[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:16

Joto, deze is voor 2012-2013 toch? :D

Hier zijn inmiddels al 4 merries gedekt. Moet nog wachten op het scannen.
In totaal worden er 6 gedekt.


MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:10

Leuk zoveel bekende namen weer in het topic :D

SA, dat zijn heel wat merries en jij durft zo vroeg in het jaar. Of is het bij de arabieren niet zo dat alles wat voor 1 januari geboren wordt al bijna direct een jaarling is?
Daarom wil ik ze niet extreem vroeg in het jaar, met mijn cams online valt er ook niet te smokkelen en ik fok ze echt voor het showen...

Ik heb gisteren nog een merrie naar Frankrijk gebracht voor het dekken en nu maar hopen dat ze snel drachtig is want ik mis haar en het veulentje nu al :o
Heb nu dus een merrie in Frankrijk staan voor het dekken, 1 in Duitsland en 1 in Amerika plus 3 die thuis door mijn eigen hengsten gedekt worden/zijn. Kan niet wachten om ze allemaal veilig thuis en drachtig te hebben...


MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:25

Tja ik kan niet smokkelen met de online cams... Al ken ik mensen die heel toevallig internet storingen gehad hebben eind december O:) Oeps geen cam online. 3 januari weer online en gigantische veulens van 1 dag oud.... :+
Ik neem het risico niet, heeft voor mij geen meerwaarde ten opzichte van eind januari/begin februari uitgerekend. Als ze maar voor april geboren zijn hier want dan begint het showseizoen en ben ik veel van huis.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:35

De merrie in Amerika heb ik daar gekocht hoor ;) Dus die komt waarschijnlijk eind van het jaar naar NL. Tenzij ik haar daar nog laat staan en volgend jaar nog een keer laat dekken en dan het veulen over laat komen.
Maar goed, erg jammer dat er bijna geen KI gedaan wordt bij de mini's dus dan moet je soms ver reizen...

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:17

Hier willen de merries juist niet hengstig worden :roll:
Veel te beschermend met de veulens en ik heb er net een paar laten scannen en er zit ook totaal nog geen activiteit op de eierstokken en geen geel lichaam dus hengstig spuiten heeft ook geen zin.
Nu maar weer door schouwen en ze lopen op de wei naast de hengsten paddocks dus hopelijk gaat het knopje nog om.

Maar 1 merrie is gelukkig wel drachtig gescand net *\o/*
En nog wel van mijn jonge hengst DT Midnight Painted Patton (zie 1e link in m'n onderschrift).
Voor de topic administratie :P
MarijeR - KGL Zeros Isis x DT Midnight Painted Patton - 30 januari 2013

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:47

Spannend allemaal met het dekken en scannen.
Ik ga morgen m'n merrie uit Duitsland ophalen, zij is vandaag drachtig gescand dus ze kan weer naar huis :)
Volgende week nog eentje scannen en over 2 weken ook nog weer eentje.
Helaas wil de merrie die in Frankrijk staat maar niet hengstig worden, ik had ze zo graag weer thuis gehad om van het veulentje wat ze nu heeft te kunnen genieten...

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:02

Zo het topic gaat hard :o
Met waken maak ik ook gebruik van halster alarmen en camera's en deze staan ook nog online. Werkt voor mij ideaal, al jaren geen bevalling meer gemist. Tenzij ze nog niet onder de camera stonden :o
Oh en Nicole, 3 merries tegelijk met alarm om is niet grappig :n Kan je net zo goed gewoon wakker blijven als ze om en om slapen :+

Ik ben op dit moment op de helft met de merries, 3 zijn er drachtig gescand voor jan/feb veulens, volgende week nog 2 merries laten scannen en eentje is nog steeds niet hengstig geworden na de bevalling in februari :\
Dat schiet dus niet op en als het nog lang duurt, moet ik haar volgend jaar weg brengen voor het afveulenen omdat ik vanaf april regelmatig van huis ben...

