[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:25

Fijn dat Rudi al wat lijkt op te knappen noisy.

Diertjec mij merrie staat ook met een scheve staart sinds ze drachtig is. Heel apart.

Knappe drachtige dames komen weer voorbij zeg.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2


Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:44

Hier ook n merrie die dr staart graag scheef draagt.... heeft ze eerst nooit gedaan.

Wij vandaag heerlijk getraind in het zonnetje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna mocht ze onder de douche en op t grasveld even grasjes eten.... dus toen kon ik mooi n standfoto maken :)

Afbeelding

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:50

Ik heb momenteel een 3 jarige merrie drachtig. Ze is ook sinds juli zadelmak, dus veel arbeid doet ze niet. Op de piek reed ik om de dag zo ongeveer 10 minuutjes, zodat het rijden normaal werd. Nu is het naar 2 a 3 keer per week ongeveer 10 minuutjes, soms een kwartiertje. Over een poosje stap i ker helemaal niet meer op, heb ik de andere dames van deze babies onder het zadel en mag de toekomstige moeder met zwangerschapsverlof [KS-ITP] Wanneer 2 veulens samen komen..
Maar ze doet het prima ondanks 'arbeid'


Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:56

Het gaat zo snel ineens he! Wings al in de 200!

Mooie Jill, ben zo benieuwd wat ze aan het bakken is, ik hoop volgend jaar eigenlijk eens een zwarte-Arany, die zijn erg in de minderheid :P dus Jade of Jill mogen daar wel voor zorgen :D

Jade & Satinka
Afbeelding

En onze nieuwe merrie is gisteren ook aangekomen uit Frankrijk :D
Afbeelding

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:30

Nee Tinnie, Jill mag van mij geen normale zwarte (of bruine krijgen).... smoky black mag en alle andere verdunningen ook maar ik wil n verdunning volgend jaar _O-

Ik zeg Jade n zwarte en Jill n smoky black (beide zwart basis :P ), en anders wil ik n grullo bij Jill ;)

Ach... als het maar gezond is, dan maakt de kleur en het geslacht niet uit :D

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:51

Mijn merrie is ook 3, is zadelmak maar heb er nog niet opgezeten vanwege een opgelopen peesblessure in de wei in april.(gekkigheid en nieuw paard in de kudde terwijl ze net op ijzers was gezet was geen succes. Beide ijzers kwijt en een dik been welliswaar zonder er kreupel aan te zijn)
Ik heb daarom besloten haar pas weer op te pakken als het veulen er is.

Ze staat nu op 2x daags 1 schep pavo condition en 1x halve schep care4life muesli met olie en biotine. Overdag in een vette wei en op stal goed hooi. In december gaan we starten met overzetten naar podo lac brok en ipv biotine door de muesli Chevital.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:04

Jeetje wat slecht zeg dat sommigen nog niks gekregen hebben! Hier direct geregeld toen ik haar op kwam halen. Hoef ik er ook niet weer over in te zitten.

Hier krijgt ze nog niks extra, als ik haar zoveel kilo’s brok geef krijgt ze t niet ze het niet eens op *D

Wij zijn de 150 dagen ook voorbij, ze begint lekker rond te worden. Het gras waar ze nu staan is bijna op. Maar heb via familie een hectare geregeld waar ze straks nog weer op mag. Als dat ook op is komen ze thuis. Hopelijk kan ik haar dan wat op gewicht houden :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:23

Oh ik duim voor je mee tinniie
Ze zien er geweldig goed uit

Jill ook al mooi buikje toch?
En jij wil geen zwart basis oh en ik wil wel maar dat kan helaas niet :') neem jij dan de merrie en ik de hengst of wil je een hengstje?

Ik voer men merrie nog zelfde als de anderen, klein schepje zero mix. Wordt wel niet meer gereden. Maar ze is nu al zoooo dik dat ik ze niet teveel wil voeren. Ze staan wel nog in het gras ook door het mooie zonnige weer en krijgen veel hooi bijgevoerd. Ook wat vitaminen krijgt ze bij.
Haar weerstand lijkt namelijk een dip gehad te hebben eens te drachtig was en ik vrees dat dit maar weer ok zal zijn als ze geveulend heeft. Je hebt ook zo van die mensen die een verkoudheid hebben van 9maanden :')

Nynkster ook mooie buik van 150dagen

Ja noisy ik twijfel niet meer, ze was zo slank.
Gelukkig voor kleine rubi

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:45

We hebben Pris volledig van het hardvoer af moeten halen vanwege de bevangenheid dus zijn nog aan het puzzelen wat ze wel en niet mag/kan eten. Ze valt elke dag af, wat niet raar is, normaal moet ik haar enorm voeren om op gewicht te blijven

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:52

Wat een prachtig paard is Jill toch!

Hier eentje op 180 dagen vandaag. De winter door en we zijn er :P

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:08

Voor we het weten staan de veulens alweer in de wei....

