[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:27

Gelukkig nieuwjaar en op naar gezonde mooi veulens en merrie’s

Jeetje Chantal waar is dat feestje? :') arme merrie ze was het er ook niet mee eens zo te zien.

Droversrun als je het niet vertrouwt even je da bellen. Ik vind echte uiervorming nog best vroeg voor aantal dagen maar zal vast zucht zijn. En hoe ziet haar uier er normaal uit want zo van de foto kan ik niet echt uit opmaken of die gevuld is.

Vuurwerk viel hier wel mee alleen had een van de paarden het klaargespeeld om haar Box en die van nog twee andere open te maken dus was verschieten toen ik op de cam keek om te checken deze nacht.
En dan heeft Flo de bitch, blijkbaar een aanval gedaan vandaag door de omheining door en slag gekregen op haar neus. Staat helemaal dik nu. Gelukkig kwam da toch langs voor de schaapjes. Ik hoop dat de zwelling dan gezakt is zodat hij iets kan voelen want ik voel niks, staat te dik.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 07:35

Wat lief van je Linda, straks om 14 uur komt da.
Ziet er zo uit. Wel moeilijk op foto te nemen maar de zwelling is toch goed te zien aan de neusbrug en ze lijkt er nu ook heel gevoelig aan. Gelukkig kan ze nog goed eten en ademen.

Afbeelding

Amai tinniie begint echt te korten

Het aftellen kan nu echt beginnen nu we in januari zitten

Femskie die is nog bescheiden

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:14

Welkom nieuweling met oh zo knappe fjorden

Die harige tietjes _O-

Mmm uiervorming altijd goed opvolgen en dat doen jullie ook.
Droversrun misschien kan het ook wel zijn dat jouw merrie gewoon een lage temp heeft van zichzelf of niet?

Oh suzie ziet er goed uit
Da komt vrijdag opnieuw voor flo haar neus als zwelling wat weg is.

Amai ik dacht dat ik vroeg was, mijn combi voor dit jaar is al eind december op contract vastgelegd maar jullie zijn ook al volop plannen aan het maken.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:21

Hihi bij mij gaat het over andere merrie dan deze die in mei moet bernetteO :')
Vorig jaar geïnsemineerd als veulen een maand oud was dus tweede hengstigheid. Ze moeten ook wel mooi schoon zijn om in veulenhengstigheid te dekken en een makkelijke bevalling gehad hebben.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:34

[quote="Vulina"]Waarom moeten jullie dat zover van te voren al beslissen?

Mijn definitieve beslissing is pas op de dag van de inseminatie :+ quote]

in de quarters net hetzelfde hoor, ik las gisteren bijvoorbeeld op fb dat Best Spook al volzet is voor de dekkingen in 2018, het jaar is nog maar 4 dagen begonnen _/-\o_ . Zo ken ik veel hengsten die er maar een aantal dekken allez insemineren per jaar, die hengsten rijden ook nog grote wedstrijden en dan is dit toch wel veeleisend voor hun hengst, ook vers zaad.
Bovendien krijg je mooie kortingen als je voor eind december of eind januari boekt en zijn er tot oktober biedingen mogelijk op verschillende dekkingen die dan aan mooie prijzen vaak worden verkocht.
vind het wel speciaal dan te horen dat er zoveel hengsten zo goed passen bij je merrie, want ik ben echt al maanden aan het zoeken naar een hengst voor mijn merrie en tot hiertoe heb ik nog maar 1 van de oh zovele gevonden die echt perfect past wat betreft bouw, prestatie en papier en min of meer betaalbaar en vers (maiden) en leuk kleur heeft. :') :') :') ok veeleisend :D
ben ook helemaal niet voor de lijnenteelt maar in de qh is het ook wel heel normaal dat meerdere voorouders terugkomen in 1 paard, ik probeer dit te mijden maar is niet echt makkelijk.

pepper ziet er goed uit, gaat ze opnieuw voor de dikste buik in het dbt?

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:57

Omg stoute Lara, zou ze echt over de deur gegaan zijn jeetje. Misschien deur opengedaan en terug dichtgewaaid?

Gelukkig alleen de tuin met diepe wonden zo te zien ;)

Maris ja ik heb altijd al een maand van voorkeur moeten doorgeven en deze keer stond er zelfs op welke de datum van start van hengstigheid zou zijn. Nou die wist ik niet maar nu wel. Ze staat dus knetterhengstig vandaag :D kan ik gaan rekenen en dan doorgeven. Heb ook stamboekpapieren en vijf panel test moeten doorgeven en was eerst niet zeker of ze ging goedgekeurd worden want het is zelfs zo dat ze merrie’s kunnen en mogen weigeren. Ohja en erkend ki station waar zaad naartoe moet. Allez nen ganse papierenmolen. Maar wel leuk van fb natuurlijk, gaat allemaal net iets makkelijker zo alleen die vrouw spreekt en schrijft enkel Duits pfff lang geleden hoor

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:21

Oh toch al meerdere met dekplannen.

