Welke type camera voor in een paardenstal/kraamstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Welke type camera voor in een paardenstal/kraamstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 13:28

Vorig jaar bij de aldi 2 camera's gekocht maar doordat de merrie toen niet drachtig geraakte zijn ze nooit geïnstalleerd geraakt. Nu begin ik te vrezen dat ze eigenlijk niet gaan voldoen aan wat ik wil.

Wat ik zoek is een camera die zowel s'nachts als overdag goed zicht geeft. Draadloos (mag wel met snoer voor in een electrisch stopcontact dus liever niet op batterijen) met infrarood zicht dus en het liefts tot zo'n 10 m ver.

De bedoeling is om boven de kraambox een camera te hangen en een tweede met zicht op de andere boxen zodat we ook die paarden kunnen zien. Onze stal is zo'n 19 meter lang en 5 m breed en staat zo'n 20 m van het woonhuis af.

Ik dacht dat een camera voor zowel binnen als buiten wel geschikt zou zijn maar die vind je bijna niet. Het is ofwel binnen ofwel buiten.

Ik heb al bij Bol.com gekeken, Krefel, Vandenborre, Coolblue en mediamarkt. Op den duur zie je door de bomen het bos niet meer.

Ohja camera zou het liefst zowel op pc als via een app voor tablet of smartphone moeten werken.

Welke bokkers gebruiken wat?


fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Welke type camera voor in een paardenstal/kraamstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:30

ik zou met snoer doen, dat werkt stabieler dan via wifi. Foscam is een fijn merk, dat goed werkt via een aap/
en een buitencamera is prima geschikt voor in stal.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:34

Wij hebben een Abus camera. Werkt prima.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78434
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke type camera voor in een paardenstal/kraamstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:32

Hier een foscam buitencamera die prima binnen werkt, en een Aldi binnencamera en een buitencamera die prima binnen werken. Wel bedraad, maar dat ligt meer aan dat we een optimaal stabiele verbinding willen en die is bedraad nu eenmaal beter. De 2de Aldi binnencamera die we hadden is gesneuveld onder onze overkapping, daar was het toch te vochtig. In de stal is geen probleem. Aldi buitencamera is niet via de bediening te draaien, dat vind ik wel een nadeel. Maar alle camera's hebben prima dag en nachtzicht.
Alleen 10 meter infrarood halen ze beiden niet.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


ElCid

Berichten: 9201
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:39



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, LaDonna75, meniekske, shadowstar, UnderIlse en 2 bezoekers