Merrie met veulen bij andere pony's zetten.. tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Merrie met veulen bij andere pony's zetten.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 16:44

Mijn shetlandmerrie heeft een veulen van ongeveer een maand. Momenteel lopen ze tussen de schapen. Naast mijn shetlandmerrie heb ik nog een haflinger merrie en een trekpaard merrie staan. Het trekpaard is pas van de winter gekomen. Vorig jaar waren mijn haflinger en mijn shetlander dikke vriendinnen, ze konden niet zonder elkaar. Toen mijn shetlander een veulen had heb ik ze na 2 weken al bij elkaar gezet omdat ze toch zo lief waren voor elkaar. Door de komst van het trekpaard is de shetlander 'buitengesloten' het trekpaard en de haflinger zijn beste vriendinnen en de shetlander valt er buiten, ze wordt achterna gejaagd en gebeten :(:) ze is erg onderdanig en daarom weet ik niet of het slim is haar met veulen er al bij te zetten omdat de 2 groten het veulen reuze interessant vinden. Ik zorg altijd dat ik een draad span waar de shetlander onderdoor kan en de grote 2 niet zodat de shetlander rust kan hebben maar is dit voldoende? Zouden jullie ze bij elkaar zetten of appart laten lopen?



Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Merrie met veulen bij andere pony's zetten.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 16:57

ja dat is zeker waar maar normaal werd ze echt een hoekje in gedreven door die 2 en dan kan ze dus niet weg maar opzich is het veulen nu wel snel en sterk genoeg om een stootje of een bijt te krijgen. Vorig jaar had mijn haflinger op een gegeven moment het veulen echt ingepikt, het veulen mocht nog drinken bij mama maar verder niet, als het veulen even met me mee moest wandelen was de haflinger over de zijk en de shetlander vond het prima.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Merrie met veulen bij andere pony's zetten.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 16:49

1 van de 2 is dominant ja, de andere is nogal lomp ben bang dat die erop gaat staan ofzo haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, Cantodea11, claucarlien, GoogleAdsense, Muronia, Trendiction, veronique56, xxxmh en 43 bezoekers