Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 16:12

Ooit ben ik begonnen om de bokt veulen verkiezing te organiseren. Altijd een leuk, maar hels karwei. Niet alleen door de vele stemmen, maar ook door de vele vele aanmeldingen..
En nu? Twee pagina's met aanmeldingen.
Dit is toch ontzettend weinig?
Wordt er minder gefokt? Geven mensen hun veulen niet op omdat ze toch al weten wie er wint? Zijn we verkiezingen moe?

Of ligt het gewoon aan mij en valt het wel mee? :')

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:14

Ondanks het toch duidelijk is wie er gaat winnen heb ik mijn veulen toch opgegeven. Gewoon omdat het kan.

Ik denk inderdaad omdat het toch gaat om wie het populairste is.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:15

Denk idd dat dat het is, dat er al vrij vroeg duidelijk is wie er gaat winnen... erg jammer!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:15

Ik denk doordat we allang weten wie er gaat winnen er weinig mensen zijn die hun veulen op hebben gegeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:15

Ik gok vooral dat een hoop hun veulen al niet meer aanmelden omdat het toch een gelopen race is (of iig lijkt).

Ben het met je eens hoor, normaal waren de lijsten volgens mij een heel stuk langer. En misschien dat volgend jaar de lijst ook weer langer is :+

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:16

Het viel mij ook op dat het er zo weinig zijn,voor mijn gevoel mis ik er een heleboel!
Best jammer, maar het blijft leuk.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:16

Ik denk dat als je geen zielig verhaal hebt, of niet zoveel topics heb geopend, de kans dat je wint al vrijwel nihil is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:17

Ik heb dan wel geen veulen, maar stem ook bewust niet. Het is toch altijd het verhaal van de populairste bokker/zieligste verhaal/ etc..

als ik lees 'wie kent hem of haar niet op bokt' jeukt het al een beetje :+

Ik vind dat gewoon niet interresant. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:17

Heeft idd weinig zin om op te geven. Voornaamste reden denk ik
Als ik van mijn doodzieke merrie dit voorjaar een topic had bijgehouden had haar veulen vast een kans gemaakt in de verkiezing

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:20

Misschien is dat wel zo.
ik scroll zelf langs de veulens welke mij aanspreekt die kies ik.

Dit jaar nog niet gestemd zal van de week eens kijken.

Verhalen lees ik zelf niet.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 30-10-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:21

gekvanfleur schreef:
Ik heb dan wel geen veulen, maar stem ook bewust niet. Het is toch altijd het verhaal van de populairste bokker/zieligste verhaal/ etc..

als ik lees 'wie kent hem of haar niet op bokt' jeukt het al een beetje :+

Ik vind dat gewoon niet interresant. :)

Dit is juist de reden dat ik wel stem, maar dan op het veulen dat me aanspreekt,en niet op een verhaal of bekendheid.
Ik stem dus juist niet voor de meest gangbare veulens.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:22

Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:23

Maar het is toch je eigen keuze om wel of niet uitgebreid topics bij te houden?
Ik vind het niet vreemd dat het een populariteitswedstrijd verkiezing is, dat is elke verkiezing in feite. Dat betekend niet dat minder populaire veulens er niet bij horen.

Ik ben redelijk nieuw op het forum en keek gewoon naar de foto's die mij het meest aan spraken.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:24

Ik heb juist 1 veulen gekozen die ik gewoon al lang volg en heel leuk vindt, maar ook eentje die voor mij totaal onbekend was maar het liefste snoetje had of mij erg aansprak. Hierdoor heb ik twee veulens die ik erg graag zou willen kiezen laten vallen ondanks dat ik alle topics over hen gevolgd heb en daardoor het gevoel heb dat ik ze 'ken'. Denk dat een heleboel juist onbekende veulentjes ook heel leuk vinden. Ik blijf de verkiezing leuk vinden!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:25

Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.


Maar smaken verschillen, wat jij lelijk vind, vind een ander juist mooi. Vind het ver gaan om te zeggen dat die veulens lelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:25

Ik denk ook omdat het een gelopen race is, het lijkt wel of het aantal stemmen evenredig is met het aantal geopende topics. Ik heb het al die jaren niet zo op die veulens/gebruikers, dus stem op de leuke maar wat minder 'populaire' veulens. :j

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:26

Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.


Helemaal mee eens, daarom stem ik niet. Sterker nog, ik kijk geeneens naar de aangemelde veulens.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:36

Euhm ben ik de enige die het logisch vind dat de veulens van de populairste topics winnen? immers heeft dan de ts vaak veel reclane voor het veulen gemaakt door veel topics te plaatsen

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:40

speedfiets_2 schreef:
Euhm ben ik de enige die het logisch vind dat de veulens van de populairste topics winnen? immers heeft dan de ts vaak veel reclane voor het veulen gemaakt door veel topics te plaatsen

Maar het gaat toch om het MOOISTE boktveulen?
Niet om het meest gevolgde, populairste of meest bekende veulen?

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:41

Volgens mij gaat het ook vaak niet om het veulen, maar om de populariteit van de Bokker die erachter zit. Maar dat idee heb ik. Misschien is het ook wel logisch.

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:42

speedfiets_2 schreef:
Euhm ben ik de enige die het logisch vind dat de veulens van de populairste topics winnen? immers heeft dan de ts vaak veel reclane voor het veulen gemaakt door veel topics te plaatsen


Ja, en als je dan zoals mij geen topic kunt maken omdat je veulen nog bij de merrie staat en je niet de kans hebt om iedere dag langs te gaan?

Dit vind ik onzin...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:43

Ik vergeet vaak, of heb geen zin, om te stemmen. Maar als ik stem dan boeit het mij echt niet van wie het veulen is en of dat een bekende bokker is. Als het koppie van het veulen mij aanspreekt dan krijgt die mijn stem. Waarom doet niet iedereen dat zo?

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:44

Vind het ook ergens wel logisch dat het zo loopt en heb daar op zich geen moeite mee. 'Mooiheid' is ook subjectief.

Heb me wel voorgenomen om, net als vorig jaar, te wachten op het bijna-einde van de stemperiode en dan te stemmen op veulens die nog geen stem hebben. Want ik denk dat het best wel een teleurstelling kan zijn als je je veulentje net zo graag ziet, maar je geen enkele stem krijgt. Ik kan het dan niet over mijn hart krijgen om daar niet op te stemmen.

Wel zag ik onlangs zelfs op FB iemand die giftig reageerde op één van de deelnemers, omdat haar veulen alvast de verkiezing gewonnen had :+ Een beetje relativeringsvermogen is wel op zijn plaats.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:46

Ik vind het pennygehalte best wel groot geworden. Laatste jaren won er altijd een veulen waar een verhaal aan vast zat, en niet het beste/mooiste veulen.

Vroeger stonden er echt goede foto's op waar je de veulens kon beoordelen, nu zijn het bijna alleen maar foto's van een schattig koppie of een vooraanzicht. Zo kan ik onmogelijk stemmen op het mooiste veulen.
En heeft het ook geen zin om mijn veulen er wel tussen te zetten op de manier waarop ik de verkiezing wel serieus zou nemen.

De sportfokkers doen bijna niet echt meer mee aan de verkiezing omdat het de laatste jaren meer een populariteitsverkiezing is geworden ipv op kwaliteit.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:47

Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.

Dit inderdaad. Er zitten mensen op Bokt die niet zoveel te doen hebben en dan 4 keer per week een fototopic openen en zo win je populariteit, denk ik.