scheren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Re: scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:57

Als ze al vaker geschoren is en daar normaal op reageert, kan je haar nu ook best scheren hoor.
Als ze dat de vorige keren eng vond en het levert spanning op, dan is het beter om het niet te doen.
Geef haar in ieder geval geen kalmerende middelen zonder overleg met een dierenarts.


agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:23

Als ze bij het hoofd en de voeten niet moeilijk doet, zal ze dat bij de rest van het lijf waarschijnlijk ook niet doen. Ik zie niet in waarom je haar dan niet zou scheren. En vergeet niet dat ze ook risico op verkoudheid loopt als ze erg veel zweet.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:46

smurffie schreef:
agee schreef:
Als ze bij het hoofd en de voeten niet moeilijk doet, zal ze dat bij de rest van het lijf waarschijnlijk ook niet doen. Ik zie niet in waarom je haar dan niet zou scheren. En vergeet niet dat ze ook risico op verkoudheid loopt als ze erg veel zweet.

Dat is dus best wel onzin. En ik scheer zelf ook mijn paard dus ben niet anti scheren.

Wat vind je onzin dan?


agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:01

Dan begrijpen jullie mij verkeerd. Ik zeg niet dat een geschoren paard niet verkouden wordt en weet heus wel dat je een nat paard goed moet uitstappen. Je moet alleen de risico's afwegen tussen wel of niet scheren. En als een drachtige merrie wel veel zweet en niet bang is van scheren, dan kan dat een prima oplossing zijn. Ik zie niet waarom dat gevaarlijk zou zijn voor de dracht.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:27

Oké, prima. Ieder z'n mening.
Maar feit blijft dat een paard dat na-zweet (zoals paard van TS) vaak dus nog (of weer opnieuw) nat is als ze weer terug op stal is. Veel mensen (zo ook ik) vinden het geen fijn idee om je paard dan zo achter te laten op stal. Ik wilde duidelijk maken dat daar ook risico's aan zitten.
Daarom KAN scheren een prima oplossing zijn. TS moet zelf beslissen wat ze doet. Haar vraag is of het gevaarlijk kan zijn voor de dracht en daar heb ik mijn mening al over gegeven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selente, Trendiction en 10 bezoekers