[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:56

Wat een mooie merrie woogy!

Leuke fotos cioccolato.

1 2019 mama gaat zaterdag op keuring. Heb haar geschoren. Toch altijd zo verliefd als ik dat koppie zie hoor
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:00

Dank. Hopelijk krijg ik er nog wat spier op voordat ze met zwangerschapsverlof gaat. Ze is nog maar 3, dus erg ´hard´ trainen doen we niet. Maar we hebben vast nog wel even de tijd.

Wat een fijn koppie heeft die zeg! Mooi zo geschoren!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:46

Knappe paarden komen er weer voorbij <3

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:47

Paar prachtige merries voorbij zien komen.

En die van Jeanne toch nog drachtig. *\o/*

Gezond veulen een een gezonde mama is wat hier telt. Hengst is dus net zo welkom.
Maar als ik alles mag bestellen.... bestel ik ditmaal een merrieveulen. Kleur maakt me niks uit. Ja als het een blijvertje is liefst geen schimmel vanwege de wedstrijden. Al heb ik daar wel 50% kans op. :+
Ach vinden we ook wel weer een oplossing om hem of haar wit te houden. En anders start ik gewoon met een geel paard. _O-

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:02

Er bestaan pjyamas. Voor het hele lijf! :)) :)) :))

Hier ook op plek 1 gezonde merrie, levend en gezond veulen. De rest maakt helemaal niks uit. Alles is welkom! Het liefst met veel wit, maar geen schimmel!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:15

Gefeliciteerd jeannaa

Murosch jij nu nog scannen zeker?

Mooie beweegfotos woogy

Cio, ze oogt nog heel jong dus die buik zal vast iets langer duren dan.

Nou gezond is wat iedereen wil en hoopt te krijgen, alleen moeten we ook realistisch blijven dat er een risico aan vasthangt.
Al moet ik zeggen dat 2018 een redelijk goed jaar was met veel minder pech in het dbt dan vorige jaren. Dus 2019 wordt nog beter. _/-\o_

Maar ik ben ook wel een kieskeurige eigenlijk en ergens hoop je altijd op iets. Ik zie ook graag wat wit, niet teveel natuurlijk :P
Een kol is prima. Hengst heeft kol, merrie heeft alleen wit achtervoetje.
Ik wil een hengst.
Ik zou graag of dun of crème willen en uiteraard geen vos. :P zwartbasis kan ik niet krijgen.
Nou vorige jaren ging het qua kleur en aftekeningen best goed en kwamen ze mooi op bestelling, juist het geslacht krijg ik niet goed doorgegeven. |o ik krijg alleen maar merries _O-

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:15

Full body slickers! Dan blijft je gewassen witje ook echt gewassen wit :)
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:17

+:)+ Problem solved. Dus schimmel nu ook welkom. _O-

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:00

Woogy Gefeliciteerd met de prestatie van je merrie. Ze ziet er prachtig uit <3

Jeannaa. Toch nog gelukt *\o/* Gefeliciteerd!

Luna2006. Wat is ze mooi <3 veel succes op de keuring!

Mijn wensen ~~}>
Tja het belangrijkste, alles gezond!
Uit Wild Thing wil ik heel graag een merrie. Schimmel zou helemaal top zij <3 maar andere kleuren mogen ook.
Uit Esmeralda hoop ik eigenlijk een hengstje... Vind ik makkelijker om afscheid van te nemen :roll: we kunnen niet alles houden helaas!

Formidable was ik meestal voor dat ik hem ga vlechten en we vertrekken. Als we vroeg weg moeten, was ik hem de avond ervoor en krijgt hij een hoody aan. En een groot voordeel, hij is super schoon op stal :j mest op één hoop en op één plek plassen. Ideaal _/-\o_

Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:05

Haha, arm beest :P
Ik zag van de week op Facebook ook 1 of ander goedje voorbij wat een vies wit paard weer wit maakt..

Ik heb 1 drachtig van Zirocco Blue, dus ook kans op schimmel. En 1 stippel, dus ook wit.

Morgen de laatste van stal scannen, onze eigen. Zou mij verbazen als ze drachtig blijkt, denk het niet..

Muronia

Berichten: 19535
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:12

Veel succes morgen Vulina! Ik geef wainonia ook eigenlijk geen kans. Ze verloor veel wit achtig slijm de afgelopen tijd.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:18

Annet, laat Formidable dat maar vererven. Mama scheit overal neer en het liefst ligt ze in die ene eenzame warme drol met haar witte bles te koesen. :roll:

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:19

Vulina en Murosch succes. Hopelijk zit het jullie mee en zijn ze toch wel drachtig.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:21

Spannend nog dus.

Ik kies expres geen schimmel hengst. Ook weinig kans op schimmel. Genoeg hengsten met andere kleur voor mij.

