Afspenen, doe ik het zo goed?

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:17

vind dat wel typisch, zie je bij veel mensen die paarden afspenen, opeens is er een soort magische grens, meestal een maand of 6 en dan moet het gebeuren. Overigens vind ik 5 maanden ook erg jong. Geef het gewoon de tijd, je hebt nog tijd genoeg om verder te oefenen met het ontwennen. Laat het veulen in de stal en ga even van het erf, bouw dit uit. En je kunt inderdaad ook gaan oefenen met trailerladen. Waarom nu al een deel oefenen en dan op het laatst toch nog een stress situatie creƫren?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:40

_Lina schreef:
En wat bedoel je juist met waarom nu al een deel oefenen en dan op het einde nog een stress situatie maken? Als je nu al oefenent is dat toch juist om minder stress te hebben? :)

Ik bedoel daarmee dat je het hele proces kunt oefenen, van a tot z, zodat het veulen voor je het echt van de moeder gaat scheiden al helemaal gewend is hieraan.
Artikelen lezen en met diverse mensen praten zegt niks, er zijn gekken genoeg die veulens met 3 maanden afspenen.

Kinke

Re: Afspenen, doe ik het zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:09

maar dat is hier dus niet van toepassing Kiki. Alhoewel dit vast voor de TS een bevestiging is dat 5,5 maand prima is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie