[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:36

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:20

Patrick zal waarschijnlijk binnen nu en een korte tijd gecastreerd moeten worden om een medische reden.
Misschien valt er weer een puzzelstukje op z'n plaats....
Morgen contact opnemen met de kliniek waar hij gecastreerd zal gaan worden.

Vind het aan de ene kant heel jammer maar vind zijn gezondheid duizendmaal belangrijker dan een paar ballen.....

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:51

Maandag brengen we Patrick naar de kliniek toe en hij zal dinsdag gecastreerd worden ;(
Ik vind het heel jammer en ook wel weer eng, hoe zal hij eruit gaan komen als het achter de rug is....hoe zal hij herstellen etc....
Hij is daar in goede handen,dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Ik heb besloten om het sperma van hem te laten invriezen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:30

Mooi koppie!

Dank jullie voor de lieve berichtjes allemaal.
Doet ons erg goed, maar ben ook wel een beetje bang....hoe het allemaal gaat verlopen en hoe Patje verder zal gaan herstellen....misschien is de puzzel nu af

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:19

Even in het kort hij heeft een openlieskanaal/liesring/liesbreuk

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:02

Cynthia82 schreef:
Succes met de castratie van Patrick! Bij TiSento is het super gegaan. Vrijdag gecastreerd, zaterdag tot en met maandag wat dik. Alleen zondag voelde hij zich erg zielig en na een dag of 4 was er niets meer aan de hand.
Maar goed, Ti is pas 14 maanden, dat is wel wat anders natuurlijk :)
Ik maakte me ook zorgen, dus ik weet hoe je je voelt.

Goed nieuws, Pretty! Hoe veel heb je er dan drachtig als de laatste ook gedekt is?

Marieke, hoe is de keuring vandaag gegaan?

Traiectum, welkom! Heb je ook foto's van papa en mama? :)

Komt Cemlys weer met haar knappe hengstje :)
Heb je een recente foto van hem?

Spannend, Joyce! Nu 18 dagen wachten...

Even een vraagje. Is hier iemand die mijn arme paardjes kan helpen?
Mijn schatjes hebben een roze neus. En met dit wisselvallige zomerweer (zon en regen die elkaar continue afwisselen) verbranden de neuzen verschrikkelijk!
Ik heb Dais wel eens een masker omgedaan. Dat ging wel aardig, maar dat masker beschermt niet de zijkanten van de neus en onderlip (die zijn ook roze) en voor zover ik weet, mogen ze geen masker om als het regent en ik kan moeilijk ieder kwartier naar de wei rijden als het regent/ de zon schijnt/regent/zon/regen/zon.
Ook heb ik zonnebrandcrème, maar ik heb niet de mogelijkheid dat voor mijn werk al op te smeren en al zou ik die mogelijkheid wel hebben, als ik de neuzen om 6:15 uur insmeer en ik kan er pas weer op z'n vroegst om 17 uur zijn, heeft dat ook geen zin..
Misschien een hele stomme vraag, maar is er niet iets wat ik door het voer kan gooien waardoor ze van binnenuit wat meer beschermd worden?
[ Afbeelding ]
Vooral Daisy was heel zielig. Als ik maar naar haar neus keek, werd ze al bang. Ik ging even een stukje met haar stappen, maar ze kon slecht ademen, briesen durfde ze niet van de pijn. Ze liep continue met haar hoofd te trillen en durfde ook geen vliegen weg te jagen.
Ik ben na 5 minuten afgestapt en ben terug naar de wei gelopen. Ze liep achter me, los, als een mak hondje in mijn schaduw.
Op de wei stond ze met haar ogen half dicht en haar hoofdje heel laag.
Ik vind haar zo zielig.
TiSento was ietsje minder zielig, maar ik hoorde hem ademen en als hij een hapje gras nam, trok hij eerst zijn lippen weg :(:)

't zal ook geen normale castratie worden

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:28

Hier ook van die flappen voor aan het halster

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:35

Vandaag hebben we Patrick naar de kliniek gebracht.
Heerlijk zo'n paard die alles goed vind en zich overal thuis voelt.
Weet niet hoelaat hij morgen geholpen wordt, ze doen ook een gastroscopie daar moet hij ook nuchter voor zijn dus dat gingen ze even opnieuw inplannen.
Er zal ook weer een zenuwtest gedaan worden, kijken hoe het daar mee staat.

Vanmorgen bartstende koppijn en overgeven bahhh denk van de spanning.
Hoofdpijn is er nog steeds maar gelukkig minder.

Whis staat naast de kleine buurvriendjes en was rustig toen we weg gingen na het eten ga ik naar haar toe hoop dat ze lekker rustig staat te grazen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:59

Heb net de arts gesproken, de operatie is goed verlopen en hij staat al weer lekker terug in zijn stal.
Ze hebben de liesringendicht gemaakt, dus kan hij geen liebreuken meer krijgen.
Ze hebben ook de gastroscopie gedaan, daarvan wist deze arts de uitslag nog niet van hij zou me terug bellen als hij dat weet.
De zenuwtest kunnen ze donderdag pas doen ivm met de narcose die hij gehad heeft.

