Moeder overleden van 2mnd oud veulen, melk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beverburcht

Berichten: 186
Geregistreerd: 12-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:15

Geen idee of dat een mogelijkheid is, maar gezien je in Noord-Holland woont wil ik het toch even opnoemen.
In Zwaagdijk zit een paardenmelkerij: Paarden Centrum Moerbeek. Wellicht dat je echte paardenmelk kunt geven?

Cabelz

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Moeder overleden van 2mnd oud veulen, melk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 21:25

Zwaagdijk wou ik inderdaad morgen langs gaan, is een paar dorpen bij mij vandaan. Was ook de melkerij waarvan ik zei dat deze in de buurt zat maar las de site een beetje verkeerd en las later pas dat ze ook normale melk verkopen. Ga dat morgen sowieso proberen in ieder geval en hopen dat ze dat wel wilt.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:37

Cabelz schreef:
Heb voor als ik het echt nog zou willen een adres waar een merrie staat die melk geeft. Die hadden het ook al aangeboden, maar zie het niet zitten om haar nu nog is ook hier weg te trekken. Misschien dat ik het wel vermenselijk hoor maar aangezien zowel de da als mijn baas (werk op een fokkerij) zeggen dat het geen goed idee is voel ik mij hier op dit moment het beste bij.
Maar zou die merrie dan niet naar jou kunnen eventueel, dat veulen in eigen omgeving blijft?

Cabelz

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Moeder overleden van 2mnd oud veulen, melk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 22:39

Helaas staat ze gewoon in training daar en wij hebben daar de accommodatie niet voor. Merrie heeft ook nog melk van veulen van een veulen vorig jaar gek genoeg. Komt blijkbaar voor. Weet alleen niet wat het doet voor de kans van acceptatie van een veulen.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Moeder overleden van 2mnd oud veulen, melk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:33

Ik zou blij zijn dat het veulen goed brok eet en niet proberen daar melk door te doen, stel je voor dat ze daarna de brok niet meer pakt, dan ben je verder van huis.
Ik zou denk ik toch meegaan met de veearts en het proberen met de dingen die ze wel eet. Daarnaast paardenmelk aanbieden en als ze dat niet pakt, dan is dat zo.

Heftig hoor wat je hebt meegemaakt. Fijn dat het veulen wel goed gaat bij de jaarling!

Cabelz

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 21:39

Paardenmelk vandaag geprobeerd en heeft jammer genoeg ook niet het gewenste effect dus heb inderdaad besloten het gewoon zo te laten. Ze eet en drinkt goed en wil dit inderdaad graag zo houden. Is het belangrijkste. Was mooi geweest als het anders kon, maar helaas.

Veulen en jaarling gaat echt heel erg goed, ze heeft nu zelfs de voorkeur over de jaarling boven mijn ruin (wat die niet zo leuk vind, dus staat hij nu, tijdelijk, apart) :o

Samen met de jaarling, veulen hing op mijn schoot dus kreeg ik er niet op, maar ben echt heel erg blij dat dit zo goed werkt, haalt echt een hele last van mijn schouders.
Afbeelding

Nogmaals iedereen bedankt voor de goede tips en lieve woorden!

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:02

Cabelz schreef:
Helaas staat ze gewoon in training daar en wij hebben daar de accommodatie niet voor. Merrie heeft ook nog melk van veulen van een veulen vorig jaar gek genoeg. Komt blijkbaar voor. Weet alleen niet wat het doet voor de kans van acceptatie van een veulen.


Dat heeft mijn merrie ook
Staat gewoon met melk
Haar laatste dochter is onlangs 2 geworden

Die liet haar 1e kind overigens na 3 mnd afgespeend geweest te zijn gewoon weer drinken hoor
Die deed dit tot late leeftijd met regelmaat nog
Bijna volwassen kind jaar of 4 deed ze het nog

Cabelz

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 14:16

Apart had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Heb net toevallig ook kliniek dennenoord aan de lijn gehad over hoe en wat en die zeiden dat zulke merries vaak geen veulens meer accepteren. Dus toch wel bijzonder dat die van jou dat wel doet! Pavo ook gebeld en die sturen mij als goed is een heel voerschema omdat het schema op de zak van de veulenbrok voor veulens is die nog melk drinken.