[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:46

Afbeelding

Kane zequille sh( Dreamboy x Obelisk )
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

candalisa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:56

Miesjex ik vind het persoonlijk ook erg geel eruit zien zou toch even met wen dierenarts overleggen.

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes en denk dat er weer een aantal bij komen!

Mooie stallen kabayo

Sal zit op 316 dagen de dag dat haar laatste veulen kwam maar zit nu nog weinig schot in wel kon ik vandaag al ph testen maar zat nog op 8.

Alarm hangt al klaar en camera is geïnstalleerd ben redelijk rustig gebleven maar begin het nu wel wat spannend te vinden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:09

Ohjee melk lekken das minder op dat aantal dagen. Mijn eerste idee was ook placentitis.

Euh die gele melk kan ook nog overblijfsel zijn van vorig jaar. Tinniie heeft dit ook eens gehad.
Dat moet er dan eerst uit en dan kan ze omvormen. Met zo een klein uier zou ik er ook echt afblijven.

Dan begint het echt spannend te worden candalisa

Oh Milan lover er komt schot in de zaak. Hier ook net testje gedaan en de eerste druppen verkleurden niet direct meer. Dus geloofde het niet en nog eens gedaan en dan verkleurde ze wel.

Gefeliciteerd buri, die is zwart, de neus is zwart.

Vandaag andere merrie naar ki station gebracht en duidelijke uitleg gekregen waarom ze 6cm moest dichtgezet worden na inseminatie. We leren nog steeds bij.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:12

Goh ja, melk lekken is ook niet de juist benaming denk ik :+ Het is vrij doorzichtig en is een enkele druppel die weer hard wordt aan de uier zelf. Het lekt er dus zeker niet uit...

Miesje, houd je ons op de hoogte wat er bij jouw merrie uitkomt qua diagnose?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:13

Laurievc schreef:
Goh ja, melk lekken is ook niet de juist benaming denk ik :+ Het is vrij doorzichtig en is een enkele druppel die weer hard wordt aan de uier zelf. Het lekt er dus zeker niet uit...

Ga ik doen, ik kijk morgenochtend even hoe het dan is, lekt ze nog wat dat bel ik de dierenarts even op. hebben ze gelukkig bij huis staan, dus de hele dag zicht op.

Fanny v terwupping

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:15

Miesjex schreef:
Laurievc schreef:

Ga ik doen, ik kijk morgenochtend even hoe het dan is, lekt ze nog wat dat bel ik de dierenarts even op. hebben ze gelukkig bij huis staan, dus de hele dag zicht op.

Ik gelukkig ook. Ben als een havik naar de camera aan het kijken haha. Heb net de 2 druppeltjes van de uier gehaald, ga binnen een uurtje eens kijken hoe snel het terugkomt.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:19

Haha erg is dat het Laurievc. Ik ga morgen ook maar eens de camera ophangen, wij zitten nog een beetje met het probleem wifi... Moeten even gaan uitzoeken hoe we dit gaan doen. We wonen aan de grens, dus gewoon bereik met telefoon heb je zoiezo al niet.

Fanny v terwupping

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:21

Je gaat bij placentitis verder niks zien.. Ze hebben een ontstoken placenta, waardoor het veulen steeds minder voeding krijgt. Daardoor maken ze uier aan, dat is het teken dat ze zich klaar maken on te gaan bevallen. Het moment dat het veulen echt te weinig krijgt, wordt het geboren..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:45

Wat een uier perikelen ineens. Hopelijk allemaal gewoon loos alarm. Maar beter 10x te vaak laten checken dan 1x te laat :j

Styles loopt al dagen met een keihard uier. Alleen die stomme spenen.... :roll: ph is 8.5
Dit is overigens toen ik haar net binnen haalde van een hele dag buiten. Uier loopt dus ook niet terug.
Afbeelding

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:17

Bij mij het zelfde keiharde uier behalve de spenen :')

Gefeliciteerd met het veulen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:19

Ik zit echt even in mijn maag met mijn merrie. Toen ik haar vorig jaar liet insemineren iedereen opstal + stal eigenaar gevraagd vinden jullie het oke? Ja was leuk en noem maar op. Normaal is in overleg op deze stal heel veel mogelijk en sta ik al 5 jaar met veel plezier op deze stal. Nu is het sinds vorige week drama en ben ik er echt klaar mee. Verhuizen hier in de buurt is niet echt makkelijk en zeker niet een echt goede plek.Mijn merrie staat niet graag alleen maar zou nu dus of alleen moeten staan of blijft met haar 337 dagen buik staan maar komen er 2 nieuwe paarden in de groep bij. Nou staat ze de hele winter met maar 2 andere paarden en is het altijd super rustig. Ik vind het zelf dus super eng om haar met dikke buik met nieuwe paarden te zetten. Ik wil haar drachtig nu eigenlijk nirt meer verhuizen en wil na de bevalling zo snel mogelijk naar iets anders. Wat zouden jullie doen? Ben ik overbezorgd? Of gooien jullie wel vaker hoogdrachtige paarden zomaar in een nieuwe groep? Ik wil sowieso naar een andere stal omdat ik het geen stijl vind hoe er is gecommuniceerd dit weekend. Ik ben nu vooral heel gestrest en verdrietig over hoe het is gegaan en kan niet genieten van de laatste loodjes...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:32

