Dominant hengstveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:30

Doet hij dit als je hem naar de wei brengt? Hij is pas 10 maanden, hij moet absoluut weten dat jij de baas bent maar vergeet ook niet dat hij nog erg jolig kan zijn.
Wat zijn zijn vriendjes, hoeveel ruimte hebben ze overdag? En wat vraag je van hem aan en touw?
Als je met hem buiten van stal naar wei loopt dan misschien samen met een stalgenoot en een ander paard erbij dan blijft hij daar misschien bij of kan je hem makkelijker stoppen
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 26-01-18 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.



MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Dominant hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:06

Hoe denken jullie over opfok? Zou dat wat zijn?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:46

Anoukwander schreef:
Ik heb hem juist uit de opfok gehaald. Daar was hij levensgevaarlijk! Daar trapte hij gericht naar mensen en liep dwars door je heen

Maar hoe dan? Wat hieronder ook gezegd wordt, ik zou de wei niet in gaan zonder zweep als er zo'n dominant dier rond loopt.
En nu met een beetje mopperen proberen op te voeden gaat het niet worden, is echt gevaarlijk.
Ik zou hem in de opfok zetten bij een bedrijf dat goed bekend is met hengsten en opvoeden.
Je hebt echt wel hulp nodig. En ik zeg niet hem een rot schop verkopen maar iemand die hem kan lezen en op het juiste moment kan corrigeren want als je zo doorgaat skie je straks met hengstenketting en al achter de veulen aan.

Klinkt misschien niet aardig maar een dominant veulen heeft wel echt goede opvoeding nodig

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:38

Maar van stal naar wei lopen is echt niks te moeilijk voor zo'n jong dier hoor.
Wel met de juiste begeleiding want bij de opfok denderde door je heen en nu nog dus blijkbaar is er de kennis niet. Wat niet erg is maar je moet wel op zoek naar iemand die wel weet wat die doet. Nu wordt het alleen maar straffen op het verkeerde moment en je veulen wordt alleen maar bozer en sterker
Dus ik zou zeggen terug naar een goede opfok met mensen die kennis van zaken hebben en er een stabiele kudde is.

Welk deel van het land woon je, misschien zijn er mensen in je omgeving die je kunnen helpen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Dominant hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:42

Fijn dat je een goede groep voor hem hebt maar ben je niet bang dat hij gaat dekken?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat, Sabbuh, sfranken, Ubermetrics en 41 bezoekers