[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:54

yfkelover schreef:
Canto is ook nog niet eens over de helft haha dus aftelen heeft geen zin zijn wel vroeg begonnen met dekken alleen is ze drie keer gedekt reken maar uit met drie weken er tussen ben je zo negen weken verder jammer genoeg


Hier precies hetzelfde :D

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:01

Hier ook hetzelfde!

Vien zit donderdag aan de 150 dagen, en is sinds een dikke week lekker aan het uitzetten. Krijgt nu eindelijk zichtbaar een buikje.

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:17

Yfkelover: Als je beetje pech hebt raak je al snel een paar maandjes verder voordat ze drachtig zijn. Hier was dat ook zo, een keer waren we net te laat, een keer niet gepakt en de derde ronde dan wel raak. Nuja daarom is het ook handig om vroeg te beginnen...

Carmuh: nog lekker bezig met je merrie. Lekker in beweging blijven is alleen maar goed. Hier beginnen ze nu de singel wat minder fijn te vinden. Maar eenmaal begonnen merk ik verder weinig nog.

Hier maar eens weer een kleine foto update:

In het echt lijkt het veel meer.:+ :+

Afbeelding

Afbeelding

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:37

Daarom zijn we ook vroeg begonnen ze is drie keer gedekt en ik heb vaak moeten scannen tussendoor madam laat haar hengstigheid niet zien

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:51

Linda, wat een leuke "ukkies" heb je!

Jazzejam, gave merrie zeg!

Veel die al over de helft zitten! Fijn hoor!

En heel veel wensen voor wat ze willen. Leuk om te lezen!

Het gaat hier zo hard zeg. Ik lees alles mee, maar reageren schiet er soms een beetje bij in.

Mijn merrie zit vandaag op 220 dagen. Dus nog 100 dagen tot ze veilig mag bevallen. Vind de tijd zoo snel gaan.
Mijn merrie begint het al iets zwaarder te krijgen. Ze is namelijk begonnen aan haar middagdutjes.
Afbeelding

Nellekeee
Berichten: 1083
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:52

Hier begonnen met aftellen, nog 91 dagen. Spannend! Merrie is Maiden dus vrij slank. Ik zie ook geen beweging..

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:03

Jazzejam. Mooie merrie <3

Hier ook 220 dagen *\o/* langzaam aan kunnen we gaan aftellen...

Nellekeee. Dat begint op te schieten :D

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:15

Nog 120 en 174 dagen hier.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:50

Wat gaat de tijd snel!!! Sommigen kunnen al echt aftellen. Super. Maar ook spannend tegelijk. Even oud en nieuw over en dan zitten we al in het juiste jaar. *\o/* *\o/* *\o/*

Hier gaat flirt redelijk goed. Ze loopt alweer wat beter. Maar nog niet optimaal. Haar buik veranderd wel steeds. Dan weer een echte puntbuik. dan weer wat meer omhoog (maar die hangbuik blijft wel wat) en dan is de buik wat verder naar voren en ga zo maar door. Heel langzaamaan verliest ze wel wat overgewicht. gelukkig. Maar dat mag natuurlijk ook niet te snel. Mijn zusje vertelde laaatst dat ze flirt misschien wel verdacht van cushing of ppid. Na dat na te kijken, heb ik nog niet echt dat idee. Misschien meer dat ze EMS heeft. Ik hoop het serieus niet. Maar houdt alle drie de mogelijkheden wel in mijn achterhoofd. Vooralsnog houdt ik haar goed in de gaten en bekijk wat ze doet en hoe ze zich ontwikkeld. Voor hetzelfde geldt is ze gewoon een type wat aan het werk gezet moet worden... }>

Zo langzamerhand begin ik al echt naar het voorjaar uit te zien. Ook qua weer. Pffff wat is het nat hier.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:16

Coloured Welkom ! Wow 5 drachtig... *\o/*

De eerste veulens in Feb al ... poehhhh en ik maar lekker wachten tot aug hoor ! -O-

Jazzejam, jaa hier was het vorig jaar ook altijd savonds dat die buik zo lekker bewoog ! Vooral om 12 uur snachts, wij noemde het al nachtmerrie, maar mocht niet baten ! Werd toch een hengst :')

Chantall haha dan ben jij de eerste ! Gefeliciteerd, je mag aftrappen !! :D

Idd wat Dustinlover zegt Coloured, stel je combi's nog even voor !! Ik ben ook wel nieuwsgierig !

