[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:47

Sterkte kabayo :( Wat een ellende zeg!! Je weet natuurlijk dat fokken risico’s met zich meebrengt maar dat jullie 2 keer zo’n pech hebben is wel echt heel erg :(

Is duidelijk geworden wat de oorzaak van die gaskoliek geweest is?

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:52

Wat een drama en wat een verdriet Kabayo. Zo oneerlijk dit allemaal.
Waarom gebeuren dit soort dingen nou. Net of het allemaal nog niet genoeg was... heel veel sterkte!

Kabayo

Berichten: 13936
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:57

SparkYY_8 schreef:
Sterkte kabayo :( Wat een ellende zeg!! Je weet natuurlijk dat fokken risico’s met zich meebrengt maar dat jullie 2 keer zo’n pech hebben is wel echt heel erg :(

Is duidelijk geworden wat de oorzaak van die gaskoliek geweest is?

Is niet echt te achterhalen.. kan zomaar gebeuren. Bijv dat ze ineens meer gas produceerd van het eten (terwijl er in het voer schema niks veranderd is)

Bedankt allemaal :*

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:00

Heel veel sterkte Kabayo:(
Ik duim mee dat met Zilver wel gewoon alles goed gaat. Kan mij voorstellen dat je daar nu niet meer zo veel vertrouwen in hebt.

stephanie141

Berichten: 31
Geregistreerd: 01-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:44

Wat een ellende zeg |( , sterkte :+:

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:44

Hier ook even uit de meeleesmodus om jou en je familie heel veel sterkte te wensen Kabayo.
Bizar dat je zo ontzettend veel pech kan hebben.
Heel veel sterkte!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:52

Heel veel sterkte Kabayo, wat een pech hebben jullie toch :(:)

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:56

Heel veel sterkte Kabayo...

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:46

Ook vanonder deze meeleessteen veel sterkte gewenst voor Kabayo, je houdt het niet voor mogelijk dat zoiets een tweede keer bij dezelfde persoon gebeurt. :(

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:22

Ik kom hier voor het eerst weer eens binnen vallen, na het drama met Aziza het even niet op kunnen brengen om dit topic mee te lezen..

En dan binnen komen en dit nieuws lezen |(
Kabayo, ik weet niet wat ik moet zeggen, wat vind ik het erg voor je! Helaas weet ik hoe het voelt, maar ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen als je dit twee keer mee maakt.. De pech lijkt zo vaak dezelfde mensen te treffen..
Ik snap precies hoe je je voelt m.b.t. je andere drachtige merrie, dat heb ik hier ook.. het liefst heb ik dat die buik niet groeit, het veulen niet beweegt, etc. Ik duim ook enorm mee voor jou dat met je andere merrie alles goed gaat.

Heel heel veel sterkte met dit verlies! Y;(

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:30

Och Kabayo, wat een verdriet. Sterkte, heel veel sterkte met het verlies.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:09

Hier ook minder nieuws helaas ... vannacht heeft Sal dr eigen vastgerold en kon niet meer zelf opstaan helaas waren haar spieren zo vast dat we haar met 4 man niet omhoog kregen... da gebeld en die wilde infuus aanleggen met calcium en magnesium maar zelfs dit ging niet want alles zat zo strak dat er geen ader te vinden was... uiteindelijk onderhuids plus oraal beetje voor beetje toegediend en na 5 uur met man en macht hijsen lukte het haar in de benen te komen, ik gok dat ze daar vanaf een uur of 12/1 snachts heeft gelegen ivm hoeveelheid hooi in de net dus ze was goed slap.

Maandag bloed trekken en kijken hoe of wat ... ze krijgt elke dag al magnesium bij maar of ze deze niet goed opneemt of het niet voldoende is geen idee ... ze ziet wr gehavend uit en is nu ontzettend kreupel maar dat vond de da niet zo gek ... morgen even camera installeren om te kijken wat ze nu precies uitspookt...
Het is geen koliek geweest want terwijl ze lag heeft ze zelfs gemest en wilde gewoon als een beer eten ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13936
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:23

Wow wat apart candalisa. Jij ook veel sterkte


Lief bericht az. Hoe gaat het nu met je? Ik ben een beetje emotieloos. Niet blij. Niet verdrietig. Gewoon niks.. heel apart..