En alleen staan, heeft ze dan wel zicht op andere paarden? Dan zou ik denk ik voorlopig daarvoor opteren. Mijn drachtige merrie staat ook alleen in de paddock, wel met paarden in de paddocks naast haar. Ik neem ook geen risico daarin. 2 nieuwe paarden zou ik ook riskant vinden.

Hier net gebeld met het centrum waar Julie heen gaat om te bevallen. Ik wacht morgen de diagnose af van mijn DA, maar als ik het niet vertrouw laad ik haar op en rij ik naar daar voor hun oordeel. Hij schrapte ook de optie niet dat de 2de inseminatie wel gelukt was en ze hierover hebben gekeken. Kleine kans, maar qua datum zou het wel perfect kloppen... To be continued. Ik ga heel gestresst de nacht in haha

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:36

Laurievc schreef:
En alleen staan, heeft ze dan wel zicht op andere paarden? Dan zou ik denk ik voorlopig daarvoor opteren. Mijn drachtige merrie staat ook alleen in de paddock, wel met paarden in de paddocks naast haar. Ik neem ook geen risico daarin. 2 nieuwe paarden zou ik ook riskant vinden.

Hier net gebeld met het centrum waar Julie heen gaat om te bevallen. Ik wacht morgen de diagnose af van mijn DA, maar als ik het niet vertrouw laad ik haar op en rij ik naar daar voor hun oordeel. Hij schrapte ook de optie niet dat de 2de inseminatie wel gelukt was en ze hierover hebben gekeken. Kleine kans, maar qua datum zou het wel perfect kloppen... To be continued. Ik ga heel gestresst de nacht in haha

Ja dat wel. Ze kunnen alleen dan ook een heel stuk bij haar weg lopen.

Ik duim dat je morgen positief nieuws van de dierenarts krijg!!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:36

Tirzasara ik zou alsnog proberen het gesprek aan te gaan. Als je daar altijd met veel plezier hebt gestaan en elkaar al zo lang kent, is hey misschien wel mogelijk om goed met elkaar in gesprek te gaan. Ik zou vooral je verhaal vanuit je zelf, wat je vind, voelt en wat je wensen zijn en ook uitleggen waarom.

Mijn merrie van 341 dagen doet nog heel weinig. Maar m'n appie is lekker bezig. Krijgt uier en een puntbuik hihi

Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:11

Tirza, ik zou haar nu niet meer verplaatsen. Het kan elk moment komen als ze al 337 dagen is. Ik zou haar überhaupt uit de kudde halen, wel of geen twee nieuwe paarden. Maar goed hier staat de merrie ook op een eigen weide met contact over de draad met haar buurman. Met veulen staat ze ook alleen. Zou haar alleen bij een andere merrie zetten als die ook een veulen heeft, anders veilig gescheiden. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Verhuizen zou ik pas overwegen als het veulen minimaal 2,5 week oud is.

Dus in jou geval had ik haar apart gezet en een goed gesprek met de staleigenaar aangegaan over hoe de communicatie is gelopen. Wellicht is verhuizen dan wel helemaal niet meer nodig, als het 5 jaar lang een goed plekje betrof.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:13

Verder mooie uiers voorbij zien komen.

En Laurievc heel veel succes morgen. Ik duim op een goede afloop. Zodat de dracht veilig voortgezet kan worden en je straks ook een gezond veulen in de weide hebt lopen.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:19

Busi gefeliciteerd.

Karin met chakira gaat het denk ik nu wat beter. Ik heb het idee dat ze nu ook weer meer begint te eten. Naweeën zijn nu wel over. Gelukkig.

Oei niet gaan verhuizen zo laat nog. Ik zou gewoon even in gesprek gaan. Ze kunnen vast wel even nog een aantal dagen uitstellen toch?

Volle uiers en vroege uiers en melklekkerij. Ik hoop dat het meevalt en onschuldig is.

http://www.freewebs.com/stalvanhethoofddiep
Enya op 102 dgn dracht. 30 Sept.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:05

Ik zou met 337 dagen ook niet verhuizen en haar apart zetten. Grote kans dat ze straks helemaal geen behoefte meer heeft aan de andere paarden om zich heen. Ik zou het risico nu niet nemen als het niet hoogst noodzakelijk is. Wij gaan ook verhuizen, maar pas als het veulen er al even is.

