[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:45

Diertjec schreef:
Marjoow schreef:
In de lijn van Aranca zou een merrie veulen Otelineke worden :')
Aranca heet officieel Antelineke en haar moeder Telineke. Maar ik weet niet of de eigenaar daar voor gaat kiezen.

Al vind ik Otje nog best leuk :D

Otje staat bij mij ook op de lijst als roepnaam :D
Net als Ollie, vind ik ook zo leuk.


Kei leuke namen allemaal , Ollie staat hier ook op het lijstje :)

Hier ook geen verzekeringen, ik heb de indruk dat het ook meer gedaan wordt in Nederland dan in België .

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:19

Ik heb ook geen verzekering. Eigenlijk ook helemaal niet meer over nagedacht.

Fijn dat het weer beter gaat met Sal, geruststelling dat Blubje ook nog beweegt *\o/*

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:21

Het is maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt. Als je merrie niet verongelukt heb je al je premie weg gegooid.
Wij kijken er dus naar als je je premie op spaart heb je ook geld achter handen. Wij kopen dan een ander segment paard. Geen toppers die tienduizenden kosten. Als dat zo was, dan zou ik misschien ook nog wel anders kijken naar een verzekering _O-
Je moet ook doen waar je jezelf goed bij voelt. Wij voelen ons niet goed bij verzekeren, dus hebben we het niet.


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:35

Pfff alles goed hier.
Placenta was mooi intact en mooi dun dat wilde hij toch echt weten. Blubje zwom goed door het beeld.

Ook was het hem opgevallen dat Sal gestresst was want zelfs toen ze bij hem op stal stond had hij haar niet zoveel zien luchtzuigen als nu dus voornamelijk daar maar aan proberen te werken...

We moeten gewoon rustig verder met waar we nu bezig zijn en dagen dat ze meer stijf is metacam geven om haar een handje te helpen.

Kreeg een mooie foto van blubje zn oog. Boven in zie je zelfs de lens van de oog al zitten.

Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:53

Fijn dat alles goed is met Sal en beeb!

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:32

Fijn!


Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:34

Super fijn! Toffe echo ook!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:13

Hihi handig dat je het hoofd erbij hebt getekend :D maar duidelijk zo :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:33

Wat leuk om dat hoofd zo te zien. Hier ook al keertje gezien.

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:21

Candalisa. Fijn dat alles goed is. Mooie foto van de echo. Heel duidelijk zo :j

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:20

Dank jullie wel allemaal!

DL dit was voor mij de eerste keer zo heb nog nooit zo laat hoeven scannen meer. Vond het heel mooi dat het al zo groot is van binnen!

Had hem al uitgebreid verstuurd via de ap en bij allemaal uitgelegd wat waar zat toen dacht ik als ik het nu verder teken dan kan het niet missen _O-

Ik heb altijd een hele gemene da die zit dan uitgebreid op het scherm te kijken met een heel streng hoofd en dan zakt me de moed in de schoenen en dan pas zegt tie nou beweegt goed hoor pfff
Begint nu pas beetje door te dringen en ben voorzichtig positief ... vandaag 185 dagen ... nu proberen weer te genieten en weer aan onze band werken

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:50

Waauw kei leuk die echo zo! Fijn dat alles goed is met Sal & Blub!

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:01

Ik geloof niet echt in bijgeloof. Voor abbys eerste veulen hadden we een lijstje, maar Fayola was de favoriet. Het ging allemaal goed en ze is nu al bijna 3. Voor abby en lady had ik ook wel een klein lijstje maar ik vond niet dat er een leuke bij zat. Maar dat ging allemaal mis. Nu heb ik voor zilver geslacht en dus naam al redelijk vast staan. Vind het echt een leuke naam. En die is er nog wel...

Leuke duidelijke echo candalisa!

Hier ook geen verzekering

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

BusyMissy

Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:21

Wat een opluchting dat alles goed is Candalisa! Heb je enig idee waar de stress bij Sal vandaan zou kunnen komen? Komt dat vanuit haar zelf of reageert ze erg op hoe jij je voelt?
Toffe echo inderdaad! Ik heb er altijd uitleg bij nodig anders zie ik de helft niet.

Pluk de dag!

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:48

Wat fijn dat alles goed is candalisa! Ook een onwijs toffe echo!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:56

candalisa schreef:
Pfff alles goed hier.
Placenta was mooi intact en mooi dun dat wilde hij toch echt weten. Blubje zwom goed door het beeld.

Ook was het hem opgevallen dat Sal gestresst was want zelfs toen ze bij hem op stal stond had hij haar niet zoveel zien luchtzuigen als nu dus voornamelijk daar maar aan proberen te werken...

We moeten gewoon rustig verder met waar we nu bezig zijn en dagen dat ze meer stijf is metacam geven om haar een handje te helpen.

Kreeg een mooie foto van blubje zn oog. Boven in zie je zelfs de lens van de oog al zitten.