Dat zijn er ineens veel stal HD, krijg je het lekker druk dan volgend jaar.

Knappe jongen Caesar

Jeetje al zoveel boekingen voor 1 hengstje

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 07:08

Idd even Nicole pb sturen

Hengst dit jaar was 750 euro maar mits vroegboekkorting en ander dekbewijs heb ik maar 450 euro betaald wel zonder sprong en transportkosten.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:53

ik heb ze ook liever binnen, vooral als je moet gaan helpen zowel voor bevalling als voor het drinken, meestal hoeft dit volgens velen misschien niet maar wat als het wel moet. Ik heb ze ook onder de cam staan en vers water, en vooral ook veel licht ter beschikking want als je om drie uur snachts moet helpen in het donker.
Mijn stal is 4.5m op 7m en dat vind ik mooi ruim.

idd 3 op 3 voor een groot paard is te krap vooral omdat je er zelf ook nog bij moet kunnen als het nodig moest zijn want je krijgt een paard van 500 kg niet zomaar in de benen of verplaatst.

na de bevalling gaan ze hier ook zo snel als kan buiten en na paar dagen de kudde in.
heb ze liefst ook met nog een veulen bij maar dat zal hier dit jaar niet zo zijn vermits we maar 1 veulen verwachten.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:07

zo is het Linda alles is beetje afhankelijk van het weer :j
en hoe goed de bevalling ging en hoe sterk het veulen is

bij men eerste veulen, gingen de deuren open en bleven ze lekker in de stal staan, met geen stokken buiten te krijgen :') was ook heel fris nog en winderig.

Hier worden ze op de kliniek opgevolgd dus dat van huis zijn, ken ik helaas. Ik haal ze wel op als ze af zijn en rij dan heen en weer voor scans.
ik probeer zo goed als mogelijk in te schatten als ze hengstig zijn wanneer ik ze dan naar kliniek moet voeren, zo zijn ze niet te lang weg van huis :o

klopt Zamora een gemende kudde is het beste en een leeftijdsgenootje om mee te spelen vind ik ook heel leuk maar helaas begrijp ik wel dat dit niet voor iedereen kan. Ik heb een gemengde kudde maar alleen maar merrie's, 2jaarlingen, 2vijfjarigen, 1driejarige en 18jarige drachtige Flo. Eigenlijk is een ruin nog beter voor een veulen, merrie's spelen niet zo en zijn meer bezig met de rangorde helaas := waarom vind ik merrie's zo leuk eigenlijk 8)7 ohja veulens :)* :+

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:10

oh das jammer linda, hier wel altijd al levend veulengarantie, volgend jaar ook en dit jaar zelfs dekgarantie voor andere merrie als merrie iets zou overkomen.

jolandje :') kan gebeuren

khaleesi is dan ook the mother of dragons he :P

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:07

WoW wat leuk dat sommige al zover zijn, we kunnen al mee aftellen *\o/*

Ik heet trouwens Evelyne maar ik denk dat het idd moeilijk wordt zo om allemaal te onthouden. :P

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:40

ziet er netjes uit sara mooi met die betegeling en marley lekker fluffy

hier is ook alles 1 grote modderpoel aan het worden, zelfs de gedraineerde paddock voor de stallen begint na drie jaar al modderplekken te krijgen. Dus we gaan ook wat extra moeten verharden vrees ik en opnieuw zand eraf en nieuw erop maar daar is het nu te nat voor.

caesar arme flirt
in de war, denk je? hier staat alles hengstig dat hengstig kan staan ;) , dochter haar pony, men vijfjarige en zelfs men driejarige staat knetterhengstig, echt nog nooit zo hard gezien, heb ze zelfs tussen haar billen gewassen daarnet en stinken :7

ik vind het ook snel gaan eigenlijk

gefeliciteerd aan de jarige

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:52

Ik heb power over ethernet dus internetkabel zit in cam en loopt zo onder de oversteek van het dak naar de router.

Sterkte met de operatie.

Mijn merrie loopt altijd beetje over dus ik heb daar rekening mee gehouden.

Massage lijkt me wel geen kwaad te kunnen zeker, osteopathie das misschien niet zo goed.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:05

mooi beeld droversrun en leuk dat je je merrie kan bespieden

tinniie mij lukt het niet via angelcam omdat het ip adres intern is, mijn schoonbroer komt er eens naar kijken dit weekend of hij het adres extern krijgt maar gaf al aan dat telenet daar misschien moeilijk over doet ofzo iets :P ken er niks van :o

leuke video Nicole, live was het nog leuker :')

ohjee wat een steigerfoto, arm beebje ;)

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:51

Knappe merrie vulina, ik zie toch een duidelijke buik hoor.

