[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:25

Diertje, ik heb de enquete voor je ingevuld :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Laleentje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:19

Al even niet meer gereageerd, wel meegelezen. Gefeliciteerd met alle veulens.

Vulina, je hebt er lang op moeten wachten maar daar is hij dan. En lekker op de dag, fijn.

Teuntje, wat vervelend, goed dat de da geweest is. Hopelijk slaat de ab aan.

Wat een mooie, lieve, knappe, ondeugende veulens zie ik voorbij komen, heerlijk om te zien.
Iedereen die nog op het wachtbankje zit, succes.

Hier gaat alles goed, het is een nieuwsgierige knuffelkont maar zodra ze geen zin meer heeft wil ze ook echt met rust gelaten worden haha. Heerlijk die karaktertjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alena (v. Koss) 29-04-2005
Lalena (v. Lord Leatherdale) 01-06-2016
Olena Olcay (v. Desperado) 23-05-2019

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:51

Vulina schreef:
Wij hadden vorig jaar ook 1 met rhodococcus. Uiteindelijk op kliniek beland waar ze advies euthanasie gaven na 1 dag. Hij was niet van mij, maar ik was er zo vreselijk op tegen O:) Heb hem na fikse discussies (lees; dierenmishandeling als we geen euthanasie zouden doen) opgehaald. Hij staat nu gezond en wel in de wei met zijn vriendjes ;)

Mijn ervaring is ook dat veel klinieken niet weten wat ze er mee aan moeten. Zelfs nu nog niet. Heb zelfs een veulen in Emmeloord gehad. Ze dachten koliek maar het bleek dat de rodococcen een deel van de darmen stil hadden gelegd. Gelukkig kwam onze DA er achter dat dat kon. Hij bleef maar zeggen ze luisteren niet naar de patiënt alleen maar achter de protocollen aan.
Veulen naar huis gehaald en ook deze heeft het gehaald.

leuk vulina, heb je al een droog foto?

De veulens van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon),Oxbow G.W ( Imposantos x 00 Seven), Orion G.W ( Icellie x Tendens) en Ober G.W. ( Hertog Jan x Sander) 4 hengsten dit jaar!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:08

Hebben jullie ook wel eens een veulen met hele losse achterbenen gehad? Tulip slaat en bokt naar alles :+ Hand op kont = bok, ze slaat tegen Julie haar voorbenen aan tijdens het drinken. Het is nogal euh, oppassen geblazen bij die kleine :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:13

Ja vorig jaar deed Noble dat ook de eerste weken ben daar heel kort in geweest en was eigenlijk heel snel over toen. Alsin slaan is een tik terug. Daarna was hij heel makkelijk, was gewoon een mega brutaal veulen deed het ook bij eusja ik dacht ben het voor dat zei hem een trap geeft want ze werd er vrij zat van. :=

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:37

Ja ik geef ook wel een tik, maar ze is zoooo snel dat het soms moeilijk is :+
Verder is ze wel heel lief en hondsbrutaal haha
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:55

Laleentje, ooooo lieve foto's, er valt meer te ontdekken dan alleen.knuffen :D vinden ze.

Laurie, hier was dat ook, hand op kont associeren ze vaak met de merrie die hapt als ze drinken. Maar wauw wat is ze mooi met geweldig papier, hopelijk een springtopper

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:11

jobamara schreef:
Laleentje, ooooo lieve foto's, er valt meer te ontdekken dan alleen.knuffen :D vinden ze.

Laurie, hier was dat ook, hand op kont associeren ze vaak met de merrie die hapt als ze drinken. Maar wauw wat is ze mooi met geweldig papier, hopelijk een springtopper

Ja, het is écht een knapperd. Al zeg ik het zelf :+ We zijn er super blij mee.
Julie zal denk ik morgen weer gedekt worden, hopelijk kunnen we ze dan snel naar huis halen

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:18

Hier idd ook losse achterbenen en losse voorbenen, dat 'sla' ik er ook uit. Als in, hij zwaaien met z'n voorbenen of achterbenen is tik op z'n kont of borst. Bijten negeer ik zoveel mogelijk, merk dat dat het beste is

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:22

Oke mooi, dan ben ik goed bezig haha. Ze heeft ook echt een 'knopje'. Daarop duwen = bok haha. We hebben er al wel mee gelachen, maar wil het er ook wel graag uit. Merrie heeft er ook haar hoeven mee vol :+

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:26

Jennie (veulen op ander adres) had dat inderdaad ook. Aaien/kriebelen op de kont was voor haar bokken. Inmiddels heeft ze bedacht dat het leuk is dat als we knuffelen ze met haar voorbeentje schraapt (dit houd ik tegen) en inmiddels heeft ze het ook geprobeerd om in mijn richting te steigeren. Direct laten weten dat ik dat niet wil. Ze word een beetje brutaal .

Isaac valt opzicht mee. Het is niet echt een knuffelkont. Na vijf minuten heeft die het wel gehad en gaat hij anderen dingen doen of wel. De kudde lastig vallen. Tenzij die ligt die te rusten. Dan mag ik er zo bij en kan hij heerlijk op mijn schoot liggen slapen <3 .

