[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:35

Kabayo, fijn om te lezen dat je inmiddels een nieuwe paardenvriendin gevonden hebt! Wat een drama heb jij gehad met je paarden :(:)

Ik lees met veel belangstelling jullie overwegingen voor wel of geen veulenprik. Ik heb alleen niks toe te voegen :+

Welkom Redd!

Zo leuk al die vollopende speentjes en steeds dikker wordende buikjes! <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:37

Afbeelding
Mijn dikkertje dap. Vrijdag zit ze op 7 maanden

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:40

Lekker rond :))

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:41

BernetteO schreef:
Kabayo, fijn om te lezen dat je inmiddels een nieuwe paardenvriendin gevonden hebt! Wat een drama heb jij gehad met je paarden :(:)

Ik lees met veel belangstelling jullie overwegingen voor wel of geen veulenprik. Ik heb alleen niks toe te voegen :+

Welkom Redd!

Zo leuk al die vollopende speentjes en steeds dikker wordende buikjes! <3

Friesje had ik al voor hun overlijden! Maar toch bedankt :)
Afbeelding
Afbeelding

Dankje wel maris. Ik hoop dat 2018 inderdaad wat mee zit. :) Ja. Bartele!

Wat grappig aniek! Welke is dit dan? Die je verkocht hebt?

Jeutje wat dik twinklebel

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:44

Even snel gegoogeld maar mooie hengst :j staat hij nog bij Hestegaarden?

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:47

Maris_ schreef:
Even snel gegoogeld maar mooie hengst :j staat hij nog bij Hestegaarden?

Nee bij Heuker. Daar heb ik zilver ook gekocht :D Zilver haar vader moeder oma en enkele broers/zussen staan daar ook nog :D Super leuk!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:51

AniekR Camille is daar drie jaar, op deze foto van afgelopen zomer is ze 5 jaar , gewoon in weideconditie <3 <3


Afbeelding

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:59

Hihi heel verschil. Vind haar op die eerdere foto toch een beetje jaarling/misschien 2-jarige lijken. Maar om hem er bij te zoeken even op je website gekeken. En bijvoorbeeld die foto in de paardenkrant (31 augustus 2016) is ze een stukje uitgezwaard en vind ik haar veel mooier!
En Saphira, één van m'n favorietjes uit DBT2016 :9 Worden volgend jaar alweer drie :oo

Kabayo, op de foto is Mr. Darcy van afgelopen jaar uit Lies, van Diamond Dancer (teruggefokt op Marvin, wat je denk ik ook wel terugziet in hem).

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:26

AniekR schreef:
Hihi heel verschil. Vind haar op die eerdere foto toch een beetje jaarling/misschien 2-jarige lijken. Maar om hem er bij te zoeken even op je website gekeken. En bijvoorbeeld die foto in de paardenkrant (31 augustus 2016) is ze een stukje uitgezwaard en vind ik haar veel mooier!
En Saphira, één van m'n favorietjes uit DBT2016 :9 Worden volgend jaar alweer drie :oo

Kabayo, op de foto is Mr. Darcy van afgelopen jaar uit Lies, van Diamond Dancer (teruggefokt op Marvin, wat je denk ik ook wel terugziet in hem).

ja toen had ze ook een veulen aan de voet, idd saphira, die foto is van de merriekeuring, toen werd ze kampioen ( trots) ben ook heel erg benieuwd welk veulen er nu uit zal rollen, magic is zo'n gaaf hengstje <3

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 05:51

*zucht* ja bles of kolletje haha, moet toch eens leren te controleren voordat ik op verzenden druk :j :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:28

Aniek: ja eigenlijk altijd wel hoor. Maar ook rekeninghoudend dat ze op het hengstveulen na altijd 2 tot 3 weken te vroeg heeft gesmeten.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:44

Chantalll schreef:
*zucht* ja bles of kolletje haha, moet toch eens leren te controleren voordat ik op verzenden druk :j :D


Ik stuurde ooit een potentiële klant eens;
Met vroedvrouwen groet :+

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:47

Vulina schreef:
Chantalll schreef:
*zucht* ja bles of kolletje haha, moet toch eens leren te controleren voordat ik op verzenden druk :j :D


Ik stuurde ooit een potentiële klant eens;
Met vroedvrouwen groet :+


Ohhhhhh, ik val best mee *\o/* :D

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:24

Vulina schreef:
Chantalll schreef:
*zucht* ja bles of kolletje haha, moet toch eens leren te controleren voordat ik op verzenden druk :j :D


Ik stuurde ooit een potentiële klant eens;
Met vroedvrouwen groet :+


_O- _O- _O- _O-

whahahahaha!!! ik hoop dat die potentiele klant er de humor wel van in kon zien??
Ik controleer mijn zakelijke mails altijd 10 keer, maar prive mails en apps, ohhh je wil niet weten.... Maar wat ik vooral moet leren is om vanaf januari geen bokt meer op werk te openen, voordat je het weet heb je uiers en punani's op groot scherm 8)7

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:36

Kabayo schreef:
BernetteO schreef:
Kabayo, fijn om te lezen dat je inmiddels een nieuwe paardenvriendin gevonden hebt! Wat een drama heb jij gehad met je paarden :(:)

Ik lees met veel belangstelling jullie overwegingen voor wel of geen veulenprik. Ik heb alleen niks toe te voegen :+

Welkom Redd!

