Lange dracht, DA bellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:24

Ooooo. Hmja. Dan zou ik toch ook gaan denken aan geen veulen....

[o]


Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:32

Ik vind vooral de leeglopende uier heel raar.
Maar anderzijds is een week overtijd natuurlijk niets.

Aangezien er blijkbaar sowieso geen andere opties zijn dan wachten wens ik je vooral sterkte met waken de komende nachten.
Als je niet weet hoelang nog is een geboortelder geen overbodige luxe.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:46

Maar als ze er een maand bij heeft gestaan en volgens jou nu 2 maanden maximaal overtijd zou zijn. Dan is het toch sowieso toch minimaal 1 maand? Of reken ik nu heel raar?

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lokie_toms
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:07

spatter schreef:
Ongelovelijk, lezen mensen eigenlijk het topic wel of hebben ze last van tunnelvisie 8)7 8)7 8)7

petraaken bedankt!

TS nogmaals sterkte!
Je hebt denk ik vakantie dus blijf lekker in de buurt van je merrie zodat je veranderigen gelijk op merkt .
Hopelijk snel een veulentje en als ik het goed begrijp kan het dus ook nog meevallen met het overdragen en is er niks aan de hand.
Duim voor een mooi lief veulentje :j

Enne, als dat geboren is zou ik proberen de merrie in een klein stuk te zetten zodat je in ieder geval het veulen tam kan maken .

Ik dacht juist hetzelfde te zeggen dankjewel petraaken en spatter

Flechos mijn fjord in de hemel rust zacht...

Lokie mijn klein verzorg veulen flechos waakt over jou..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:16

Art_Ificious schreef:
Ik blijf bij schijndracht.
Oh en geen gsm? Sorry da geloof ik in deze tijd al lang niet meer.


Geloof het of niet, ik heb twee nichtjes van 15 en 17 die ook geen GSM hebben :P
Ze zijn er echt :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:38

Een week overtijd..
Dan weer 2 maanden..
Dan weer een maand..

Wat is het nou jongens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:39

Jolliegirl schreef:
Een week overtijd..
Dan weer 2 maanden..
Dan weer een maand..

Wat is het nou jongens?


Dat weet ze uiteraard niet, want de merrie heeft twee maanden in het land gelopen met de hengst.

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:42

Eind Juli gekocht toch?
Dan kan het vanaf nu ook nog net zo goed een maandje duren. Dan komt die uier vanzelf nog.

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:43

Kabayo schreef:
Kenyada schreef:
Maar t paard is toch pas n week over tijd? Of heb ik dat nu verkeerd begrepen?

Twee maand overtijd


Dat zou kunnen als ze misschien denkt dat een paard ook 9 maanden draagt ipv 11...

Succes TS

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:07

Citaat:
Dat zou kunnen als ze misschien denkt dat een paard ook 9 maanden draagt ipv 11...

Succes TS


Maar in de OP gaf ze toch aan het aantal dagen dat ze nu drachtig is? En dat zouden er 379 zijn volgens TS...

Anoniem

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:20

Wauw wat een serie dit _O- een paard wat drachtig is maar niemand heeft ooit zeker geweten of het dier echt drachtig is? Een dierenarts die ineens maar niet komt? Dat kan hooguit als er een spoedgeval tussen komt dan komen ze daarna wel. Paard is totaal wild kan je niet thermometen maar je doet het wel. En ga zo maar door. Hoe is het dier ooit gedekt dan? Als het voor jou of de dierenarts niet veilig is was het dat dan wel voor de hengst? En waar zit je met je verstand om een paard te dekken waarbij je absoluut niet bij de achterkant in de buurt kan komen. Een tinker notabene? Ik ken geen tinker zo wild als jij hem omschrijft..
Ik vraag me vooral af waarom je een topic opent, aandacht zullen sommigen nu roepen maar je vraagt iets iedereen zegt haal die dierenarts erbij die checkt het wel als opvoelen niet kan kan het vast wel op een andere manier, Geld is geen probleem maar je moeder vind het niet nodig en ga zo maar door.. Je neemt niks van niemand aan en bent zelf slachtoffer?
Ik ga over het algemeen niet mee als mensen roepen goh aandacht tekort vakantie periode etc maar in dit geval denk ik zelfs dat het een beetje naar je hoofd gestegen is ts...

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:46

Tiffany schreef:
8)7 Soderju he, wat een reactie's hier zeg!

Ik zie sommige gewoon express op ts inhakken, haar woorden verdraaien of dingen gewoon toevoegen. Het kind is 14 , da is gebeld, en ouders vinden het niet nodig nog eens te bellen. Meer als dat gaat er niet gebeuren hoe hard je ook probeert een kind van 14 een schuldgevoel aan te praten... :roll:

Inderdaad wat een walgelijk gedrag zeg.

spatter

Berichten: 14453
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:50

Annet Als je iemand dan belagelijk wilt maken , lees dan wel goed het topic door en zet de feiten goed op een rijtje >;) :roll:

Er is wel een DA bij geweest in een vroeger stadium, bij het enten bijvoorbeeld en die heeft bevestigd dat de merrie drachtig is.
Merrie heeft een maand op de wei gelopen met de hengst en is een aantal keren natuurlijk gedekt.
(Denk je dat wilde paarden niet drachtig raken ofzo, dat dat alleen met insemineren kan ofzo)
Daarom is het voor de TS ook moeilijk vast te stellen wat de dekdatum is en is ze er pas net achter gekomen dat de datum die de fokker door gaf helemaal niet zeker is. (maand spelling dus)

