[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:58

Mooie merrie Jester!!

Hier ook de dikkies nog eens op de foto gezet.
Maar vooraanzicht want vanaf de zijkant is het helemaal schandalig :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


MDWStables

Berichten: 1438
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:42

Wat leuk om te zien hoe dik sommige zijn en sommige juist helemaal niet. Winterhaar van de beestjes die veel buiten staan tekent ook wel vind ik. Fleur schiet nu ineens ook flink in het haar. Van voren zie ik dan weer niet veel.

Fleur heeft al een tijdje een volgtopic waarin ik af en toe wat plaats; [KS-MK] Welsh NWR veulen begin april 2018!
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 19-11-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MDWStables

Berichten: 1438
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:43

*****dubbelpost****

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:46

Hier de hele dag buiten met enkel regendekentje maar jeetje wat zit ze nog mooi en glad int haar :oo

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:30

Wat akelig voor die merrie uit Zeeland en haar eigenaresse! Bah, wat lopen er toch een rare figuren rond... Hopelijk houden merrie en ongeboren veulen er niks aan over. Het staat ook in het nieuwsoverzicht zag ik.

Roxy ziet er goed uit! Ze heeft ook al een flink buikje. Ze loopt gelijk op met mijn merrie.

In het begin twijfelde ik heel erg of ze wel drachtig was. Nu niet meer. Volgens mij zit dat allemaal wel goed.

De tijd vliegt... Sommige al over de 200 dagen heen!

Wauw Jester, dat is helemaal mijn type merrie! Lekker achterbeen zit er ook op.

Bin is een rode, harige beer. Ze staat zonder dek en ook lekker veel buiten. Ze maakt er ook een sport van zo vies mogelijk te worden :')


AstridJ

Berichten: 2211
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:36

Zeeland is (gelukkig) niet heel dichtbij.

Mooie dikkertjes Linda ;)

Jester jouw merrie glimt ook mooi en kort in het haar! Maar wel met een regendekentje op, dat scheelt inderdaad.

Roxy zit altijd redelijk kort in het haar, maar ze heeft wel veel haar, het is alleen niet zo lang. Als het warmer is of als ze gereden is (op die foto was ze net gereden) dan liggen haar haren mooi plat en glimt ze. Haar dochter zit wel heel dik in het haar, dat is in de winter echt een heel ander paard. Om even een idee te geven van het verschil: Afbeelding

Oh dat twijfelen is herkenbaar! Ondanks dat ze kogelrond was twijfelde ik de eerste dracht ook regelmatig, zelf vlak voor de bevalling nog. Ik dacht zelfs dat ze schijndrachtig was :+ Nu twijfel ik ook af en toe, ondanks alle 'symptomen'. Denk dat dat blijft...

http://www.level-upmagazine.nl Hét horsemanship magazine waarin o.a. dieper ingegaan wordt op R+ trainen, grondwerk, bitloos/neckrope rijden, gedrag, connectie & communicatie, welzijn en gezondheid. http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
The Western Rider magazine, voor elke westernruiter! http://www.facebook.com/WesternRidermagazine/

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:04

Wow Astrid die glimt goed zeg !

Eilionora, ohh wat erg zeg, hoe is het ondertussen met de merrie ? Brabant is hier vlakbij... eng zeg ! Gelukkig hebben wij snachts de Duitse Herder los over het erf lopen... geeft toch wel een veilig gevoel ( ookal is het een watje :') )

Balou, toen mijn merrie vorig jaar hengstengedrag vertoonde kwam er idd echt een hengstje uit ... het was ook het moment dat ik dacht; oliebol een hengst :+ Pendel zij dat het een merrie zou zijn...

Murosch jaa herkenbaar hoor ! Ik begon ook weer te twijfelen en toen heb ik haar nog maar een keer laten scannen (met 68 dagen) ... gelukkig nog hardstikke mooi drachtig ! Jij hoeft gelukkig niet meer zo super lang te wachten ! Voor je het weet is die kleine er !

Hahaha die pepper heeft het naar haar zin ! #not :')

Jester, bij mij leek het vorig jaar ook altijd veeeeel minder op de foto's dan in het echt... vertekend toch wel een beetje ! mooie merrie ! Vind het heel duidelijk, vooral van opzij !

Linda, ik vind jupi toch zooo leuk !!! <3

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:09

Spookje 200 dagen drachtig vandaag :D oooohhh ik heb er zo'n zin in!!!! :P

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:23

Haha iedereen begint er zin in te krijgen denk ik DL :D nu er een heel aantal over de 200 dagen zitten lijkt het heel dichtbij (maar toch ook nog ver weg :P )
Wie is eigenlijk de eerste hier in het topic? Want de lijst op de beginpagina is niet helemaal up to date denk ik..

