Lastigvallen van veulen/merrie eerste periode na geboorte.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:14

Ik vind het wel zinvol om direct even kennis te maken met het veulen zodat je een normaal onderdeel van de omgeving bent. En even kijken of alles goed gaat of het opstaan en drinken lukt, of de placenta eraf komt en mama het veulen wel lief vindt vind ik ook wel zinvol. In die tijd kun je natuurlijk best een paar kiekjes klikken. Maar verder lekker met rust laten, ze redden zich vaak prima. Kraamvisite kan ook wel in de dagen erna

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Lastigvallen van veulen/merrie eerste periode na geboorte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:58

Mja. Hoe sneller je zulke dingen introduceert hoe minder spannend ze het zullen vinden. Ik deed vaak even vanaf dag 2, op stal zetten, halstertje om doen. Uitmesten. Halstertje af doen. Weer naar buiten. Als het veulen van aandacht houdt even kriebelen. Vinden ze het eng, alleen halster op en af. Klaar. Elke dag deze routine. Binnen een paar dagen is het de normaalste zaak van de wereld

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Lastigvallen van veulen/merrie eerste periode na geboorte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:04

Ik denk dat dat minder stressvol is uiteindelijk. Maar dat zal ook per veulen verschillen

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Happy_Rose, imani_abby, kiko, lonniejj, Sanet, XXleonieXX, YandexBot en 31 bezoekers