Een foto van Isaac en Jennie die elkaar eerder deze week via het hek ontmoet hebben <3 . Isaac had volgens mij toch wel stiekem de vlinders in de buik hoor. Snap het wel. Met zo'n knap merrie veulen naast je :j

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:27

Enige wat je kunt doen is afstraffen. Dat doen de andere veulens en moeders ook bij elkaar.

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:57

Ja ik ben er heel kort in en ga expres daar ook aan zitten dus aan de kont een bok is correctie dat is het enige wat werkt en moeders is vaak grover dan wij :=

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:59

Seven schreef:
Ja ik ben er heel kort in en ga expres daar ook aan zitten dus aan de kont een bok is correctie dat is het enige wat werkt en moeders is vaak grover dan wij :=

Ja ik zit er nu ook constant express aan haha. Maar moeders doet er eigenlijk weinig naar, ze is een beetje te lief :+

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:19

Ahh Laurie wat een lief filmpje, en heel knap veulen inderdaad!

Krijg net telefoontje dat temperatuur goed is en morgen mogen ze naar huis *\o/*

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:24

Riv, top *\o/*

Yaartje, ha ha hij kijkt wel heel mooi idd.

Diertjec en Laurie, springbloed hè is oefenen voor later _O- prachtig filmpje laurie

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:12

Haha ja ik wilde wat lef en pit toevoegen aan mijn merrie, maar zoals ik het nu zie ga ik m'n handen volhebben aan dr :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:23

*\o/* super nieuws riv

Geweldige naam vulina

Ohlauriec ja afstraffen als ze niet mensenschuw zijn.

Ik ben nog meer verliefd op men kleine man. Da net komen chippen en wat was die flink zeg amai heerlijk ventje gaat dat worden om mee te werken als hij later groot is. Alles is ok en van niks onder de indruk. Bijten doet die allang niet meer en slaan nooit gedaan.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:26

Oh schuw is ze niet. Hondsbrutaal wel haha. Ze slaat, loopt een rondje en komt even blij weer terug. Maargoed, dan weet ik wat me te doen staat haha!

Fijn dat hij zo flink is :D
Riv, goed nieuws!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:59

Vulina nog gefeliciteerd! Ein-de-lijk! Gelukkig was het het wachten wel weer waard!

Fijn dat het goed gaat Riv!

Ik heb ook zo'n veulen, Laurie. := En ook zo'n merrie trouwens. := Saga is een beetje te gezellig en te mensgericht en durft ook wel te trappen en tegen je op te steigeren. Moeders laat zich ook gewoon trappen en corrigeert niet. Nou, dan doe ik dat wel, want het moet wel veilig blijven. Uitleven kan ze zich met haar bal en dat doet ze ook elke avond. Niet op mensen.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:27

Eindelijk Vulina! Gefeliciteerd!

Net de dierenarts even mijn pleegkind laten nakijken, niet dat er iets met hem was maar na alle ellende ben ik toch echt een beetje angstig om hem ook te verliezen dus wilde toch even laten checken of alles gezond is :') maar alles goed gelukkig :D ben alleen vergeten te vragen of het nog slim is om een bloedtestje te laten doen om te kijken of hij genoeg antistoffen etc heeft.. wat denken jullie? Misschien ben ik wel te bezorgd hoor := maar ben gewoon zo gek op die kleine <3Afbeelding

[KS-MK] Klein monstertje in de maak

[KS-ITP] Extra speciaal flessenveulentje Navi ♡
You can't train a horse with shouts and expect it to obey a whisper

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:04

Heerlijke beelden komen er weer voorbij! <3

Kan niet wachten op mijn knapperd.
Oh en Knolselder, heb je nog een leuke Merrienaam met de letter O? Jij bent daar zichtbaar heel getalenteerd in hoor ik. :D Liefst dubbel. Voor een hengst zijn we inmiddels voorzien, maar gezien de activiteit in de buik.... Zo druk is Nuevo Rey nooit geweest, dus mijn onderbuik gevoel zegt een pittige dame. Nu alleen nog een naam, vind dat zo lastig! :=

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:33

Ik doe men best 8-)
Buiten de O en dubbel nog bepaalde wensen? Of tips?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:12

Knolselder schreef:
Ik doe men best 8-)
Buiten de O en dubbel nog bepaalde wensen? Of tips?

Liefst origineel natuurlijk en als het kan iets van een betekenis. Mijn hengstennaam betekent bijvoorbeeld liefde overwint. Mijn enter Nuevo Rey betekent nieuwe koning. Mag serieus, maar grappig mag zeker ook. Sta voor alles open. Ik heb er nu eentje die ik kwa betekenis wel heel mooi vind, maar de naam zelf niet weg van ben. Bekt gewoon niet leuk. :o En verder kom ik er gewoon echt even niet uit met de letter o voor een merrieveulen.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:16

De naam voor de hengst is compleet heel chique en als roepnaam nu 3 opties. Stel het wordt wel een schimmel dan gaan we waarschijnlijk als roepnaam Omo gebruiken. _O-

De naam zelf blijft nog even een verrassing. O:)