[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:03

18 dagen na laatste dekdatum scannen, of ze moet intussen hengstig worden dan kan ook.
Wij hebben met 20 dagen gescant omdat er pasen tussen zat.

Voor ons(zowel de hengst als wij als eigenaren)is het ook voor het eerst.
Merrie heeft al eerder een veulen gehad bij de eigenares en daarvoor in Engeland.
Vind het ook allemaal erg spannend en super leuk!

Ga duimen dat ze drachtig wordt gescant!

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:02

Heeey Patrick!

Zal ook voor jou duimen dat alles goed gaat.
Spannend he?!
Ik hoop ook zo dat het hier lukt!
Morgen wordt ze nogmaaals geinsemineert aangezien ze net nog geen eisprong heeft gehad.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31310
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:08

Vandaag is bij buurman de tweede merrie geinsemineerd. Er zat wat vocht voor de baarmoedermond, dus we moeten morgen nog oxytocine spuiten en dan komt de DA vrijdag scannen.
Omdat je van de hengst maar 1 keer een rietje kon krijgen, is het ei er gistermiddag afgespoten, als het goed is moet het vrijdag dus direct klaar zijn.
Poon is gedekt met Inshallah de Muze. Weer een vosveulen volgend jaar :)

Sientje is vorige week gedekt, met Dutch Design. (bij buurman is alles springgefokt)

Dan staat er nog een Silverstone merrie die volgende week hengstig moet worden en in juni moeten er nog 2 een veulen krijgen, die zal hij daarna ook nog proberen drachtig te krijgen, als alles lukt zouden het volgend jaar dus 5 veulens zijn.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:27

hoi! ben ik ook weer is!
ook hier zijn de merries weg om te insemineren. dinsdag de jonge merrie naar utrecht gebracht en die had een ei van bijna 5 cm zitten. nog niks gehoor dus zal morgen ocht hopenlijk wel geinsemeerd zijn.
highlight vanavond naar de dalhoeve gebracht en nu maar hopen dat alles goed en snel verloopt :)

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:14

Volgende week komt Da bij Monchique.
Ik heb er een hard hoofd over, uijer word minder en dan weer vol dus ik wil nu antwoorden op mijn vragen hebben dus ze zal toch opgevoelt worden scann en dan zal ik en dat hoop ikde antwoorden krijgen. Geen hengstigheid die ze toont of wat dan ook. Ik heb wel gevoel dat er iets niet helemaal pluis is maar ze is ook een merrie van 18 jaar met 4 veulens dus kan voorstellen dat lichaam eens gaat tegen werken.

Ben benieuwd of ik uit Monchique nog een veulen kan krijgen. We gaan er niet te ver in aangezien het een dier blijft en dat je ook daarin niet te ver moet gaan maar moet nemen zoals het is ;)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:28

Mijn merrie vanavond gescant. Heel grote zachte folllikel en uitstekende baarmoeder. Ze is er klaar voor. Volgend weekend naar de hengst!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:58

Hier word over een paar dagen Veroni gedekt en empty word denk ik met regumate behandeld en daarna hengstig gespoten aangezien dat niet ophoud met hengstig zijn en de hormonen gewoon zo onrustig zijn.. Ik ben nu vooral met haar aan het werk gegaan maar denk niet dat het helpt..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:16

arme Emty,lastig hoor die hormonen! :(:)
Ik herdek eigenlijk nooit in de veulenhengstigheid,altijd de cyclus erop.

Maseike je weet het niet hé,het kan evengoed heel vlot verlopen allemaal,maar een scan is toch handig om te kijken hoe of wat.

Cemlys dat ziet er goed uit,succes!

Essiesilly ook volop aan de gang,eveneens succes gewenst!

Nicole zooo dat wordt druk daar! Leuk dat er ook eens met springhengsten gewerkt wordt,zijn er nooit echt veel in het topic.

Hier nog eventjes geduld alvorens we herstarten met dekken. Zitten 2 jonge merrietjes tussen en die gun ik dan liever nog die paar maandjes meer. :)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:35

spannend hier allemaal zeg!
maseike dat moet toch wel lukken :) zo oud is 18 nog niet en als ze gezond is :j
ik heb m n 3 jarige ook aangemeld voor de keuring :)
verder is ze dinsdag avond meteen geinsemineerd met dv sperma en moest even blijven omdat ze wat vocht in de baarmoeder had maar gelukkig weer naar huis nu :)

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:12

essiesilly.
Mon is schijndrachtig en toont geen hengstigheid of maar iets.
Tieten om het zo te zeggen blijven groot die ze ineens rond maart kreeg.
We wilde haar zelf de tijd geven maar dinsdag komt de Da even een scann doen en dan weten we meer.

