Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:54

Pffffffff als de tijd gekomen is dat alle veulens geboren worden kan ik dit topic echt niet meer bijhouden geloof ik Ik moet nou al iedere keer 6 á 7 pagina's per dag bijlezen! Maar het is ook zo gezellig al dat geklets hier Ik lees iedere keer weer graag bij

@Keresa: Bij al die merrie's die bij jou moeten bevallen zal vast wel een merrieveulen bij zitten toch?

Ik ga jullie nu weer verlaten. Even lekker op de bank...
Morgen weer een dag!

Tjinta

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:58

Ja dat was ook mijn reaktie..... Nog sneller?
Maar ik vind alle voorbij komende foto's ook wel erg leuk.
Straks de spanning van is er al weer eentje geboren is ook tof.
Ik moet nog een eeuwigheid wachten, dus kan ik vrolijk voor iedereen duimen en meekijken.

3 weken is al zo. Als je bedenkt dat het met 320 al in leven kan blijven..... dan ben je er al bijna. Maar laat maar nog even zitten, lijkt me beter.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:01

ja en ik denk dat het ook blijft zitten, want keresa zag nog amper uier enzo. nog sneller, ja ik weet niet, zal wel iets sneller gaan denk ik maar ook het onderwerp zal wat veranderen, vind het hier ook wel gezellig hoor. ben blij dat je met mensen kan praten die allemaal hetzelfde hebben., de één wat meer ervaring als de ander maar toch, hier thuis is het onderwerp drachtige hollyday niet zo boeiend en het is zo leuk dus ben blij dat ik hier al mn vragen en verhalen kwijt kan

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:14

Ja vind ik ook. Informatief, leuk en allemaal op naar een veulentje....
Hopelijk in goede gezondheid enzo.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:33

Bedankt voor alle leuke reacties! Die polonaise was ook echt heel leuk. Ze vinden het ook zo leuk saampjes. Ze doen bijna alles samen. Is wel fijn, de merrie's moeten zometeen toch weer bij elkaar in het land mét veulens!

Ik vind dit ook wel een leuk topic. Gezellig, met alle dikke buiken praat!

Mooie hengsten Frenia! Flink grof de eerste, maar wel onwijs gaaf met al dat wit en dat hele schattige zwarte oogje!! De tweede is vrij rank, ook wel mooi. Maar die zal inmiddels ook wel flink uitgezwaard zijn, of niet?

Leuk dat Missy en Fleur een beetje hetzelfde zijn, marlijntjuh! 2 dagen scheelt inderdaad niet veel. Maar Fleur en Maroes schelen ook maar 5 dagen, maar omdat Maroes toch iets kleiner en korter is, zie je het buikje ook meer. Fleur staat nu qua buik een beetje stil, terwijl Maroes alleen maar dikker wordt!

Haha, ik ga ze ook Siamese tweeling noemen Twinkel! Geweldig...Ze kunnen nog wel zonder elkaar, maar als ze nog meer zo samen staan, dan moeten we ze straks van elkaar afspenen!

Hihi..Fleur modeltietjes Iwayalover? Ben benieuwd naar Iwaya haar tietjes!

Zo, nou proberen jullie bij te houden!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:58

Ik kan het ook allemaal niet bijhouden hier hoor!!

Ik kijk af en toe om een hoekje, lees een paar pagina's bij en dan houd het wel op. Vandaag nog maar 90 dagen.... Men wat vliegt de tijd!!!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 09:12

Ik heb voor de gein eens gekeken hoelang de merries hier nog moeten als ze zich netjes aan de uitgerekende datum houden (mijn merries die zich aan een uitgerekende datum houden )...

Copper nog 97 dagen.
Fleur nog 76 dagen.
Kyra nog 57 dagen.
Macy nog 45 dagen.

Op een of andere manier duurt het wachten op het 1e veulen altijd het langst. Daarna gaat de tijd veel sneller

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:21

dat is zo als de eerste er is lijkt het of de rest niet meer wachten kan

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:55

Indian hoeft nog maar 54 dagen !

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:59

Hoihoi

Ben blij dat alles hier weer goed gaat
Wat vind je van Romy ? 245 dagen drachtig

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=KZVA66EU

En dit is Amanda met haar 7 maand jonge veulen Anneke , als je een goede thuis voor dit merrieveulentje weet geef je maar een seintje : lage prijs daar een goede thuis voor ons belangrijker is dan geld.

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=M7UAKHGN

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=T7BTKOEE

groetjes envragen staat vrij ! amandake

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:02

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:08

Wat een leuke foto's !
Die van mij krijgt ook al zo'n dikke hangbuik

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:28

Wil ik even niet achterblijven met het showen van veulen's papa.

Afbeelding
Gerlinus, hij wordt de vader.