Ik hoop dat het snel en goed gaat herstellen van de operatie en hij dan straks weer lekker met Whis samen kan zijn.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:22

De ergste spanning is er af nu, nog wel spannend wat er uit de andere onderzoeken komt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:25

Whisper gisteravond
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:25

Vanmorgen telefoon gehad vanuit de kliniek.
Ze hebben het sperma van Patrick bekeken en is van zeer goede kwaliteit en een flinke hoeveelheid rietjes in kunnen vriezen.
Die hoeveelheid komt wel voor maar niet gebruikelijk....... had het ook niet verwacht.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:38

Vanavond bij Patje geweest heb t ff van fb gekopierd:

Heerlijk om ons knappe ventje weer gezien te hebben♥♥♥♥hij genoot zo van zijn borstelbeurt en ik heb van hem een heerlijke massage gehad♥♥hij voelde zich niet happy hij heeft een beetje last van koliek ze houden hem goed in de gaten.Wond zag er goed uit iets opgezwollen en lekte wat

Bart in de gaten aan het houden<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:10

We zullen Patrick weer moeten behandelen tegen maagzweren, ik heb de artsen zelf nog niet gesproken maar ga me toch afvragen of er geen bacterie in het spel is......oid waardoor hij de maagzweren krijgt.
Of zou hij toch nog pijn hebben?misschien door die liesbreuk?en daardoor maagzweren krijgt?misschien komen we het nooit te weten......of zou de lyme de oorzaak zijn? zoveel vragen........

Ik hoop dat ze snel met de uitslag van de zenuwtest komen ben daar ook heeeel erg benieuwd naar.....

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:59

Zenuwtest was goed bij Patrick, op een groot oppervlak toch weer maagzweren.......
Morgen wordt ik (hopelijk nu wel) gebeld door de arts die daar over gaat.
Heb nu toch wel een hoop vragen.......wbt maagzweren die hij heeft...de lyme etc...
Misschien kunnen ze hem nog verder onderzoeken waardoor die zweren veroorzaakt worden, stress weet ik echt 100 % dat dat of terug krijgt......het niet is, ruwvoer krijgt hij onbeperkt, krachtvoer krijgt hij niet.....de arts die ik sprak zei ook dan moet er een andere oorzaak zijn dat hij ze weer heeft.........

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:33

Zo dat is heftig pffffff

Net bij onze lieve ventje Patje geweest,het gaat wel goed met hem.
Maandag wordt er overlegd wat er gedaan kan worden kwa behandeling en onderzoeken wbt de maagzweren bij hem.
We hebben hem lekker gepoetst en met hem buiten gestapt daar genoot hij enorm van <3 <3 <3 ze vinden hem daar zo lief.

Afbeelding

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:07

Whisper is ook een beetje in de lappenmand heeft een uierontsteking maar we waren er vroeg bij gelukkig nog geen koorts.
Na het koelen en stappen vanavond was der uier al iets geslonken

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:28

Hier een verslagje van Patje.
Gister hebben we hem opgehaald, en hij was heel blij dat hij weer thuis was.
Whis stond nog in de wei dus die had nog niets in de gaten totdat ze Patje zag <3 <3 <3 een hoop gebrul en gehinnik van beide.
Lekker bij elkaar gezet ik wist niet dat paarden zo verliefd konden zijn <3 <3 <3 <3 <3 ze waren de hele tijd zachtjes aan het hinniken tegen elkaar en aan elkaar aan het snuffelen leek echt of ze hele verhalen aan het vertellen waren tegen elkaar heb dit nog nooit meegemaakt <3 <3 <3 <3
Dat was een heel mooi moment <3 <3 helaas regende het hard anders had ik het wel opgenomen.

Patje mag voorlopig niet in de wei, alleen stappen aan de hand.
Anders kan er bij een rare beweging zijn lies weer open gaan, de wonden zien er goed uit.
Hij krijgt nu ab en weer een kuur gastrogard in augustus moeten we terug voor controle.
Is er dan niet voldoende vooruitgang dan gaan ze maagbiopt nemen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:30

Hier druk druk druk,gister en vandaag vrij kunnen we ff bijtanken wat we ook hard nodig hebben.

Patje gaat gelukkig nog steeds goed, mag eigenlijk niet op de wei.
Maar hebben een klein stukje afgezet zodat hij toch gewoon lekker kan grazen zonder dat hij gekke bewegingen kan gaan doen.
Al heeft hij dat van de week aan de hand erg gedaan bokken steigeren waarschijnlijk door de pijn(heb het al eerder mee gemaakt dat hij dat doet door de pijn)
Maar de laatste dagen gaat het goed.

Whisper gaat ook goed gelukkig, die zie je al wel wat dikker worden.
Gister was het veulen aan het bewegen leek wel ze schrok ineens terwijl ze stond te dutten.
Heb het nog niet eerder gezien bij haar.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:50

DL wat ontzettend balen, al heb ik wel eens gehoord dat ook drachtige merries hengstig kunnen tonen en zich laten dekken....

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:02

Bij sommige merries zit het ook niet mee, hoor het veel dit jaar