Dominant hengstveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:57

Anoukwander schreef:
Ik heb hem juist uit de opfok gehaald. Daar was hij levensgevaarlijk! Daar trapte hij gericht naar mensen en liep dwars door je heen

Hij is pas 10 maanden en zo te lezen al minimaal 2 keer verhuisd (van fokker naar opfok en van opfok naar jou). Ik snap dat je hem uit die opfok hebt gehaald. Ik snap niet dat je 'm dan niet ergens hebt neergezet waar wél paarden zijn die hem manieren leren.

Jou gaat dat niet lukken. Hij heeft duidelijk schijt aan je. Wat dit veulen nodig heeft is een kudde waar hij dag en nacht in staat en waar een alphamerrie in staat die hem samen met wat andere paarden fatsoen kan bijbrengen. Ook zou ik begeleiding zoeken zodat je de opvoeding die dit paard hopelijk van andere paarden kan krijgen kunt doortrekken naar jou/mensen.

Verder zou ik de veearts even bellen, of een andere zoeken. Een paard hoeft helemaal niet pas als jaarling gecastreerd te worden.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:37

Anoukwander schreef:
Ik kreeg juist te horen van oa de dierenarts dat hij veel in handen moet komen en al wel dingen moet leren....

Ja, van iemand die in staat is om hem dingen bij te brengen. En een voorwaarde daarbij is dat hij daarvoor al door andere paarden is opgevoed, en dat hij in een stabiele kudde leeft.

"Veel in handen" betekent bij een veulen dat je hem een paar keer per week even bijvoert, aait, misschien een borsteltje erover. Iets wat je in tien minuten met hem kan doen. Dat is namelijk de tijd dat ze zich kunnen concentreren. Voor eindeloze poets-, wandel- en fietssessies zijn ze nog wat aan de jonge kant.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:52

Noisy schreef:
En waarom vormen hengsten zodra ze verstoten worden door hun moeder dan hengstenkoppels? Die voeden elkaar ook op.

Ja. Maar dat zijn minimaal twenters. Geen veulens. Een veulen krijgt zijn opvoeding in de, let op, gemengde kudde.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:15

Saskia9 schreef:
Dit is vaak een combinatie wat werkt, en een goede gemengde kudde,en een goede leider. Neem les!
Ow,en nu bij een merrie zetten? Willen ze graag een veulen? Jouw veulen weet echt al wel hoe het werkt en als merrie echt wil...

Het is een kudde met volwassen ruinen en zoals ik het lees een alphamerrie. Denk dat ze zich weinig zorgen hoeft te maken hoor.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:29

Saskia9 schreef:
Een Alpha kan net zo goed zwaar hengstig worden.. zal de eerste niet zijn hoor. Moet iedereen zelf weten,ik zou de gok niet nemen.

Wel een erg domme merrie dan als ze alle andere paarden in de groep negeert voor een baby. Als ze daar al de kans toe krijgt ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Getty_Maan, Gitte_Tosje, wisanda2003 en 56 bezoekers