Afbeelding
En dit is Meinholt, een zoon van Gerlinus, met opa (van z'n moeder) Experiment. Hij is de reden waarom ik Gerlinus heb gekozen. Ik vind dit gewoon een mooi paard. En ik wil meedoen aan het behoud van het Groninger paard.

Verder kan ik alles niet meer bijhouden en de discussie over wel of niet voldoende beweging, weet iedereen zelf het beste. Zolang je paard niet ontploft, of er lichamelijk last van heeft, kan het heus geen kwaad haar wat langer binnen te hebben. Het is natuurlijk fijner als ze buiten kan, maar niet iedereen is daarvoor in de gelegenheid. Bij ons op stal is het weiland te nat in de winter (nu dus gewoon ijs) en lopen de paarden het land kapot als ze met z'n allen naar buiten zouden gaan. Er zijn een paar uitzonderingen maar de grote groep blijft gewoon de winter op stal. Ze komen er dus ook alleen maar uit als er gelongeerd kan worden, of gereden of in de stapmolen. Nu is de boel bevroren, de weg af kan niet 's avonds en de molen vind ik een onding en alleen bij uiterste noodzaak gebruik ik hem. Dus Moor staat ook nog wel eens stil. Mijn bijrijsters is ziek, belde gisteravond en ik ben niet naar stal gegaan. Ik ben er maandag avond geweest en ga er vanochtend weer naartoe. Is 1,5 dag dit moet kunnen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:04

Niks verkeerd aan een beetje heat ... vooral als het buiten zo koud is .

Wat een BUIKEN zie ik weer zeg! Lee's buik is niet veel meer veranderd de afgelopen weken.

Ik vind die manen altijd zo indrukwekkend bij Tinkers! Daar komt echt wat aan als dat je tegemoet komt in de wei!

@twinkel: 6 stallen en "maar" vijf paarden ? Heeeeel gevaarlijk !!

@IS: 54 dagen voor de geboorte kan het wel al wat "werken" ja.

@cajuse: zo'n harde plek/bult had Lee vorige week ook. Zag er een beetje naar uit, maar ze had er geen last van. Is nu weer weg. Is waarschijnlijk oedeem of "zucht".

@neonlight: wat een plaatje van een veulen zeg, dat van vorig jaar!! Moest ik even kwijt

@meavey: heb je een foto van die max overo mini??? Ben DOL op overo's !!!

@rowan17: nog meer vlekjes! Je merrie is dus KWPN? Samber is KWPN, ja toch?? Sorry, mij niet uitlachen aub maar ik heb dus ab-so-luut geen verstand van KWPN !!!

En toen en toen ... kon ik het niet meer bolwerken

Lee wordt niet meer opnieuw gedekt. Nu niet en nooit niet. Dit is de aller- aller- allerlaatste in de "Lee-lijn"!! Dit veulen wordt ons superveulen. Op papier kan het niet mis gaan; wat het in werkelijkheid wordt moeten we natuurlijk even afwachten. Qua bouw en type is er -behalve dat ze wat overbouwd is, maar dat mag voor een Paint- helemaal niks mis met Lee maar qua beweging hoop ik op verbetering van de hengst. Grappig wel, want als ik dit zo schrijf weet ik zeker dat ik daar iets heel anders mee bedoel dan de meesten van jullie! Ik ben op zoek naar een horizontaal, maar wel gedragen, slow-legged paard met weinig knie-actie ... Vlekjes uiteraard een GROTE pre !

Heb wel een hele mooie combi op het oog voor Peps maar zolang ik al teveel paarden heb, ga ik daar niet meer aan beginnen. Ben een hele slechte verkoper. Bovendien gaat Peps eerst maar eens netjes onder het zadel.

Mijn paarden doen momenteel nada noppes niks. Ze staan van ;s ochtends half 9 tot 's avonds 10 buiten in de paddock met onbeperkt hooi. Geen wei. Dat vinden veel mensen hier in de buurt zielig (??). In de zomer staan ze 24/7 elders op de wei. Overigens zijn we bezig een strook land te kopen op 50 meter afstand van ons "perceel". Ik hoop ZO dat het lukt! Kunnen ze in de winter ook nog wat grasjes scharrelen!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:09

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:22

Mac schreef:
@twinkel: 6 stallen en "maar" vijf paarden ? Heeeeel gevaarlijk !!

@neonlight: wat een plaatje van een veulen zeg, dat van vorig jaar!! Moest ik even kwijt

Dank je, ben nu aan het glimmen van trots.