Zag toevalig wel mcJonnas en Krem voorbij komen als warmbloed dekhengsten. Dat is ook een aparte kleur voor een warmbloed. Zou op mijn vos palomino geven. Fascinerend dat dat vast staat.
Kleurengenetica.. Blijf het prachtig en apart vinden.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:53

Vulina succes, ben benieuwd of het er toch in zit. Zo zielig zijn slickers niet. Zaar is geen deken fan, maar zijn slicker stak hij altijd zelf zijn hoofd in :j

Murosch, doe jij nog eens scannen dan?

Heb dankzij mama Pris uiteraard ook kans op schimmel. Persoonlijk maakt het werkelijk niets uit wat er uit komt rollen. Kleur of geslacht, zolang het gezond is en mama en baby het beide redden :)
Onwijs bedankt iedereen voor de complimenten op onze mooie dame, ben echt poepie trots op haar <3
Geloof dat we deze maar moeten bestellen
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19535
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:00

Ja de dertigste zit ze op 18 dagen. Voor de zekerheid toch maar scannen

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:04

Heb het helaas allemaal niet zo goed gevolgd de afgelopen weken. Ga door een enorme prut periode.
Hopelijk is het witte slijm niets anders dan opschonen :)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:06

@Woogy, was grapje hoor. ;) Ik had zelf altijd 1 volledig in een vliegendeken, beetje zelfde idee..

Murosch, hier ook wat viezigheid rond de vulva. Maar dit is die merrie die ze vergeten waren open te maken, dus goed verklaarbaar.. Hadden haar nog wel na gespoeld. Nou ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :')

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:36

Murosch Vervelend dat je Wainonia slijm hebt zien verliezen. Ik ken het gevoel dat je denkt dat het toch niet lukt, maar het hoeft natuurlijk niets te betekenen te hebben! Ik duim alsnog met je mee dat ze gewoon mooi drachtig is.

Wat betreft je pony, de kans is er natuurlijk dat ze wel drachtig is, maar je hebt haar toch al een poosje? Als je het zeker wilt weten zou ik toch scannnen/bloed afnemen, dan weet je tenminste waar je aantoe bent.

Suffie Wat leuk dat je nog steeds meekletst! En fijn dat jullie Fleur niet meer tochtig hebben gezien. Wordt er bij de koeien trouwens niet gescand op dracht?

CubaLibre Wat staat je paardje er Zenn bij zeg, heerlijk. En ontzettend gaaf ook dat je naar Amerika gaat! Daar wil ik ooit ook nog wel een keer heen.

Angelpam Fijn dat je merrie stabiel staat, ze krijgt ook al een ieniemini buikje, of niet?

AM_Horses Dikkertje Dap Wild Thing, heerlijk. En wat fijn dat je ze zo samen hebt staan.

Oh en wat een gave foto's van Formidable zeg!! Hij heeft een hele machtige uitstraling.

_cheyenne_ Gave combi, ik ben benieuwd wat ze ervan bakken. Je merrie zit in ieder geval nog lekker strak in het pak.

Kabayo Gave foto's van de friesjesfamilie! En wat een leuke nieuwe aanwinst heb je!

Luna2006 2 100 dagen mijlpalen bereikt *\o/* *\o/*

Caesar Ontzettend mooi keuringsresultaat, daar mag je zeker trots op zijn!! Je hebt ook verschrikkelijk mooie pony's! Hoe is het met Koetje? Heb je haar nog steeds?

Seven Ik heb geen verstand van de idealen van de KWPN tegenwoordig, maar het is wel een ontzettend mooie merrie. Hopelijk kun je het via de sport wel bereiken.

Wings_Love Is Wings qua karakter heel erg veranderd sinds de dracht? Wat lekker dat je haar weer eventjes gereden hebt.

SparkYY_8 Fijn dat jullie al een kloppend hartje hebben gezien, geeft toch altijd een goed gevoel. En lekker weitje, wat extra kilo's knabbelen voor het aankomende veulen is eigenlijk nooit verkeerd. En het propje weer kunnen bewonderen, heerlijk gevoel is dat!!

Woogy Leuk dat je naar een show bent geweest met Pris, jammer dat ze niet helemaal rad was. Toch gefeliciteerd met jullie premie!! En hele gave foto's, wauw, wat een uitstraling <3

Juval Fijn dat Smarti weer wat beter loopt, toch altijd vervelend als ze in de lappenmand zitten.

Alicelover Heerlijke foto's zo met Rey zeg <3 Hij is al flink groot geworden.

courtjuh Hoe ver is die van jou inmiddels? Daar lijkt ook al een lichtelijk buikje te zien.

Nynkster Ach gut, wat een lieve koppies, daar zou je direct voor zwichten.

DiertjeC Ze begint al een klein beetje uit te dijen volgensmij :j

Cioccolato Een merrie die te traag groeit _O- Misschien kun je haar groeihormonen geven :')

Jeannaa Gefeliciteerd! Fijn dat ze toch drachtig is. En de hengst is een plaatje!
En leuke foto, ze stond gewoon te chillen waarschijnlijk :)) Dat zie ik mijn merrie ook nog wel eens doen :P

En kleurwensen, wij hebben niet veel verschillende kansen, valk, palomino, of smokey black. Gelukkig geen witjes. Wel kans op veel wit :j We gaan het zien, alles is welkom. Ik ben al blij als ze het dit keer gewoon voldraagt.