[ [url=m/dgvcs1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn!
Mooie echo, ik heb ook het oog van Nuevo Rey op echo staan van vorig jaar.
Dit jaar een hele bewegelijke, dus mijn da heeft meer gezien op de echo's en herkend dan ik. :')

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:46

Bussymissy Ik ben bang dat daar idd de schoen wringt ... ik merk van mezelf dat ik zoveel meer gespannen ben door deze dracht door wat er vooraf met dekken al mis ging en maak me heel veel zorgen om Sal ... zelf ook niet zo lekker in Mn vel en toen we buiten aan het spelen gingen merkte ik dat ze totaal niet gespannen was ... ik zat al te twijfelen om evt iemand een Reading te laten doen maar mss dat ik het wat meer los kan laten nu ... da zegt ook alles doen waar zij van ontspant dus massages wandelen enz ... mss werkt dat voor mij ook moet ik alleen vragen of de masseur mij ook wil masseren _O-

Alice lover ik zie er ook nooit zoveel in hoor vond heel fijn dat hij het opgenomen had en stil kon zetten ... ik zag wel een hoef voorbij komen en stukjes van de ruggengraat maar dit was wel grappig! Zei al hij heeft al flinke kaken :oo

Tot nu toe is het wel een rustig veulen heel af en toe zie je wat bewegen maar dan moet je echt met haviks ogen naar de buik blijven turen... onder de buik voel je hele kleine plopjes maar niet echt dat je het door de hele buik ziet bewegen ...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:25

Candalisa gelukkige verjaardag en blij dat alles goed gaat met Sal en blubje.

Ik heb ook geen verzekering. Het is het risico van fokken. Ik begrijp wel als je meerdere sportpaarden hebt natuurlijk.

Ik heb persoonlijk zoiets van als ik geen naam heb voor het veulen er is dan ..... had ik dit jaar dus en heb ook helemaal niks met dat veulen. Heel raar. Alsof ik het al een persoonlijkheid wil geven als het nog in de buik zit ofzo.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:31

fotsy dat heb ik nou ook met namen, soms heeft een ongeboren veulen al lang een naam in mijn hoofd , als het dan geboren word klopt het precies, maar soms kan ik geen leuke naam bedenken, met saphira had ik de naam al helemaal in mijn hoofd, kon ook geen hengstennaam bedenken toen :) en dit jaar ook, ik wou zo graag de prachtige naam eowyn gebruiken die al jaren op mijn lijstje staat en camille kreeg een dochter, de naam past precies bij haar

Sprinkle kindness around like confetti <3

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:14

Dankjewel fotsy!

Ik heb geen roepnaam voor het veulen al wordt het wel een naam met een Australisch tintje zo had ik het eerst jaar Dundee al uitgezocht voor een hengst had geen merrie naam omdat ik wist dat het een hengst zou worden.

Toen syd geboren werd wist ik enkel dat ik een Australische naam wilde met een S omdat ik Sal en Sterre al heb vandaar de naam Sydney. Bij dit veulen heb ik wel al de stamboek naam klaar liggen dit omdat ik de namen van de hengst en merrie combineer en nu omdat ik de fokker zo dankbaar ben voor alles wat ze voor mij gedaan heeft nog een persoonlijk tintje voor haar heb toegevoegd.

Ik ben inmiddels (bijna) zeker wat het geslacht wordt dus ik ga gewoon even wat ideeen opschrijven.

Ik heb het wel met halsters ik durf geen halster te kopen zolang het niet gezond en wel met 4 beentjes staat ...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:21

Voor het eerst heb ik nog helemaal niet over namen nagedacht... := het komt nog wel, en zo niet, dan komt het als het geboren is... ik heb inmiddels wel een overschot aan merrienamen omdat die hier niet geboren worden _O-

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:22

Begrijpelijk candalisa maar zo bijgelovig ben ik niet, heb serie halsters liggen in alle maten en kleuren.

Natuurlijk mijn unicorn paard was drie toen ze stierf dus het kan op ieder moment tegengaan helaas.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

cp112Jarig

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:36

Ik heb een aantal merries in het fonds zitten maar die zijn zo allemachtig laag op waarde geschat dat ik het weer op ga zeggen. Had ik gelijk al willen doen vorig jaar toen ik het overzicht kreeg maar ben het toen vergeten.

Verdere verzekeringen doe ik niet aan. Ik wil geen verplichtingen naar een ander hebben als het om mijn paarden gaat. Ik wil alle beslissingen kunnen maken.
Ook de dekhengsten zijn niet verzekerd. Die premie lag wel zo hoog, dat is er qua dekgeld al amper uit te krijgen.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:39


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:58

Hahaha ze hebben er nog zin in met hun dikke buiken zeg! Heerlijk!

Gefeliciteerd Candalisa! Fijne verjaardag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, JPitty, MariskaFally, tjee, Tyke en 63 bezoekers