En wij hebben op dit moment 6 stallen en 9 pony's.....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:34

Afbeelding

Zo he, heftige discussie hier Afbeelding ! Hollybolly: ik ben ook een groot voorstander van elke dag naar buiten. Bij voorkeur in de wei maar dat is bij ons ook niet mogelijk en dus staan Fayette en Hercules van 7:30-20:00 op de bak met onbeperkt hooi. Maar ik ‘zie’ wel dat het bij jou gewoon niet mogelijk is om Hol dit te bieden. Je wilt het graag maar het gaat gewoon niet. Imo probeer je Hol het beste te geven en dat is nog altijd meer dan haar vorige baasje.
Als ik nog in NL had gewoond en Fayette had op een pensionstal gestaan dan was ze ook niet langer dan 4 uurtjes per dag buiten gekomen in de winterperiode…

@ Twinkel: snufsnuf… Ik ruik een potentieel ziektegeval… Iemand gaat hier binnenkort heftig besmet raken met het Tinkervirus volgens mij En die 6e stal moet gewoon opgevuld worden he? Een lege stal dat kan niet

@ Cayusjuh: geen idee wat die harde bult zou kunnen zijn

@ MarijeR: nog ‘maar’ 45 daagjes. Heb je in Macy d’r stal nog concepten gevonden voor haar nieuwste boek?

@ Amandake: leuke foto’s en een mooi buikje al

Verder hier weinig te melden. Fayette had in de nacht van maandag op dinsdag haar eigen prive-ijsbaan gecreeerd door haar waterbak in de stal om te gooien Afbeelding (we hebben helaas geen automatische drinkbakken dus er staat zo’n metselton in haar stal). Gisteren ook alleen maar stal heftig uitgemest (pisplekken weg gehaald) en nieuwe krul er in gegooid. Daarna Flet er in geworpen met brok en hooi en gauw weer naar binnen. Vanavond gaan we wel weer aan de wandel.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:24

amandake: mooie haffies hoor, als je de url tussen [img] en [/img] zet zijn ze zichtbaar.
Mensen wat is het glad, ik moet hollyday schaatsen onder gaan binden vanmiddag denk ik
nee wandelen zit er niet in, dat waag ik niet, wel kan ze los lopen bij de koeien, met kuilgras, heeft ze zeker wel flinke plek om even te lopen. misschien dat het vanmiddag nog wat miinder wordt met die gladheid, ik hoop het maar.
voor Hollyday nog maar 68 dagen.
was het maar vast een maand verder, dan waren er al veulens en hoefde hol er nog maar 38

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:31

Glad? Pfff, ik geloof dat ik in het goede deel van het land woon!

En wat kan ik mis tellen zeg! Zet ik er neer 6 stallen en 9 pony's, foutje, het zijn 7 stallen en 10 pony's. Tja, er staan er 6 binnen op dit moment. Vraag me wel af of de veulens (oeps, jaarlingen) het nu niet koud hebben zo 's nachts. Overdag hebben ze nergens last van en ze zien er goed uit, maar toch....... Ben er 's nachts ook niet om ze te controleren. Zal denk ik wel meevallen, dikke vacht, de hele dag eten en het zijn geen watjes, maar mijn eigen gevoel he.......

Hopelijk is het in februari niet zo koud meer als de veulens komen!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:38

ik hoop met je mee neonlight, maar ja minder koud betekend meer regen dus wat heb ik liever? koud en droog denk ik. Maar het beste weer is 15 tot 20 graden lekker briesje, zon erbij en droog
aftellen naar het lenteweer, phoe ik vind die winter enzo veel te lang duren.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:44

Bedankt hollybolly ga dit dadelijk eens uitproberen !

Afbeelding

Afbeelding

Is veel leuker zo

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:46

ja dat dacht ik ook

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:51

Ik, met mijn "slaperige" (blonde) hoofd, had me helemaal aangekleed, extra legging onder rijbroek, winter laarzen, dikke jas etc., doe de deur open, loop naar buiten en ja hoor: Het regende!! Met die vorst op de weg wordt dit dus spekglad, dus ik heb me weer omgedraaid, en ben maar weer naar binnen gegaan. Vanmiddag of vanavond, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!

Nou neemt de jongste vanmiddag een vriendje mee, dus het zal wel vanavond worden. Helaas want ik wil eigenlijk een stuk buiten rijden en doe dit niet in het donker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:54

Leuke haf!

En vorig jaar was er ineens een geboortegolf van de eerste veulens in februari, net toen er die dikke pak sneeuw lag.
Gelukkig hoef ik me er geen zorgen om te maken met mijn eind juli/begin augustus veulen, hoewel dan de nachten ook weer flink koud beginnen te worden en de paarden overdag vanwege de dazen eigenlijk niet naar buiten kunnen. Tja, het weer is ook nooit goed eigenlijk.
Ik hoop wel dat de grond dadelijk niet meer bevroren is, Neon heeft ook al een tijdje niet meer kunnen rennen. Maandag liep ze op eieren door de bevroren bak.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:55

ik heb me vergist hol moet nog 67 in plaats van 68 dagen wat ik zonet zei, wel een leuke vergissing
ja ik kwam met de scooter uit school, ding gleed onder mn kont vandaan zowat, ik moet 15 km dus vond t doodeng eerlijk gezegt met die gladheid.