Dominant hengstveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Noisy

Berichten: 5392
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:26

Kabayo schreef:
Opfok is echt niet geschikt voor alle dieren. Mijne gaan nooit naar de opfok. Babys kunnen babys niet opvoeden. Paarden worden alleen maar dominant van de opfok. Spelen. Klieren. Geen respect.

Ja er zijn!! gelukkig uitzonderingen. Hele enkele stallen hebben een opvoed paard. Maar dan moet je goed zoeken. En al zeker bij hengstveulens...

En waarom vormen hengsten zodra ze verstoten worden door hun moeder dan hengstenkoppels? Die voeden elkaar ook op.
Rudi was ook dominant gedrag aan het vertonen maar nu in de opfok is dat helemaal weg. Hij laat zicht de kaas niet van het brood eten maar is ook niet meer "het meneertje". Ik ben juist heel blij met de opfok. De groep is heel harmonieus, er is rust en een duidelijke rangorde...Net zoals in het "wild".

Bij zo'n dominant dier zou ik gelijk de ballen eraf laten halen. Zodra die goed zijn ingedaald kunnen ze eraf. Ik neem niet aan dat hij de dekdienst in zal gaan dus je zal hem er alleen maar een dienst mee bewijzen.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


Noisy

Berichten: 5392
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:09

Koper schreef:
Noisy schreef:
En waarom vormen hengsten zodra ze verstoten worden door hun moeder dan hengstenkoppels? Die voeden elkaar ook op.

Ja. Maar dat zijn minimaal twenters. Geen veulens. Een veulen krijgt zijn opvoeding in de, let op, gemengde kudde.

Lijkt mij dat het dan enters zijn? Zodra het nieuwe veulen zich aandient is het opzouten geblazen..

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnsoDM, Dido2316, Ginny135, Luna2006, veronique56 en 59 bezoekers