Helaas hebben de ouders en de DA een andere kijk op de merrie en haar dracht als wij en TS en helaas zal ze het daar mee moeten doen.
TS is 14 jaar en ze hoeft echt niet zo afgekat te worden door een stelletje overhetpaard getilde bokkers :r

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:54

Annet_Dottie schreef:
Wauw wat een serie dit _O- een paard wat drachtig is maar niemand heeft ooit zeker geweten of het dier echt drachtig is? Een dierenarts die ineens maar niet komt? Dat kan hooguit als er een spoedgeval tussen komt dan komen ze daarna wel. Paard is totaal wild kan je niet thermometen maar je doet het wel. En ga zo maar door. Hoe is het dier ooit gedekt dan? Als het voor jou of de dierenarts niet veilig is was het dat dan wel voor de hengst? En waar zit je met je verstand om een paard te dekken waarbij je absoluut niet bij de achterkant in de buurt kan komen. Een tinker notabene? Ik ken geen tinker zo wild als jij hem omschrijft..
Ik vraag me vooral af waarom je een topic opent, aandacht zullen sommigen nu roepen maar je vraagt iets iedereen zegt haal die dierenarts erbij die checkt het wel als opvoelen niet kan kan het vast wel op een andere manier, Geld is geen probleem maar je moeder vind het niet nodig en ga zo maar door.. Je neemt niks van niemand aan en bent zelf slachtoffer?
Ik ga over het algemeen niet mee als mensen roepen goh aandacht tekort vakantie periode etc maar in dit geval denk ik zelfs dat het een beetje naar je hoofd gestegen is ts...


En waarom zou een tinker niet zo wild kunnen zijn? Die van mij liep dwars door staldeur heen als zij moest worden geschoren of als wij haar benen wilde behandelen.
Echt stoer hoor om een kind van 14 zo te kleineren. je hoeft ook niet te reageren he?

En de reden waarom zij een topic opent is aan haar. Ik wist niet dat er een commissie was die bepaald of je het recht hebt iets te openen.

Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:58

Spatter, ik snap de boodschap van je post, maar je bent wel selectief met de feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:11

Willl65 schreef:
En waarom zou een tinker niet zo wild kunnen zijn? Die van mij liep dwars door staldeur heen als zij moest worden geschoren of als wij haar benen wilde behandelen.
Echt stoer hoor om een kind van 14 zo te kleineren. je hoeft ook niet te reageren he?

En de reden waarom zij een topic opent is aan haar. Ik wist niet dat er een commissie was die bepaald of je het recht hebt iets te openen.


Als je een probleem met mij hebt kan je me beter even een pb'tje sturen denk ik ipv me persoonlijk in een topic aan te vallen waar ik enkel zeg wat zo ong. 75% in dit hele topic zegt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:17

Spatter: Waar lees je dat het bevestigd is? Paard is nooit opgevoeld of gescand.

mvdbijl

Berichten: 3672
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:40

Mensen stop gewoon met reageren, wat denken jullie nu dat ze na 11 pagina's gaat leren? :')

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:04

TS reageert ook zelf niet meer, dus laat het gewoon zitten.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:39

Moderatoropmerking:
Dames, ik denk dat alles nu wel gezegd is geweest. Wacht nu gewoon af of TS nog reageert of niet. Wat ook haar goed recht is.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:58

Heleennn schreef:
TS reageert ook zelf niet meer, dus laat het gewoon zitten.


Zou ik ook niet doen, jeetje een meisje van 14 zo aan te vallen.

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:41

Annet_Dottie schreef:
Willl65 schreef:
En waarom zou een tinker niet zo wild kunnen zijn? Die van mij liep dwars door staldeur heen als zij moest worden geschoren of als wij haar benen wilde behandelen.
Echt stoer hoor om een kind van 14 zo te kleineren. je hoeft ook niet te reageren he?

En de reden waarom zij een topic opent is aan haar. Ik wist niet dat er een commissie was die bepaald of je het recht hebt iets te openen.


Als je een probleem met mij hebt kan je me beter even een pb'tje sturen denk ik ipv me persoonlijk in een topic aan te vallen waar ik enkel zeg wat zo ong. 75% in dit hele topic zegt ;)

Als je geen reactie wilt op je gedrag tegenover een 14 jarig meisje had je helemaal niks moeten zeggen, en volgens mij word er op die 75% ook gereageerd ;)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:51

Apart. Heb je foto's onderhand al?
Die zou je aantal dagen geleden hier plaatsen.

Imo, als jij de DA vertelt dat je twijfelt e.d over de dracht, zou ik als DA zijnde, toch een scan uitvoeren, of opvoelen.

Volgens mij is dit gewoon inderdaad een: "Hey-het-is-vakantietijd-laat-ik-bokt-eens-pesten"topic. := :')

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:38

Moderatoropmerking:
Na rijp beraad is in het team beslist om dit topic definitief op slot te laten. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en mocht er inderdaad nog een veulen komen dan kan TS daar nog altijd een topic over openen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _enna_, AhrefsBot, Jane808, M_aris, Sanet, Trendiction, WillemijnL, Yvk en 44 bezoekers