Knapperd nu zonder mama (haar 2.5 jarige dochter)
Afbeelding

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:07

Ze ziet er nog een beetje pips uit Candalisa, wat laten ze je dan weer schrikken. Met dit soort ervaringen wordt het houden van paarden toch echt wat minder leuk....
Ik hoop dat Sal er niks aan over houdt.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:06

Och jeetje. Het zit jou ook niet mee Candalisa. Hopelijk niks blijvend en knapt ze hier weer goed van op.

Wat een lief berichtje AZ. Hoe is het nu met jou?

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:57

Candalisa hopelijk is er geen blijvende schade en knapt ze snel op. Hier branden kaarsjes voor een goede afloop.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:59

Wat raar candalisa, zo te zien lag ze niet daadwerkelijk vast maar puur qua spieren op slot? Het is een quarter geloof ik, is ze getest op de spierandoeningen die ze kunnen hebben?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:31

Omg zeg candalisa nog meer narigheid. Wat ziet ze er sip uit. Hopelijk komt alles weer goed met haar.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:34

Dankjewel allemaal kom net van stal af en op zich is ze helder en opgewekt en stapte ze redelijk door de stal gang heen ...

Grootste angst is dat ze vannacht weer gaat liggen nu heeft ze al zn spierpijn dan komt ze helemaal niet omhoog...

Eef bam volgens de stal eigenaresse had ze een kuil gemaakt en had ze met dr benen hoger gelegen als de rest en Sal is helaas wel daarin makkelijk van ow het lukt niet laat maar ...
Ze is 5 panel getest op erfelijke aandoeningen en vrij al is haar spierspanning altijd hoog geweest. Dit is echt gekomen na de trauma van horse event toen hebben ze haar zo strak vastgesnoerd dat ze zich liet vallen en toen ook is blijven liggen. Volgens Emiel voest gaat bevriest ze en sluit ze zich af alleen dit jaar duikt het ineens op... wel besloten met de da dat ze echt dagelijks verplicht moet lopen ze staat wel op de wei maar van hooibergje naar hooibergje valt niet onder dagelijks bewegen...

Als ze een veulen aan dr voet heeft vergeet ze alles en is ze echt op en top maar dan moeten we eerst nog 5 maanden vol houden en nu zakt de moed me in de schoenen...

Nu is ze vooral erg moe ze heeft een ei op dr hoofd een een dik oog en dan is haar nek een maanlandschap ... wordt iig een slapeloze nacht vannacht...

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:58

Jeetje Candalisa :oo dat is schrikken. Ik ga denk ik ook maar eens haast maken met een camera installeren. Krijg echt het gebrek van de ellende die jij, kabayo en az al hebben moeten doorstaan.
Aangezien mijn paard ook tot de categorie "stuntel" behoort lijkt me dat geen overbodige luxe.

Heel veel sterkte Candalisa! :(:) Hopelijk houdt ze er niks aan over.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:21

Candalisa, :(:) tjonge wat een schrik duim dat ze snel opknapt en er geen schade aan over houd.

AZ en Kabayo ook nog een dikke knuf.

Een camera is echt super hier na de eerste dracht in 2014 gewoon blijven hangen en dagelijks aan, zo ook al 2 keer 1 kunnen redden van vastliggen. En 1 betrapt op uit de stal breken.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:49

Kan ik ook nog mee doen? Dit jaar voor het eerst mijn eigen merrie drachtig *\%/* nadat ik 15 maanden terug mijn eerste eigen paard heb laten inslapen kocht ik de nu drachtige soof!Ondertussen word ze al een beetje rond. Ze is nu alleen in eens van de 1 op de andere dag ontzetten boos op haar buik en helaas onregelmatig... na alle pech met mijn eerste paard vind ik het toch wel spannend. Ik wil alleen nog een goede camera vinden. Dus als iemand nog een goede weet met goed beeld in het donker ik wil het graag weten!

Soof(fergie) 1.70
Vittorio X amethist

Afbeelding

Afbeelding

Kayabo en AZ heel veel sterkte!

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:03

Jeetje Candalisa, wat naar ook! Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Kabayo schreef:
Lief bericht az. Hoe gaat het nu met je? Ik ben een beetje emotieloos. Niet blij. Niet verdrietig. Gewoon niks.. heel apart..