Ja ik kan daar weinig over zeggen maar ik vind dat bij een jaarling ik ook gewoon idd hengdtig zou laten spuiten.
Altijd jammer en het gebeurt blijkbaar nog vaak.

Ziet er al veel netter uit die tietjes van Marley

Oeie knolselder ziek? Veel beterschap

Ik zou ook niet willen dat anderen kunnen meekijken, het zou wel misschien soms handig zijn als we niet thuis zijn, nou ja ik ga de maand mei toch niet meer weg :o en al zeker niet als ze drupt, blijf ik wel lekker thuis merrietv kijken.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 09-01-18 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:59

Ohjee Linda :(:) begrijpelijk dat je boos bent en zelfs beetje bedrogen.
Het enige wat je nu kan doen, is wat je al doet. ;)
Jammer van de vorige eigenaars amai.
Vermits dit dan een vroeg veulen wordt, kan ze toch nog op date met je voorkeurhengst?
Wel leuk dat ze zilver is.

Pfff kom dat tegen zeg.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:59

eigenlijk wel goed dat je je merrie's hebt laten checken en haar dan ook maar even, zo kan je geen verrassingen verwachten

Flo's buik lijkt wel gekrompen :') gelukkig ze moet nog even _/-\o_

Afbeelding

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:19

Ohhhh kimsel wat geweldig om te zien he, zo leuk altijd teken van leven te krijgen.

Droversrun ze ziet er goed uit ook al is ze zeer bescheiden amai
En idd die uier viel me ook direct op maar jij had dit al eens gemeld. :P goed van je oplettendheid.

Jeannaa WoW die is ook al rond

Ben blij dat ik niet de enige heb die je nu al kan bollen en ze moet nog even.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:20

Welkom vasthi leuke combi

Hier wordt ook niet extra geënt, da gaf ook aan als ze een goed schema hebben dan hoeft het niet.
Mijn andere merrie is twee jaar geleden en omdat ik dit jaar met haar wil fokken, hebben we de basisenting opnieuw herhaald.

Hinniken naar je nikitaxx is volgens mij niet negatief of intimiderend bedoeld, denk ik. Die zachte hinnikten doen ze ook zo schattig naar hun veulens, ook beetje om ze bij hen te houden.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:14

_O- :')

Wel leuke foto’s

Hier heb ik eens een hengstje van 1 m gehad die was zo slim dat hij zelfs wist hoe hij de weidehekkens uit de scharnieren kon liften :roll:

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:31

Tja sommige zijn ook iets slimmer dan andere
Mijn palomerrie van nog geen drie jaar krijgt op twee seconden haar deur open en doet dan die van haar vriendin open en haar zus. Haar moeder en de rest laat ze lekker binnen staan _/-\o_
Die staat sindsdien standaard met slot erop maar wee oh wee als je dit eens vergeet er aan te hangen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:26

Hier een merrie die pas standaard na 320dagen begint met haar uier maar dan gaat ze ook als een tgv dus weinig zucht en doet dan het gehele boek af tot kegelen harsen en melkdruppen. Die heeft de handleiding dus wel gelezen :')
Men andere merrie startte ook pas 20 dagen ervoor en ging de tweede keer duidelijk naar de eindspurt.

Maidens pffff je weet het nooit wat ze doen.

Leuke onderbuikfoto’s

En die gestippelde tietjes zijn toch zooooo leuk :P

Hier valt de schade ook mee, wat rondsliggerende plastiek en men konijnenhok dat langs de stal buiten stond, ligt nu overal en nergens een beetje. Gelukkig zaten er geen nijnen in.

Heb de paarden nu toch buitengezet, de zon kwam er hier even door.
En mijn dikkiedik

Afbeelding

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:35

Oh welkom terug pretty :P
Triestig maar mooie foto ja, had hem in dbt16 al gezien. Heel compleet paardje al.

Beterschap jolandje

Suffie Ohjee zeg amai das niet niks. Hopelijk alles vlug herstelt en gelukkig niks aan de paarden.

Gelukkig knolselder is dit haar laatste veulen :')

Hier vijfde veulen dit jaar maar ik leer ook nog veel bij. Ik ondervind wel dat ik steeds zenuwachtiger word omdat ik zoiets heb dat als je vaker fokt, je meer kans maakt dat het eens mis zal gaan.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:06

Jeetje Nicole das heftig zeg

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gitte_Tosje, GoogleAdsense, lina1998 en 6 bezoekers