zelve maar zodra ze moet gaan bewegen komt moederskant naar boven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:54

Ja stamboek zegt mij dan weer weinig. Wat mooi is op papier.. Hoef 'm vast niet af te maken haha. Zo'n stamboek maakt ook mooie praatjes om hun ding binnen te krijgen :j
Denk ook dat de mensen die ze langs sturen om te schetsen niet de mensen zijn met de kennis om veulens te selecteren.
Maar je hebt gelijk dat de groten in de wereld liever het papier kopen dan het veulen, maar alle hengsten zijn goed. Anders waren ze niet goed gekeurd :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:18

Ach, het is toch gewoon leuk om te horen over je veulen? Als ze hem niets vinden, hoeven ze ook niets te zeggen :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:31

Vind die van jou heel leuk gefokt Penny, snap dat als je voor de verkoop fokt je andere keuzes maakt dan wanneer je voor jezelf fokt.
Hier na de 1e volle nf gekozen voor een nrps hengst met voldoende rek op de pezen en wat meer lengte in de hals, vind haar zelf super gelukt. Maar het karakter zal me nog benieuwen, aparte tante soms.

Iedereen mag trots zijn op het zelfgefokte veulen en gelukkig verschillen al de keuzes, anders wordt het maar saai hier.

Corinbedrenth, pfff sterkte hoop dat hij snel opknapt.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:03

Hier gewassen en geschoren en klaar voor de keuring zaterdag! Wat worden ze snel groot he Y;(

Afbeelding

Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
Waylon van 't Veen v. Liz. Wales
IG: @dutchhaflingers

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:11

Pff hier een beetje een dipje de kleine heeft schoentjes gekregen en mag 3 weken niet naar buiten hij mag niet rennen er mee, was dat bij jullie ook zo? Vind het zo erg ga nu maar 4x per dag ze laten grazen |( hij was ook 3x gaan liggen hopelijk geen 2e keer mag die weer 3 weken niet, duim met me mee dat dat niet hoeft, maar het is beter anders ging die later artrose ontwikkelen |(

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:20

Ach, baby.
Hou in je achterhoofd dat het voor het betere is! Het komt allemaal goed!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:26

Cioccolato schreef:
Ach, baby.
Hou in je achterhoofd dat het voor het betere is! Het komt allemaal goed!

Ja het breekt me hart gelukkig zijn 3 weken zo om en hopelijk dus geen 2e keer ik ga wel 4x per dag naar ze toe een uurtje laten grazen hebben ze toch iets ;(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:36

wat naar, wat ik je mee kan geven is dat ze er vrij snel aan wennen, ik had er een van 4 maanden oud, die 4 maanden boxrust moest. het komt goed.

One step Beyond Uut Uune: King(ston) x Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
On my Mind Uut Uune: In-Style x Elite v Ro-lex x Vilexa Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:59

fokfanaat schreef:
wat naar, wat ik je mee kan geven is dat ze er vrij snel aan wennen, ik had er een van 4 maanden oud, die 4 maanden boxrust moest. het komt goed.

Pff dan is 3 weken nog niks :(

Diertjec

Ik kom misschien naar Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:10

Hѐ wat balen Laylah, maar het is voor een goed doel. Succes en sterkte!

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:12

Even een snelle vraag. Wickey wil geen brok meer eten of laat de helft liggen. Terwijl ze normaal niet weet hoe snel het op moet.
Is dit normaal aan het einde van de dracht?
Hooi wil ze wel.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:38

Laylah sterkte is niet leuk zo maar wel het beste voor je veulen. De 3 weken zijn zo om.

Celeste ja dat is normaal. Mijn merrie wilde s avonds ook geen brok enzo en s nachts is het veulen geboren. Dus ik zou maar gaan waken.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:42

angelpam schreef:
Laylah sterkte is niet leuk zo maar wel het beste voor je veulen. De 3 weken zijn zo om.

Celeste ja dat is normaal. Mijn merrie wilde s avonds ook geen brok enzo en s nachts is het veulen geboren. Dus ik zou maar gaan waken.

Maar de banden zijn nog heel hard..

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:05

Die banden kunnen ook heel snel zacht worden....

Ik heb n heel aantal jaren n maiden gehad die nagenoeg geen tekenen gaf, haar eten liet staan en die nacht lag er n veulen naast. Ik triggerde op het niet eten, toennalige staleigenaar (en fokker met gemiddeld 7 veulens per jaar) zei: die komt nog lang niet!

Ik heb toen geantwoord: als dat wel zo is bel ik je wakker! Nou hij heeft me vervloekt want ik belde m dus mooi diezelfde nacht wakker _O-

DG Dry Jill, A Dollar For A Rose & Flashy Gold On Black (APHA).
Bonkie GEBOREN op 06/05/19 na 327dgn dracht
[KS-ITP] APHA veulen "Frosty" geboren