Heel eerlijk, zo voel ik me eigenlijk vanaf het begin af aan ook..
Toen ze net overleden was (ook door de traumatische manier waarop) heb ik een uur lang zitten janken, en dat wou met geen mogelijkheid stoppen, terwijl ik normaal totaal niet zo ben. Daarna bij alle telefoontjes die ik gepleegd heb, begon het weer zodra er aan de andere kant iemand opnam. Maar vanaf dat ik 's avonds op stal gekomen ben, is al het gevoel weg.. Heel soms, door bepaalde situaties, bijvoorbeeld jouw berichtje, komt het even omhoog, maar verder voel ik eigenlijk niks..

Na het overlijden van Aziza haar dochter Rahnanah in 2012, ben ik daar echt compleet kapot van geweest. Ik heb ook het idee dat je lichaam een soort beschermingsmechanisme inbouwt, zodat nu er nog eens zoiets gebeurt, je gevoel wordt uitgeschakeld of zo, een soort schild waardoor het je niet raakt of zo, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen..
Ik heb toen ook heel lang dat 'wat als' gehad, wat als ik dit anders had gedaan, wat als ik dat anders had gedaan. Bij Aziza heb ik mezelf echt verboden dat te doen, want daar heeft uiteindelijk niemand wat aan, en dat is me dan ook echt gelukt. Of dat met bovenstaande te maken heeft, of echt door mijn eigen instelling, geen idee.

Het voelt ook zo raar, Aziza hoort gewoon bij alles wat ik met de paarden opgebouwd heb. Het idee dat dat vanaf dat moment niet meer zo is, kan ik nog steeds moeilijk bevatten geloof ik..

Aleeyah is ook verschrikkelijk uit haar doen sinds Aziza er niet meer is, ook omdat Mausi natuurlijk 1,5 week daarvoor verhuist was.. Ook zij is al haar houvast kwijt, nu ze nog de enige merrie hier is en geen vriendinnetjes meer heeft. Ik weet ook nog steeds niet wat ik daar aan moet/kan doen, wat ook voor mijzelf een goede oplossing is..

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:41

Jeetje wat een narigheid zeg.. candalisa hopelijk knapt je merrie snel weer een beetje op! AZ ook nog heel veel sterkte gewenst. Zelf vorig jaar een veulen verloren bij mijn merrie. Nu is diezelfde merrie weer drachtig, laatst had ze ook lichte koliek verschijnselen, en schiet ik meteen in de stress! Zo zie je maar hoe snel iets mis kan gaan..

Wat spannend TirzaSarah! Je eerste drachtige merrie. Ik heb toevallig 2 weken geleden een camera gekocht. Kan officieel ook buiten hangen, maar ik heb hem in de stal. Het is de Foscam FI9828P. Mooi scherp beeld, ook snachts. Is te bedienen met je telefoon en is helemaal rond te draaien. Ik heb er zelf een WiFi versterker tussen hangen, omdat WiFi op stal net niet sterk genoeg was. Was voor de camera + versterker 175,- kwijt. Viel mij reuze mee!
Hieronder een foto van het beeld op dit moment in de stal. (Let niet op de vieze paarden, die hebben lekker liggen rollen in de modder vandaag)
Afbeelding

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 07:55

Evelien_MG schreef:
Jeetje wat een narigheid zeg.. candalisa hopelijk knapt je merrie snel weer een beetje op! AZ ook nog heel veel sterkte gewenst. Zelf vorig jaar een veulen verloren bij mijn merrie. Nu is diezelfde merrie weer drachtig, laatst had ze ook lichte koliek verschijnselen, en schiet ik meteen in de stress! Zo zie je maar hoe snel iets mis kan gaan..

Wat spannend TirzaSarah! Je eerste drachtige merrie. Ik heb toevallig 2 weken geleden een camera gekocht. Kan officieel ook buiten hangen, maar ik heb hem in de stal. Het is de Foscam FI9828P. Mooi scherp beeld, ook snachts. Is te bedienen met je telefoon en is helemaal rond te draaien. Ik heb er zelf een WiFi versterker tussen hangen, omdat WiFi op stal net niet sterk genoeg was. Was voor de camera + versterker 175,- kwijt. Viel mij reuze mee!
Hieronder een foto van het beeld op dit moment in de stal. (Let niet op de vieze paarden, die hebben lekker liggen rollen in de modder vandaag)
[ [url=m/zv7tAp.png]Afbeelding[/url] ]


Dat valt inderdaad mee! Ik ga hem even bekijken en overleggen met de zoon van de stal. Voordeel dat de zoon in de it zit en mijn camera wil installeren :)