Jill dr buikje groeit iig goed, ik zie al zoveel verschil... stalgenootjes nog niet zo heel erg maar die verwachten ook dat ze net achter haar singelplek al dik zou moeten zijn, als ik ze dan uitleg waar t veulen nu ligt snappen ze het gelukkig wel ;)

Enne geen zwart basis, bij Jill word t sowieso zwart of bruin en dan evt met n verdunning (waar ik dus op hoop ;) ) want zij is homozygoot zwart dus nooit n voskleurig veulen hier :)

Hengstje word voor de verkoop, merrie mag evt blijven dus tegen die tijd wil ik mss wel ruilen Fotsy :D

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:25

Hier mag het beide blijven. Voorkeur is wel merrie, maar als het een hengst is wordt het ook niet verkocht. Of het moet in de bouw/beweging tegenvallen. En natuurlijk is alles voor een heel goed bod te koop, maar dat valt als particulier wel wat mee. Dus ga er niet vanuit dat mee te maken. :))

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 00:22

Fijn dat Rudi begint op te knappen!

Cubalibre. Mooie foto's!

Tinniie. Wat een leukerd! De merries zien er super 'drachtig' uit :j

Wat een Kleurkansen :+ maar idd gezondheid gaat voor alles.

Nynkster. Zo te zien komt ze niks te kort, lekker rond buikje <3

Woogy. Hoe gaat het veder met Pris? Logisch dat ze afvalt, lijkt me een hele lastige/moeilijke situatie.

Dustinlover. Begint al op te schieten *\o/*


Ik hoop heel erg op een merrie uit Wild Thing. Het liefst nog schimmel. Maar helaas kan ik niet alles houden en moeten er ook keuzes gemaakt worden. Aankomend jaar 2 veulens... Voor de verkoop hoop ik op hengstjes. Maakt het misschien net iets makkelijker 8)7

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:09

Hier het veulen sws voor de verkoop, of het nu merrie of hengst is. Bewust gekozen voor een veulen dat toch te klein voor mij blijft, maakt het iets makkelijker :))

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:34

Rekening heb ik ook al een tijdje geleden gekregen en betaald.
Veulen wat er nu in zit mag blijven als het een merrie met kleur is. Moet ik alleen het veulen wat er nu bij loopt nog zien te verkopen. Nooit moeite mee gehad maar dit jaar wil het niet vlotten.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:03

Wij hebben vandaag de 100 dagen grens bereikt! :)

Qua aanhouden zouden we het veule graag houden als het een merrie is met een goede bouw, maar mocht het een hengst zijn die we niet ‘kwijtraken’ dan kan die ook gewoon blijven, dat vind ik wel belangrijk als je begint met fokken.

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:19

Ben ik met je eens. Je moet niet beginnen met fokken als je financieel het veulen niet zou kunnen houden. Je weet nooit wat er gebeurd... Er kan ook een hoop misgaan voor het spenen en die kosten moet je wel op kunnen hoesten. :j

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:31

Hier ook geen probleem als ik m niet kan verkopen, opfokplek is sowieso al geregeld ;)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:43

Hier financieel ook geen probleem maar geen opfok geregeld. Thuis houden met voornamelijk merries is wat lastig. Liever dan naar een opfok.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:03

Ik heb de opfok ook al gereserveerd. Waar ik ze opfok zit het zomaar vol. Dus reserveer zodra ze drachtig is gescand. Hoef ik straks alleen het geslacht nog door te geven en weet ik zeker dat er plek is.

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2


Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:00

Ik wil misschien 1 of 2 veulens houden. 1tje heb ik beloofd aan hele lieve mensen die al een paardje van mij gekocht hebben.

Wonder zit al bijna op de 160 dagen. Dat is ongeveer de helft :D
Afbeelding

Idem dito voor muis
Afbeelding

Maylinn die is nu 110 dagen voorbij. Dat begint eindelijk ook te tellen.
Afbeelding

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:28

Hier wordt het sowieso een blijvertje als het een merrie is ongeacht het kleur, heb er dan weer 6 staan. :') Hengstje zal ik verkopen want met al die merries hier op de hof.

Eigenaardig neon, mijn veulen van dit jaar was op paar dagen verkocht en aan de vraagprijs, nu wel niet aan een bokker.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:23

AM_horses: ze gaat elke dag een beetje beter. Stapt inmiddels wel weer aardig rad alleen opstarten is behoorlijk pijnlijk.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:55

Ik wil het veulen ook houden, mits het is wat ik graag wil 8)7 maar daar zit ik niet zo over in, Lina doet vast haar uiterste best _O-

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:59

Ik wil enkel een homozygoot dun merrie uit Satinka en een grullo splash merrie uit Missy houden (vooral niet kieskeurig, I know :') :+ ) iets anders zal verkocht worden.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maroes en 49 bezoekers