Zo leuk al die vollopende speentjes en steeds dikker wordende buikjes! <3

Friesje had ik al voor hun overlijden! Maar toch bedankt :)


Oh echt?! Dat heb ik echt helemaal gemist, sorry! Neemt niet weg dat ik het super voor je vind dat je zo'n klik met haar hebt ;)

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:55

linda2008 schreef:
Ik stuurde ooit een potentiële klant eens;
Met vroedvrouwen groet :+


_O- _O- _O- _O-

whahahahaha!!! ik hoop dat die potentiele klant er de humor wel van in kon zien??
Ik controleer mijn zakelijke mails altijd 10 keer, maar prive mails en apps, ohhh je wil niet weten.... Maar wat ik vooral moet leren is om vanaf januari geen bokt meer op werk te openen, voordat je het weet heb je uiers en punani's op groot scherm 8)7[/quote]


_O- _O- _O- ik ga stuk!!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:35

Hahaha met vroedvrouwen groet _O- Ach niet heel misplaatst met zoveel veulens in een jaar :')

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:55

_O- Ik lig plat.

Aniek je weet het,maar moest er ooit eens per ongeluk een nakomeling uit jouw merries rollen die 1m60 wordt,dan is het de mijne. O:) :~

Twinklebel wat heeft ze een aandoenlijke buik! <3
Jammer dat ze weer op de sukkel is ook.

Welkom Redd!

Droversrun wat een glimmerrie! En wel vreemd dat die uier zo vroeg op gang kwam ook,maar vanaf nu mag het wel en het blijft aardig gelijk met toen zie ik.

Veulenprik doe ik ook niet bij een vlotte bevalling. Is mij ook gezegd door mijn DA dat het niet nodig is dan. Ik ontsmet altijd wel méteen het naveltje,meerdere keren indien nodig.
Snel genoeg drinken,en genoeg biest is het belangrijkste, kun je eigenlijk alleen weten door het bloed te testen op de antistoffen.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:24

Zie je maar Zoveel dierenartsen zoveel meningen. Weet trouwens sinds weekend wat een punami is haha nog nooit van gehoord _O-

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:27

punani,kling,doos,... Allemaal hetzelfde. :')

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:35

:') pretty! Kling kende ik dan nog niet eigenlijk Haha!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:54

Thanks voor de lieve berichtjes :)
@sunshinedaan, de foto vertekend wel iets hoor, ze bolt meer naar de buitenkant dan naar onderen. Maar van de voorkant of de achterkant zie je het inderdaad nog niet uitsteken. Ze is maiden dus dat is ook haar voordeel en nog vrij lang actief gereden met haar. Nu heeft ze het lekker rustig met stapritjes en soms aan de longe.

@Kabayo, ja gek idee he haha! :D Jammer dat ik jouw merrie nooit in het echt nog heb gezien. Wel leuk dat je voor Bartele gaat, prachtige hengst. Vanwaar je keuze voor hem?

@ Red; welkom in het topic!

Heerlijk die versprekingen :') Ik noem het hier maar altijd gewoon doos bij mn paard. :+

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:42

Gewoonlijk zeggen wij vulva..

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:54

Droversrun
Nou.. mijn eerste keuze was een andere jonge hengst. Een die niet goedgekeurd is. Dat was ook een Bartele. Een schat en zo goed gebouwd. Maar ja als ik daarmee dek heb ik natuurlijk geen papier. Dan de vader van die hengst. Die past ook zó goed bij zilver. Hele goede bouw. Mooi fijn koppie (zilver heeft een wat lang hoofd) hij is super lief en goed karakter en het belangrijkste , een goede beenstand. Zilver heeft franse voetjes.
Ik werk met veel van zijn nakomelingen. Ze hebben allemaal een zeer goede bouw met mooi koppie en allemaal een top karakter, maar wel met pit. Daar hou ik van
En zeg nou zelf <3 knap paard!
Afbeelding
Ze word pas in juli gedekt dus alle tijd nog

Geefr niks bernetteO! Dankje!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:45

kabayo, knappe hengst <3