scheren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:53

Ik zou vooral niet meer stress geven dan nodig. Wellicht even de borst en buik eruit scheren? Ik neem aan dat je geen intensief wedstrijd schema hebt nu dus dat het uiterlijk even minder belangrijk is?

Paarden kunnen van stress verwerpen, maar het komt zeer zelde voor.


smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:17

Nee want de voeten en hoofd hebben geen meerwaarde dus waarom zou je die scheren? Zo min mogelijk scheren, dan maar iets minder knap op wedstrijd? Al wordt daar in de b niet moeilijk over gedaan.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:44

agee schreef:
Als ze bij het hoofd en de voeten niet moeilijk doet, zal ze dat bij de rest van het lijf waarschijnlijk ook niet doen. Ik zie niet in waarom je haar dan niet zou scheren. En vergeet niet dat ze ook risico op verkoudheid loopt als ze erg veel zweet.

Dat is dus best wel onzin. En ik scheer zelf ook mijn paard dus ben niet anti scheren.


smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:50

Dat ze door zweten kans op verkoudheid hebben. Als je normaal uitstapt tot de ademhaling weer normaal is is de onderhuid droog en kan je paard geen kou vatten. Eerder het op de tocht staan, niet goed in en uit stappen en verkeerde manier van stallen zijn manieren om verkoudheid op te lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Jane808, jazzejam, TJ_Stables en 62 bezoekers