Wij hadden zojuist een pH net van de 6 af, het papiertje kleurde nauwelijks meer *\o/* Ook hadden we dikke hars aan de spenen, en het is nu echt een melkachtige vloeistof.
Toen we weer weg wilden gaan werd ze ook eventjes onrustig, een hap eten, door de stal heen en weer lopen, weer een hapje eten, enzovoort enzovoort... Kan natuurlijk zijn omdat wij er waren, maar dit gedrag is wel anders voor haar... Ik denk nog steeds niet vannacht, maar ik zet mijn stem in voor morgen overdag! Wij verliezen haar in ieder geval geen moment meer uit het oog.

Afbeelding

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 02:44

Spannend allemaal *\o/*

Hier weer vals alarm. Ze lag heerlijk te snurken.
Moet zeggen dat ze het wel zwaar heeft met liggen. Een hoop gekreun erbij tijdens het ademhalen. Maar ja ze heeft ook een beste buik. ;)

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:11

Lijstje 23 april schreef:
23 april 2019
Luna2006 - Muis - 348 dagen
Veronique56 - ChaCha - 345 dagen
Milan_lover - Myrthe - 345 dagen
Dieuwke - Shenzi - 344 dagen
Orchidee96 - Keira - 342 dagen
Redd - Cyraniek - 341 dagen
Imre - Sæunn - 340 dagen
Siko - Owni Rouge - 340 dagen
TimoKyana - Kelly - 339 dagen
cp112 - Styles - 338 dagen
Tirzasarah10 Soof - 338 dagen
Siptje - Babs - 337 dagen
Laylah2002 - Laylah - 335 dagen
Fotsy - Jessie - 335 dagen
xPenny - Cequinta Z - 333 dagen
Miekies0710 - Renske - 331 dagen
Mer1980 - Solo - 331 dagen
Happinez - Jill - 330 dagen
Brigitte_D - Gemma - 330 dagen
BlackBeautyZ - Zaphir - 330 dagen
cp112 - Hope - 328 dagen
_Karin - Jillz - 328 dagen
corinadrenth - diva - 326 dagen
Jael89 - Maram - 324 dagen
Neonlight - Sarona - 322 dagen
Eef_Bam - Cadanza - 321 dagen
Tinniie - Missy - 321 dagen
cp112 - Fifty Shades of Grey (Fief) - 321 dagen

Knolselder - Bambi - Verrassing! April
Sjanien - Fenna - Verrassing! April/mei
Celestexxxxx - Wickey - Verrassing! April/mei
Orchidee96 - Bibi - Verrassing

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:35

Tirza ik zou ook zeker niet meer verhuizen. Ik zou haar net als anderen ook apart zetten. Merries hebben ook rust nodig om te bevallen. Ik had hier een plaat tegen de wand geschroefd zodat ze wat meer privacy had en 11 uur later is het veulen geboren.

Succes vandaag met de da laurievc en miesjex.

Geen veulentjes vannacht?

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:40

Ben benieuwd wat de da's zeggen idd, hopelijk valt het mee.

Tirza, met die aantal dagen zou ik dr ook apart zetten. Ik heb mijn merrie wel in een kudde met een aantal onbekende paarden gezet toen ze iets minder dan 300 dagen was. En dat gaat nu echt super goed. Verschilt per paard dus ook. Maar als het veulen zich al bijna meld, zou ik het risico niet willen lopen

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 06:42

Niet genoeg tijd om alles bij te lezen. Gefeliciteerd met de nieuwe veulens van dit weekend. Ik heb ze overdag binnen gehad. Nu is het weer zo warm in de wei en mama gaat niet in de schaduw staan. Lekkerste grasjes vindt ze in de zon. En wat een vliegen al. Bij jullie ook?
Afbeelding

En natuurlijk ook druk met ons andere jonge spul.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 06:48

Ja hier ook super veel vliegen. Maar wel lekker overdag naar buiten, 't is nog niet zo warm dat wij tropenrooster hebben. Lekker spelen en slapen in de wei!

Mooie foto's! Alle baby dieren zijn zo lief!

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:19

Aah voyou, wat lief!

Hier sinds gisteren 20u30 geen nieuwe druppel meer aan de uier van Julie. Wel vind ik hem al gespannen staan. Ik ben benieuwd wat eruit komt...
Vannacht werd ik om 5u30 wakker en zag ik een bruine vlek in haar stal. Mijn haar ging spontaan omhoog staan. Toch even naar beneden gespurt om te kijken of er geen veulen naast lag. Gelukkig niet :+