Whahahahahah vroeg beginnen..... vertel mij wat !! Mei begonnen met 3 en krijg 1 half augustus veulen !! _O- _O- Oke eigenlijk is het om te janken ...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:23

Haha, we gaan het zien ... ze kan nog altijd overlopen hoewel ze dat nog nooit gedaan heeft.

De 5 merrieveulens altijd 2 tot 3 weken te vroeg en de 6de een hengst op datum :j

Stal hd ... mooi dat flirt weer wat beter gaat ... **\O/**

Welkom Coloured !

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:44

Tot een half jaar geleden liepen mijn paarden in de weide hiernaast -O-

PONY MET HAGEL BESCHOTEN NABIJ IJZERLO
x
Pony met hagel beschoten aan de Dinxperlosestraatweg 104a te Aalten, kort voor IJZERLO. De pony heeft gewoon in de wei gelopen rond het pand " ook wel bekend onder de naam "het oude filiaal" De actie van de dader was duidelijk gericht om de pony voor goed uit te schakelen. De meeste korrels zijn in de gewrichten ingeslagen. Gezien het grote aantal inslagen en de gerichte locaties lijkt dit het werk van een getraind jager te zijn. x
Ondanks dat er aangifte bij de politie is gedaan, wordt iedereen die ook maar iets denkt te weten over deze laffe daad dit vertrouwelijk te melden. Ton Eekhof tel 06 518 22 603 x Vast bedankt daarvoor.
x

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:51

Wtf wat lopen er een idioten rond op de wereld zeg! Is het bekend hoe het met de pony is afgelopen? Als het echt op veel verschillende plekken is gekomen.... :(

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:07

wat bezielt zo'n gek? arm onschuldig dier te beschieten, ik snap dat echt niet hoor, als je niet van paarden houd loop je er toch met een grote boog omheen ;(

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:13

Jee zeg ik woon ook niet ver van Ijzerloo geloof je toch niet wat een klootzak sorry voor mijn woorden heb mijn kat al een keer naar de dierenarts moeten brengen omdat de buurjongen zonodig naar hem moest schieten woest was ik

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:15

Vreselijk zoiets. Hoe is het nu met het paard?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:26

Wat bizar zeg. Waarom zou zoiets in je opkomen he? En dan nog doen ook. :n

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:46

Erg hè |( Opa Ton rijdt bijna dagelijks met zijn twee pony's aangespannen. De beste man is al behoorlijk op leeftijd en het mag een bende zijn rondom zijn weide en erf, maar de pony's komen niets tekort! In dit gebied wordt veel gejaagd, maar ik ken alle "echte" jagers stuk voor stuk en geen enkele van hen zou zo iets in zijn hoofd halen! Het kan ook geen gevalletje oeps zijn, want er is afgelopen weekend niet gejaagd rondom zijn weide.
Hoe het nu met de pony is weet ik niet. Zodra ik meer weet of hoor zal ik het met jullie delen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:09

Jeetje suffie wat erg zeg, dat mensen zoiets in hun hoofd halen.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:23

Djeezes Suffie... wat een gekken lopen er toch rond :n Wat erg voir de man en zijn pony. Hopelijk loopt het goed af :(

Hier is iedereen gewoon nog rond en gezond. Maar wat een bagger weer zeg. De paddock is 1 grote slijkboel. Ik laat ze maar op de wei. Niet dat ze dat erg vinden :Y)

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:24

He bah wat een rot verhaal...Hopelijk is de pony er goed vanaf gekomen. |(

Wij hebben vandaag een mijnpaal....Tooske 200 dagen...yeahhhhh

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:40

He, jakkes! Wat een naar bericht om te lezen. Wat bestaan er toch een mafketels. :\ Hopelijk een goed herstel voor de pony, en gelukkig dat jouw paarden daar niet meer staan suffie.

Welkom coloured! Benieuwd wat voor knaps jij volgend jaar in de wei hebt lopen!

Voor sommige is het echt al dichtbij! Spannend hoor!

Ik kreeg vanmiddag een hilarisch plaatje van Bin doorgestuurd. Creatief grazen :')

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:48

Even een vraag over scannen op geslacht.

Vanaf hoeveel dagen, en tussen welke dagen is dit mogelijk?

Normaal zou Chavelli niet meer gescant worden, maar morgen gaat ze op de foto en als ze dan toch verdoofd is wou ik het toch nog eens doen.

Ze is dan 61 dagen.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:52

Evita... wat een top foto...hahaha

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:59

haha het gras bij de buren......