Er is een veulen geboren vandaag op stal dus ben benieuwd of Mon daar oog voor heeft :)

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:21

Nicole, dat zijn er weer aardig wat :)

Maseike, ik hoop dat Mon dr schijndrachtigheid snel over is en dat ze volgend jaar weer een mooi beebje krijgt!

Daisy staat inmiddels bijna een week bij Sublime, maar wil nog niets van hem weten. Is ook niet zo gek, ik verwacht haar aanstaande dinsdag pas hengstig.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:22

o dat wist ik niet maseike, das rot zeg :( hopen dat t snel over is!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:40

Maseike zou het zo kunnen dat als Mon bij het veulen in de buurt staat dat de schijnzwangerschap dan verdwijnt??
Dat hoop ik echt voor haar.

Nicole spannend 5 stuks als alles gaat pakken. Dat wordt waken geblazen volgend jaar.

Cynth fijn dat Dais heelhuids bij Sublime is aangekomen. Nu maar wachten op de hengstigheid. Je bent er mooi op tijd bij.
Ik duim alvast.

Essiesilly jij ook weer een aantal dames drachtig. *\o/*
En de keuring! Gaaf. Ben benieuwd.

DL das ook wel sneu voor Empty. Als de hormonen zo'n loopje nemen in haar lijf.
Hopelijk gaat de Regumate daar nu verandering in brengen.

Cemlys klinkt goed! Op naar het dekken.

Tenna was vanochtend superhengstig.
Da zou vanmiddag komen om te scannen. Ze staat al bij de hengstenhouder.
Heel fijn, ze staat daar echt perfect.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:56

Tjinta, ik heb haar bewust zo vroeg gebracht. Ten eerste vanwege haar beentje. Bij Sublime kan ze lekker de wei op, zonder dat ze moet rennen, omdat haar 5 vriendjes zo blij zijn dat ze er weer is. En ten tweede zodat ze eerst even rustig kan acclimatiseren.
Twee jaar geleden werd ze een flink aantal dagen later hengstig dan verwacht. Ik denk dat dat te maken kan hebben met de lange reis (het was nu ook weer 3,5 uur rijden).

Enne, Tenna en Dais zitten lekker dicht bij elkaar. Volgend jaar samen waken :D

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:01

Ik ga er loei echt loeihard voor duimen dat het met beiden deze ronde al gaat lukken.
Wat zou dat leuk zijn... samen waken..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:24

veel succes alvast Tjinta en Cynthia met dekken!

Het eerste merrietje is hier ook gedekt,maar of het gelukt is weten we pas met zekerheid tegen de winter aan. Hier scannen ze namelijk niet inwendig,maar alles uitwendig. En ervaring met verleden jaar leert ons dat op 3-4 maand dracht dit nog te vroeg is,pas vanaf een maand of 5 kan je alles duidelijk zien! Nu kunnen we natuurlijk vanzelf al zien of ze nog hengstig wordt straks,maar daar stopt het ook.

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:26

Tjinta ik zoek veulen met Mon nu niet op.
Mon is zo narrig de laatste tijd en is gek op bijten en stijgeren naar je ......................

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:27

Hier is eergisteren het zwarte merrietje verkocht en was bij ophalen ook hengstig dus had ook niet gepakt.. Nu was gisteren het merrietje van mijn vriend hengstig dus die hebben we gisteren gedekt.. Hopelijk pakt het gelijk want Veroni willen we in de veulenhengstigheid proberen dus dan zouden ze tegelijk moeten en kunnen ze volgend jaar samen de wei op met veulens net zoals dit jaar :)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:33

Highlight is ook geïnsemineerd en ga ik straks op halen *\o/* nu maar duimen dat ze beide in 1x drachtig zijn :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:35

Ga voor je mee hopen Essie :) Highlight was door contango en Enjoy?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:46

Spannend!!
Ik ga Casa over een uur prosta geven, ben benieuwd of het dit keer gaat werken (ik ga ervanuit van niet).

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:47

Wat is Prosta precies saffier?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:50

Dat zorgt ervoor dat ze hengstig wordt. Alleen heeft het bij Casa nog nooit gewerkt :+

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:51

Mijn merrie is di en do geinsemineerd en heeft do een spuit voor een eisprong gehad.
Hierna was ze nog 2 dagen hengstig en nu loopt er af en toe iets weg (ziet uit als sperma)
is dat normaal?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:07

Spannend al dat dekken. We zitten redelijk dicht bij elkaar (op Patrick na). Dais moet morgen hengstig worden, maar wil dat nog wel eens een dagje eerder of later zijn. Dus ik hou mijn mail scherp in de gaten :)