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:27

Haha dat ligt eraan hoe bont mijn eigen merries het maken. Als er genoeg bevallen zijn, wil ik best een zendertje opsturen. Maar goed, mijn merries staan erom bekend dat ze zich niet aan mijn agenda houden :=

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:50

Nicole, alle omkoop en chantage middelen zijn al gebruikt ;) Al heb ik komend jaar ook een maiden en een nieuwe merrie, misschien dat daar nog wat mee te regelen valt :P

De aanschaf van een halster alarm is wel even duur maar het voordeel is dat je er wel goedkoop extra zenders op aan kan sluiten. Maar wat ik al zei, met 3 tegelijk met alarm om, blijft er sowieso weinig tijd over om te slapen...

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:35

Mensen met drachtige merries gefeliciteerd! Altijd spannend als ze gescand kunnen worden.
En nog een hoop die nog met het dekken bezig zijn, hopelijk pakt het snel.

Hier zijn er inmiddels 4 drachtig gescand en dus nog 2 te gaan.
Dynamic is gisteren gescand en 5 weken geleden was er nog totaal geen activiteit op de eierstokken te zien maar nu wel. Als extra boost toch nog hengstig gespoten en hopelijk kan ze na het weekend gedekt worden. Anders woensdag weer even bellen met de DA en dan kan het zijn dat ik haar nog een keer bij spuit. Ze had al een spuit extra achtergelaten.
Amy is nog steeds in Frankrijk en wordt ook maar niet hengstig. Ze kunnen daar niet scannen dus vandaag is ze op goed geluk hengstig gespoten. Altijd lastig als je geen idee hebt waar ze in de cyclus zit...

Ik zag dat mijn merrietjes nog niet in het topic staan dus hier is mijn lijstje tot nu toe:
MarijeR - KGL Zeros Isis (Grosshill Sub Zero) x DT Midnight Painted Patton - 29 januari 2013
MarijeR - DT Midnight Party Girl (Tibbs Midnight Mardi Gras) x JSW Dancing Deed - 12 februari 2013
MarijeR - Lucky Four Rebelchase Real Snazzy (Lucky Four Rebels Chasin Rainbows) x Lucky Four Rebelchase RebelSupreme - 19 februari 2013
MarijeR - Ravenwood Aristocrat Aramist (SRF Aristocrat) x DT Midnight Painted Patton - 5 maart 2013

Zal binnenkort eens foto's van de combinaties bij elkaar zoeken :)

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:51

Nicole gefeliciteerd! Lekker druk met 3 rond dezelfde tijd volgend jaar :P

Tjinta, ik dek ook zelden in de veulenhengstigheid hoor. Zou dan nog liever kiezen om op dag 20 hengstig te spuiten als je eerder wilt dekken maar ik zie liever de baarmoeder wat tijd krijgen om te herstellen :)

AZ succes!

DL, kan je haar niet eens laten scannen om te kijken wat haar eierstokken doen? Iedere keer de hengst er maar op laten geeft alleen maar meer kans op een vuile baarmoeder...

Dynamic toont tot nu toe nog geen reactie op het hengstig spuiten van afgelopen vrijdag, vanavond nog maar weer eens schouwen. En anders morgen maar weer even overleggen met de DA. Ik kan haar eventueel nog bij spuiten maar al dat soort trucjes werkten een paar jaar geleden ook niet. Toen werd ze pas in augustus uit zichzelf hengstig. De reden ook dat ik haar in 2010 na een laat veulen leeg heb gelaten zodat ze weer naar voren zou schuiven in het jaar. Maar nu weer leeg laten is ook zonde natuurlijk...

Amy is vanmorgen wel gedekt :D Eindelijk, ze staat al 2 maanden in Frankrijk...

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:24

Spannend AZ. Dat kwakje heeft dan een lange reis gehad :D Maar het is wel lekker om de merrie thuis te kunnen houden.
Wat dat betreft zou ik met de mini's ook wel willen dat KI makkelijker was...

Nicole, ik ben normaal ook niet zo van het hengstig spuiten maar om maar te blijven wachten als ze uit zichzelf niet hengstig worden schiet ook niet altijd op.
Bij Misty heb ik dat wel gedaan, die had bij het scannen begin april nog totaal geen activiteit op de eierstokken maar werd 2 weken laten uit zichzelf wel hengstig.
Amy stond ook al bijna 2 maanden in Frankrijk en bij haar werkte het spuiten dus iig om de hengstigheid op gang te krijgen :)
Nu maar hopen dat ze een mooie hengstigheid heeft en meteen drachtig wordt.
Begin juli moet ik nog met paarden naar Parijs en dan zou ik haar en haar veulentje op de terugreis mooi op kunnen halen :)*
Voor Dynamic overleg ik morgen even met de DA maar ik zit nu ook nog met wat onduidelijke plannen en mocht ze nou niet hengstig worden, laat ik haar misschien toch wel leeg en begin ik volgend jaar weer vroeg. Had eerst zoiets ik probeer gewoon een tijd nog te schouwen/spuiten/regumate maar als hier wat veranderingen doorgaan thuis dan denk ik dat ik haar gewoon laat lopen en niet ga lopen dokteren...

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:00

Ik kom ook weer eens kijken in het topic :o
Deze tijd van het jaar ben ik nog erg druk met de showpaarden en ben ik nog weinig met de dracht van de merries bezig.
De eerste zit hier ook al weer over de helft maar buikjes zijn er nog niet te zien.
De merries worden dit jaar allemaal rustig getraind en hebben er nog nooit zo strak uitgezien :+
Als het goed is zijn er hier nu 5 drachtig. Dynamic is het hele seizoen niet hengstig geweest en slaat dus een jaar over. Snazzy vliegt volgende week naar NL en dan is ze eindelijk thuis! Altijd spannend als ze drachtig over vliegen...

Qua voer gaat het hier altijd op het oog. De basis is marstall force, een vitamine brokje en verder krijgen de merries er nu een onderhoudsmuesli bij waarbij ik kijk naar het gewicht en hoeveelheid werk.
Ook voor een drachtige merrie is het ongezond om te dik te zijn. En dik van de dracht worden ze pas in de laatste paar maanden want dan groeit het veulen pas echt.
Pas de laatste maanden gaan ze hier over op probreed van cavalor. En dan nog heb ik merries die aan een handje per keer genoeg hebben tot merries die ruim een kilo per dag krijgen. Das nog best veel voor een mini...
Verder staan de drachtige merries nu overdag op een (volle) wei en gaan 's avonds de paddock op voor de nacht.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:21

Als het even kan, laat ik jonge hengsten eerst ervaren merries dekken en jonge merries door ervaren hengsten. Maar ja, moet het wel kunnen qua fokplannen. Anders maar wat meer begeleiden.
Hier dekken de hengsten zowel aan de hand als in de kudde. Zowel nu met de mini's als vroeger met de welsh cobs.
De hengsten staan hier ook gewoon naast de merries op stal en sommige gaan ook met de merries in de molen en ik heb 2 dekkende hengsten die samen de paddock delen. Even eruit om te dekken en dan weer bij elkaar zetten en ze spelen vrolijk verder :D
Zijn ook vader en zoon trouwens.

Ben wat aan het photoshoppen geweest voor op m'n nieuwe website die ik aan het maken ben en daar horen natuurlijk ook de verwachte veulens bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:38

:wave:
Kom ook weer eens langs hier in het topic. Ons wedstrijd seizoen is inmiddels afgelopen, de veulens van 2012 allemaal afgespeend en de merries komen 's nachts weer op stal. Dus voor mij ook weer de tijd dat ik uit ga kijken naar dikke buikjes :D
De eerste merrie zit hier ook al weer over de 200 dagen dus het gaat ergens op lijken. Alleen haar buik nog niet echt, je ziet amper iets. Maar alle merries gaan 4/5 keer per week in de molen en ze zijn mooi slank, heel anders dan andere jaren toen ze alleen in de wei liepen.
Bij een maiden die tegen de 190 dagen loopt begin ik nu wel wat te zien. Alleen de merrie die laatst uit Amerika is aangekomen is baggervet, ze lijkt wel hoogdrachtig :+

Crazycat wat plaats je toch prachtige foto's! Dat uitzicht... :~

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:09

Gefeliciteerd DL!

Ik moet ook nodig eens foto's van de merries gaan maken nu de buikjes nog beginnend zijn.
Bij Isis was er echt nog amper iets te zien op 208 dagen en de DA was hier vanmorgen om nog wat te enten en ze had de scanner meegenomen om wat te proberen om buitenaf te scannen. Vindt ze leuk om te doen en ik leen mijn merries daar graag voor haha.
Gisteren had ik bij Isis dus al even wat haar rond het uier weggeschoren en toen dacht ik ineens de buik wel behoorlijk te zien bewegen en vandaag met scannen was er ook duidelijk een veulen te zien. Erg leuk, ribben, hoofdje, kloppend hartje enz. Dus gewoon netjes drachtig maar wat minder vet en meer bespierd dan andere jaren :D
Daarna bij Snazzy ook nog even geprobeerd omdat ze toch nog binnen stond maar bij haar had ik geen haar weggeschoren en was het beeld niet zo duidelijk als bij Isis.
Snazzy was echt bagger vet toen ze hier kwam een paar weken geleden en ze had nu ook nog een vetkwab voor het uier dus dat maakte het ook lastig.
Wel vond de DA haar voldoende afgevallen om met graaskorf de wei op te gaan dus ze loopt nu ook lekker in de kudde.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:40

Ach, de eerste 3 weken en de laatste 3 weken duren voor het gevoel altijd langer dan de tijd er tussen in :+

Hier worden de dames uiteraard niet gereden maar sinds deze zomer gaan ze wel meerdere keren per week in de trainingsmolen. Een deel gaat gewoon een uurtje stappen en een deel heeft er ook drafwerk bij.
Zeker het stappen wil ik ze zo lang mogelijk laten doen, in de wei trainen ze vooral hun kaakspieren...

Heb vanmorgen maar eens buiken foto's gemaakt voordat ze naar buiten gingen.
Ze beginnen al weer een gruwelijk dikke wintervacht te krijgen, blijkbaar verwachten ze volgende week -30 ofzo :+

Isis, drachtig van haar 10e veulen. Haar vacht ziet er helemaal raar uit met her en der lange plukken. Op stal staat ze steeds te zweten dus van de week toch maar wat op haar hals scheren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooral als je van boven op haar rug kijkt, zie je er echt geen drachtige merrie in maar de kleine was gisteren toch duidelijk in beeld met scannen :D

Haar dochter Party Girl is voor het eerst drachtig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snazzy verwacht haar 3e veulen. Nog steeds model bijzettafel al is ze echt al flink afgevallen de laatste weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misty verwacht ook haar 3e veulen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Amy als laatste, ze verwacht haar 2r veulen maar doet qua buik niet onder voor zeer ervaren fokmerries :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hele foto spam haha. Kunnen jullie geen mini's meer zien :P
Ik gok trouwens niet of het hengstjes of merries worden, qua gedrag zijn mijn merries ieder jaar hetzelfde als ze drachtig zijn.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:44

Dit is Snazzy in showconditie :P
Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:08

Ach denk maar zo, geschoren is het een prachtig kleurtje, ongeschoren zijn het net vosjes ;)
Snazzy staat trouwens ook op (oud)hooi met wat vitaminebrokjes en sinds deze week gaat ze met graasmasker een paar uur met de andere merries de wei op.
Volgens de DA moest dat nu wel weer kunnen en ze heeft er nog aardig wat beweging bij want ik doe haar met de niet-drachtige merries mee in de molen en die lopen een aardig programma.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:34

Hier heeft de DA het laatst ook geprobeerd met buitenaf scannen. Maar het veulentje wilde niet meewerken en lag voornamelijk met het hoofd goed in beeld en daar kan je zo slecht het geslacht aan aflezen :D
Wel leuk om het hartje zo duidelijk te zien kloppen.
Isis heb ik laten scannen omdat er zelfs over de 200 dagen dracht nog geen buikje van het veulen te zien was.
Maar toen ik het haar voor het uier aan het scheren was, begon de kleine ineens druk te bewegen in de flank dus toen wist ik wel dat er nog eentje in zat. Maar de DA vindt het leuk om te doen dus toch gescand toen ze hier kwam om te enten.
Party Girl zit inmiddels ook over de 200 dagen en voor een 1e veulentje ga je al een mooi buikje zien.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:12

Las hier over aftel-apps, ticker factory heeft ook een app :P
Moet hem ook weer eens instellen, je kan daar een heel rijtje merries in kwijt.

