Afspenen, doe ik het zo goed?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Melissa1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:37

Zeker als je nu al aan het oefenen bent, lekker met moeder gaan longeren of dergelijke en ondertussen veulen laden en rijden. Je hebt al geoefend met vast zetten (helemaal top!) Dus dat is fijn op de trailer.

Wij hebben het de laatste jaren ook zo gedaan, wat je nog kan oefenen is dat de merrie alleen in de wei met andere kan staan zonder veulen.
Dit ben ik nu zelf ook aan het oefenen met mijn veulen (geboren 24 april) en merrie. Hierdoor kan straks de merrie gewoon de wei is als het veulen er af is.

Al moet ik zeggen dat wij ons denk ik drukker maken als daadwerkelijk nodig, vaak is het met een paar keer hinneke wel over..

Edit: over de draad, ik zou ook even vragen of ze een nachtje op stal kunnen, dan kan ze even rustig worden voordat ze de wei in gaat. Al moet ik zeggen dat bij beide veulen van voorgaande jaren ook meteen de wei in zijn gegaan met andere paarden en dit wel altijd gewoon goed is gegaan.

Mallow ☆ Irish Cob
Lizzy ♡ Irish Cob
Lot's Zaïra Liz ♡ Irish Cob x Welsh

Melissa1996

Re: Afspenen, doe ik het zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:28

TS vraagt om de manier waarop en niet hoe oud, laten we even alleen reageren op haar vraag :)

Uit jou post lees ik dat je het beste voor hebt met moeder en kind, dus dat komt vast goed!
Meestal zijn die tinkers niet zn drukte makers O:)
Lekker bliiven oefenen met scheiden en wat met de merrie gaan doen.

De stal op de nieuwe locatie is jammer maar geen ramp, onze Kayra ging met 5 maanden van de moeder af doordat moeder alles gaf en zij zelf was een enorme tank. Ze is bij de nieuwe plek gekomen en gelijk op de wei gezet met 2, 2 jarige merries en na 2 rondjes rennen gingen ze snel van het hoge gras eten. O:) beetje vertrouwen in je veulentje <3

Mallow ☆ Irish Cob
Lizzy ♡ Irish Cob
Lot's Zaïra Liz ♡ Irish Cob x Welsh

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie