Uiteindelijke schofthoogte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Uiteindelijke schofthoogte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 19:40

Bokkers,

Een hengstveulen van zes maanden met een schofthoogte van 1.19m, Hoe groot zal die ongeveer uitgroeien?

Er zijn verschillende groeitabels te vinden op internet, maar nergens vind ik een tabel voor D-ponys.
Dus misschien dat jullie aan de hand van eigen ervaringen ongeveer kunnen inschatten hoe hoog dit hengstje zou uitgroeien.
Wat is de groeicurve van een D-pony ongeveer?
Hoe groot was jullie veulen op zes maanden, en hoe is hij uitgegroeid?


Dankjewel alvast!

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.


cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Re: Uiteindelijke schofthoogte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 20:22

Dat is onbekend jammer genoeg. Veulen is geboren in een natuurreservaat en daar een maand geleden weggehaald met al de andere veulens van dit jaar.

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 20:34

Het lot dat er dit jaar is afgekomen was een mengeling van alles.
Het schijnt dat de eigenaar er zowel haflingers,arabiertjes als kwpn'ers opgooit.
Er stonden vele 'pinto' veulens, maar ook appaloosa en gewoon bruine veulens (dus geen idee welk ras)

Deze heeft wat weg van een arabier maar het is geen hele arabier, zeker en vast een mengeling(gezien hij constant met zijn staart in de lucht loopt te showen)

Op die manier dus ook erg moeilijk om een inschatting te doen omdat ik dus enkel de veulens gezien heb die van het reservaat kwamen en niet de ouders die erbij liepen.
Hij was wel een van de grootste veulens die er nog stonden. De nieuwe eigenaar zei dat hij een grote D-pony zal worden. Ik vraag me dus af of dat mogelijk is bij zes maanden en een hoogte van 1.18m (ondertussen al bijna 1.20)

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Re: Uiteindelijke schofthoogte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 19:02

Oké, dankje voor het voorbeeld!
Ik hoop dat deze ook goed uitgroeit.
Hij is tenslotte wel veel te vroeg bij zijn moeder weggehaald en heeft dan een maand op stal gestaan met tien andere veulens, dus hij heeft ook niet echt de mogelijkheid gehad om goed te groeien, maar dat zal misschien nu hij fulltime op de weide staat met de juiste voeding al wel een groot verschil uitmaken :)

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, Dela, jazzejam, Ponytante, Trendiction en 14 bezoekers