Met namen ben ik altijd heel erg, ze lopen hier rustig een week naamloos rond :o
Vind het ook een van de lastigste dingen van fokken, de namen verzinnen.

Hengstenkeuze voor volgend jaar ben ik al uit, over een week of 3 komt mijn nieuwe hengst uit Amerika :):)
Die gaat het druk krijgen zoals het er nu uit ziet.
Verder nog een paar bij een van mijn andere hengsten.

Ik weet niet of het iemand hier uit het topic was die vroeg of de cams weer aan gaan? Maar vanaf december denk ik dat de eerste merries online komen ja.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:59

DL, ik heb de hengst Fallen Ash Eagles Dark Deputy gekocht.
Meervoudig world champion en hij heeft ook al meerdere world champion kinderen en begin deze maand werd zelfs een dochter world grand champion junior mares.

Afbeelding
Afbeelding

Een dochter van Deputy: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 4980_n.jpg
En ik heb zelf ook al een veulen van hem, vorig jaar heb ik namelijk een merrie gekocht die door hem gedekt was en daar is mijn Classy uit gekomen:
Afbeelding

Of hij ook naar de nmprs HK gaat weet ik nog niet.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:37

Dustinlover schreef:
Wauw marije mooi paardje zeg! en prachtig die nakomeling.. kwam die uit misty dit jaar toch of zit ik nu fout?

Ja klopt!
Misty is nu drachtig van mijn jonge hengst Patton dus ik ben ook heel benieuwd wat ze nu gaat geven.
Ben ook heel blij dat ik Deputy naar Europa kan halen. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zou gaan lukken.

Wat een leuke foto's komen weer voorbij.
Vind dat veel merries zo'n tevreden blik krijgen als ze drachtig zijn.

AZ wat balen dat je geen merries drachtig hebt!

Zat net eens te kijken, over 145 dagen zouden in theorie alle veulens hier al geboren kunnen zijn :D
En Isis kan over 79 dagen bevallen. Meestal draagt ze ook maar een klein weekje langer dan dat.
Zij is ook drachtig van mijn jonge hengst en verwacht zijn 1e veulen dus daar ben ik heel erg benieuwd naar.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:32

Polleman, in wat voor conditie is de merrie? Eentje die flink getraind wordt, dus flinke buikspieren heeft en geen grammetje vet, is niet te vergelijken met een merrie die weinig werkt en rijk in conditie is.
Zo van de foto's lijkt jouw merrie ook stevig op plekken waar geen veulen zit (schouder/boeg bv) :o
Een paar jaar geleden had ik hier een oudere fokmerrie die ieder jaar een veulen kreeg en nooit wat hoefde te doen. Die zag er altijd uit of ze ieder moment kon bevallen. Tot ze drachtig was én getraind werd, toen heb ik tot 9 maanden getwijfeld of er wel een veulen in zat :+
Nu ook met Isis, laatst voor de zekerheid laten scannen omdat je haar echt niet over de 200 dagen dracht zou geven. Puur door bespiering.
Dus een stevige merrie die niet getraind wordt, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken als die al vroeg buikig is...

En beweging van het veulen? Ik had er hier vorig jaar eentje die voor het eerst drachtig was en volgens mij de laatste 5 maanden van de dracht bont en blauw was van binnen:

Af en toe was ze ook wanhopig, rollen en tegen de muur aan laten vallen, alles om dat monster te laten stoppen. En toen het geboren was, was het ook echt een ADHD storm in de wei. Nog steeds trouwens :+

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:16

martinev wat balen!
Ik heb het hier ook een jaar gehad met Isis (15 jaar en had al heel wat veulens gehad). In 1x drachtig maar rond de 100 dagen weer hengstig. Opnieuw gedekt, weer in 1x drachtig en rond de 120 dagen weer hengstig.
Jaar erop was ze weer in 1x drachtig en heeft ze gewoon uitgedragen en nu zit ze ook al weer over de 200 dagen en lijkt alles prima.
Er was bij haar niet echt wat afwijkends te zien met scannen dus ik heb het gewoon weer geprobeerd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, Happy_Hippie, Trendiction en 45 bezoekers