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:37

Daizyjazz, bedankt :D ze is ook echt mijn oogappel. Niet meer de meest chique merrie met haar onwijs dikke mega buik en al jaren niet getraind. Maar ze is mijn eerste mini en ze is de enige pony waarvan ik echt kan zeggen; die gaat NOOIT meer weg <3

Rowan, ooohhh spook 200, dat begint er op te lijken!
Niet over nadenken dat we nog helemaaaaal tot april moeten wachten :P dan lijkt het ineens weer lang te duren hahahaha

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:41

Tinniie schreef:
Haha iedereen begint er zin in te krijgen denk ik DL :D nu er een heel aantal over de 200 dagen zitten lijkt het heel dichtbij (maar toch ook nog ver weg :P )
Wie is eigenlijk de eerste hier in het topic? Want de lijst op de beginpagina is niet helemaal up to date denk ik..



Mag ik me hier ook aanmelden? Ik lees al weer een tijdje mee en op de vraag van Tinniie wie de eerste is in dit topic ben ik ook wel heel benieuwd.
Wij verwachten 5 en misschien 6 veulens in 2018. Eentje is niet drachtig gescand bij de controles maar toch verdenk ik haar er wel van. :)
De eerste merrie zit 26 februari op 340 dagen. Komt al lekker dicht bij. Ze heeft al een mooie dikke buik. Ben reuze benieuwd wat ze ons dit jaar gaat schenken. :j

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:20

De merrie die ik liet zien is pas april, maar de eerste word hier in februari al geboren :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:32

Ik denk dat Vulina en ik tot 1 van de 1sten behoren ?

De eerste hier is 24 februari op de laatste dekking gerekend uitgerekend

Vulina volgens mij nog eerder.

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

jazzejam

Berichten: 395
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:09

Wat zien jullie merrie´s er allemaal goed uit...

Hier even een tijdje niet meer gepost. Schaam :o .
Maar ook hier al goed op weg met 175 dagen nu. Verwachten eind april het veulen.
Eerste beweging ook al waargenomen. Elke keer in de rechtere flank s´avonds, precies een hoefje wat heen en weer beweegt en dan weer weg is.

Vanavond zal ik even wat uitgebreider reageren.... en een kleine foto update.

1994****J.J. Jazz E Jam****
2008****D'Molga**** Levantos II x Voltaire
2018****Neila D'Molga**** El Salvador x Levantos II
2020****Phalco**** Il est Balou x Levantos II

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:11

Begint idd te korten tot het seizoen echt kan beginnen, eens nieuwjaar is gepasseerd..... duurt het hier wel nog even :')
Coloured oh jij verwacht er veel, heb je een volgtopic? Altijd leuke kleurtjes bij jou ook.

Knappe dikke buikjes Linda, ze zien er alleszins goed uit ook al denken ze dat ze in Siberië wonen.

Vulina denk ik ja is eerst met haar merries

Jazzjam leuk die bewegingen he

Dl hoeveel verwacht je er volgend jaar?

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Vulina

Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:50

De eerste van ons moet nog 99 dagen **\O/** Ik geloof dat het uit komt op 28 februari, dus dan ben jij eerst Chantalll :D Volgens de vorige eigenaar draagt ze meestal 2 weken over, dat komt nu niet zo slecht uit :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:13

Ohh ok Vulina, wist het niet helemaal zeker meer haha ... wisy alleen wel dat we dicht bij elkaar zaten. Dan gaan we mooi de laatste loodjes in _/-\o_

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:13

Jullie zijn ook lekker vroeg! Ben stiekem blij dat er nog een paar voor mijn merrie zijn maar ik daarna niet meer zo lang hoef te wachten haha ;)

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:22

Laat die veulens maar komen hoor. Normal geeft Marije een soort “start van het veulenseizoen” dus nu mag jouw veulen dat doen Chantall ;) na geboorte van de eerste twee ofzo begint het gevoelsmatig altijd wat meer “echt” te worden vind ik :j

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:40

Ja maar dan moet ik nog zooooo lang wachten -O- :D
Heerlijk dat een groot deel van de mensen hier al voorbij de helft zijn. Met dit koude, natte, vieze weer is wachten niet zo erg, maar als straks de zon gaat schijnen dan begint het echt te kriebelen denk ik :D

Wat zitten sommige paarden hier nog glad in hun vacht zeg, heerlijk!

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:41

Morgen 140 dagen :):)

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:56

Welkom coloured! Ik volg je al op fb maar ben wel weer benieuwd naar je combinaties je nu hebt gemaakt?

Nog 99 dagen dan is het aftellen echt begonnen!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:39

Welkom coloured!

Jeetje.....sommige kunnen gewoon echt aftellen al, zo benieuwd naar alle veulentjes weer!

Hier nog weinig veranderen, ze begint iets voller te worden maar nog niet noemenswaardig. Wel hebben we afgelopen weekend onze laatste puntjes behaald en mogen nu in januari Z1 starten.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:16

Canto is ook nog niet eens over de helft haha dus aftelen heeft geen zin zijn wel vroeg begonnen met dekken alleen is ze drie keer gedekt reken maar uit met drie weken er tussen ben je zo negen weken verder jammer genoeg

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:40

Ik ga pas echt aftellen bij 240 dagen. Nog grofweg 3,5 maand dus.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BreeWelshies, Kabayo en 10 bezoekers