Myrthe zat gisteren op 100 dagen, weer een mijlpaal *\%/* Vandaag maar eventjes wat foto's gemaakt. Lastig te zeggen of het een baby- of een ruwvoerbuikje is. Ik merk aan haar dat ze erg traag is, ze wil alsnog wel graag een sprintje trekken, maar als het kan gaat alles op slakkentempo. Tenzij je wat van haar wil, dan is ze ineens ontzettend ongeduldig :roll: Achja, zwangerschaps allures he....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:25

Woogy, mooie foto!

Milan_lover, mooie mijlpaal. Ze begint ook al een prachtig buikje te krijgen.

Al_Zawraa

Berichten: 2351
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:41

Zo, eindelijk eens een beetje tijd gehad om bij te lezen.

Wat een hoop mooie buikjes zie ik al voorbij komen!

Lisa, wat gaaf dat jullie Pris mee genomen hebben naar show. Jammer dat ze niet helemaal rad was. Wel prachtige foto's van je mooie dame zeg!
Sterkte met de slechte periode :(:)

Vulina en Murosch, succes met scannen! Hopelijk zit het toch mee.

Full body slickers zijn ook niet altijd de oplossing hoor haha. Heb ooit eens een merrie die ik gekocht had opgehaald, eigenaar had haar de dag ervoor helemaal gewassen, slicker aan, en ja hoor, was ze in zo'n lekkere natte hoop gaan liggen, en dat was dwars door de slicker heen getrokken :x

Oh, die Welsh A pony's zijn ook zó leuk <3 Echt mijn favoriet na de Arabieren!

Qua kleur, bij allebei minimaal 75% kans op schimmel. Aziza is heterozygoot voor schimmel, van Aleeyah weet ik het niet, 2 schimmelouders dus zou zowel hetero als homozygoot kunnen zijn, en bij Unkas hetzelfde. Maar sowieso de grootste kans op schimmel, al zegt dat bij Aziza weinig, zij heeft al 3x een bruine van een schimmel hengst gegeven. Mocht het veulen niet schimmel zijn, dan het liefst bruin en geen vos.

Qua geslacht heb ik wel een hele duidelijke voorkeur, maar laat alles eerst maar gewoon gezond zijn.

Bij Aziza kan je er inmiddels niet meer omheen dat ze drachtig is :D
Foto's zijn niet zo charmant, ze stond te slapen na een ochtendje in het langere gras.
Foto van gister op 140 dagen. Aleeyah zit over 5 dagen ook alweer op de 100 dagen mijlpaal, gaat toch best snel.

Afbeelding
Afbeelding

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:00

Jeumig die heeft al een buik zeg!

Hier ook veel kans op schimmel en dat vind ik prima. :)

De mijne draagt een eczeemdeken, dat ze daar relatief schoon onder blijft is een bijkomend voordeel. Je hebt ook nog dekens met beenstukken eraan, dat is wellicht een uitkomst om echte smeerkezen scho(0)n(er) te houden. :))

Sæunn zit ook al bijna op 100 dagen. Waar ze de eerste maanden heel lief en zen en knuffelig was is ze nu weer haar slechtgehumeurde zelf. Haar weidemaatje is weer bang voor haar... Voor de zekerheid laat ik de DA woensdag toch nog even komen om te checken of de beeb er nog in zit.

Ik heb er ook nog een tijdje een welsh bij gehad als opknapprojectje/weidemaatje. Een enorm portret. :))
Afbeelding

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:25

Heerlijk al die schimmels ik ben gek op schimmels

Bedankt Milan lover vind het zelf ook een kooi paard ookal is ze wat minder sjiek dan de meeste paarden ik houd er juist van ze is ook mooi oud bloed met drie x prestatie merries achter elkaar in haar moederlijn.

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:53

Jeannaa gefeliciteerd *\o/* Wat zullen jullie raar gekeken hebben zeg.

Inderdaad een prachtige foto Woogy <3
Ik vind vooral die hagelwitte schimmels prachtig <3 Wat mij alleen tegenhoudt om met een schimmelhengst te dekken zijn die melanomen. Die groeien toch vaak op vervelende plaatsen.

Yow! :wow: Wat een buik al AZ!

Komende dinsdag gaan we voor de 30 dagen scan, hopelijk zit vlekkie nog op z'n plek en zien we een mooi hartje kloppen.
Qua kleurkansen wordt het ook leuk, in ieder geval een vlek :D
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:00

Onze was niet drachtig, maar dat wisten we al een beetje. Toch stiekem een beetje balen, maar ze moet nu eerst maar even wat beter in haar vel komen..