[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Diertjec

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:02

Ik hoef alleen maar een beetje in de uier te knijpen en dan komt er vanzelf een druppel aan de speen te hangen

Ilja_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:09

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik vind het heel leuk om mee te lezen, maar het is voor mij niet bij te houden om veel te reageren.

Fleuribelle heel veel sterkte gewenst.. :(:)

En gefeliciteerd met alle mooie veulentjes, zo mooi om te zien allemaal <3

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:10

Hoe werkt dat met de Ph? Kun je die strips overal kopen?

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

corinadrenthJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:12

siko schreef:
Hoe werkt dat met de Ph? Kun je die strips overal kopen?

Ik heb t bij de ej gekocht

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo *drachtig van sirius voor 2021
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

Ilja_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:12

Ik heb ze van aliexpress. Natuurwinkels verkopen ze vaak ook. Bol.com en meerdere online winkels verkopen ze ook, wel even kijken welke ph waarden gemeten kunnen worden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:14

Lisanne; weet je zeker dat je shetlander nog dragend is? Ze toont totaal niet buikig op deze foto's.

Over melk testen; ga niet aan die spenen trekken. Ze zitten niet voor niets nog dicht. Is voor bescherming! Test alleen als je vocht aan de speen ziet hangen....

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:32

Gefeliciteerd met alle schattige snoetjes deze nacht :D

Hier is de DA net bij Julie komen controleren, niet beter, maar ook zeker niet slechter. Veulen nog altijd heel beweeglijk en geen tekenen van ontsteking aan baarmoeder of placenta. DA heeft er een goed oog in haar er door te krijgen omdat we er zo snel bij waren.
Voor nu is het afwachten en heel hard duimen :) Morgen komen ze nogmaals.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:33

Caesar schreef:
Lisanne; weet je zeker dat je shetlander nog dragend is? Ze toont totaal niet buikig op deze foto's.

Over melk testen; ga niet aan die spenen trekken. Ze zitten niet voor niets nog dicht. Is voor bescherming! Test alleen als je vocht aan de speen ziet hangen....

Dat wilde ik ook net zeggen over het melk testen, niet aan de spenen trekken. Het komt er vanzelf uit als het zover is en bij sommige helaas niet

corinadrenthJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:35

Miekies0710 schreef:
Caesar schreef:

Dat wilde ik ook net zeggen over het melk testen, niet aan de spenen trekken. Het komt er vanzelf uit als het zover is en bij sommige helaas niet

Zo doet ieder het in mijn omgeving

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo *drachtig van sirius voor 2021
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:14

Laurie, fijn dat het er stabiel uitziet, heel goed gehandeld. Heb je Dirk vd Heuvel toevallig? Zelf zit ik in de buurt maar Nederland.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:17

jobamara schreef:
Laurie, fijn dat het er stabiel uitziet, heel goed gehandeld. Heb je Dirk vd Heuvel toevallig? Zelf zit ik in de buurt maar Nederland.

Hij is bijna mijn buur :+ Maar hij is tot op heden niet mijn dierenarts. :) Voor dringende zaken zoals dit laat ik Dries Vermeiren komen. Maar bij mij hangt het vaak af per probleem wie ik laat komen haha. Met Dirk moet ik dringend eens kennis gaan maken!

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:35

Caesar schreef:

Ja, we weten het vrij zeker. We voelen het veulen vaak nog in de buik. Hier een betere foto van de buik. (dik 1 week geleden al)

Afbeelding

De moeder van Isabella was altijd ook redelijk slank (op de buik na) aan het einde van de dracht, omdat ze alles aan het veulen gaf.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:37

Caesar schreef:

Oke dan hoef ik niet te testen.
Kegelt ieder paard?? Dit is haar 3e veulen maar nog niet eerder gezien dat er druppels aan hangen. Weet iemand hier antwoord op??

[KS-MK] Spot(s) or not

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:40

Mijn vorige merrie heeft bij 1 veulen gekegeld, bij de andere 7 niet.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Ilja_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:47

Mijne heeft geen hars gehad en ook niet gekegeld. Kneep s avonds in de speen, melk... 6 Uur later het veulen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:49

Caesar schreef:

Ik test nooit maar het lijkt mij inderdaad niet goed dat je iets uit de tepels drukt. Pas als er een druppel aan de tepel verschijnt lijkt me

Rust zacht lieve Zirola, wij zorgen voor je veulen Phirola!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:11

Hele hoop merries die het nog spannend maken!

hier niet gekegeld en zeker niet gelekt.
Muis kan ik pas op het allerlaatst testen, moest maar naar de speen wijzen en spoot eruit :+

Bevalling is heel erg vlot gegaan, ze heeft alles zelf gedaan. Veulen stond binnen het half uur. Speen vinden was wat moeilijker. Muis haar spenen staan niet echt naar buiten en ze is behoorlijk aan de maat. Maar toen ze het door had was alles ok :)
nu nog een naam :+ wil toch een beetje in het Disney thema blijven. Heb half past midnight (van doornroosje) en lavender blue van Bambi
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 24-04-19 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:18

Wat is ze leuk Luna <3

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:19

xLisanneP1 schreef:
Caesar schreef:

Ja, we weten het vrij zeker. We voelen het veulen vaak nog in de buik. Hier een betere foto van de buik. (dik 1 week geleden al)

De moeder van Isabella was altijd ook redelijk slank (op de buik na) aan het einde van de dracht, omdat ze alles aan het veulen gaf.

Mijn eerste gedachte was indd ook of ze wel drachtig is.. Ze lijkt op alle foto’s nog vrij slank voor haar draagtijd en is ook al erg ver over datum voor een shet... het “veulen” voelen hoeft ook geen garantie te zijn dat het goed zit heb ik in dit topic al ervaren... heeft ze al uier?

Wegkwijlen bij schattige Nederlandse Hangoordwerg konijntjes?
Volg NHDtjes van Karli op Facebook & Instagram!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:20

Assepoester/Cinderella! Om daarmee bij midnight te blijven :D

Ze is leuk! Mooie kleur ook

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:28

SparkYY_8 schreef:
Mijn eerste gedachte was indd ook of ze wel drachtig is.. Ze lijkt op alle foto’s nog vrij slank voor haar draagtijd en is ook al erg ver over datum voor een shet... het “veulen” voelen hoeft ook geen garantie te zijn dat het goed zit heb ik in dit topic al ervaren... heeft ze al uier?

Ze heeft al een beetje uier, niet veel. Weekje terug zijn de uiers wat afgenomen wat ik wel erg raar vond. 14 april was er ook een beetje melk uit de uiers gekomen. Ik heb zo geen foto, ik ga er vanavond weer heen. Ik hoop gewoon dat alles goed komt..ik verheug me zo erg op mijn eerste veulen.

Ze is trouwens maiden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:35

Lisanne ook ik vind dat ze er helaas niet drachtig uit ziet. Mijn shetjes zijn dikker en die zijn leeg :=

Luna wat een joekel!

Laurie fijn dat het er stabiel uitziet!!

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:43

Lisanne heb je geen goede duidelijke foto's van voor en zij? Ik vind de foto's die je post slecht te beoordelen. Misschien ook foto van de uier? Wel spannend hoor

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:44

Ilja_1997 schreef:
Mijne heeft geen hars gehad en ook niet gekegeld. Kneep s avonds in de speen, melk... 6 Uur later het veulen.

Wat maakte dat je in die speen kneep? Had je merrie andere signalen? :+

@Luna wat een mooi veulen. Cinderella's Magic ;)

[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:46

Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie?

[KS-MK] Spot(s) or not