mijn afgespeende veulen wordt bagger vet!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

mijn afgespeende veulen wordt bagger vet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 18:55

Maddoxx mijn 5 maande oude veulen is nu 1 maand gespeend.
Ze heeft toen op een schrale wei gestaan en staat nu op stal.
Ze krijgt maar een handje bix op een dag en een klein plukje kuil.
Omdat het weiland hier erg drassig is staat ze over dag in het paddock zonder gras o.i.d. maar houtsnip er in waar ze aan staat te knagen..

Nu is heeft ze zo'n mega dikke buik.. echt niet normaal meer.. ze poept gewoon normaal. je voelt geen ribben.. en ze wordt elke 6 weken ontwormd. eergister nog gehad en zat niks in haar poep.
Ze glanst en is gezond..

Is dit normaal dat veulens zo dik worden na hun moeder? lijkt me logisch van niet.

Ze is een shet X welsh.
hihihih het is een kleine olietank. het zit alleen maar op haar buikie.. en steekt erg grappig uit als je haar van voren ziet.. ik ga morgen wel een foto maken.

weet iemand hoe dit kan>??


Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:24

FlyingHigh schreef:
Ontwormen met Quest. Misschien toch een worminfectie, ondanks het ontwormen met je reguliere middel. Dat er een worminfectie optreedt, kan komen door resistentie van de wormen voor je wormmiddel.

Wij doen de wormekuren met overleg vee arts geven. elke keer een ander. Maar idd ik ga denk ik toch maar een melk halen ( worme melk van de DA)


Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:33

Djana schreef:
Mijn tinkerveulen van 4 mnd heeft dat nu ook. Zijn buik steekt echt uit als je van voren kijkt. En hij is net afgespeend notabene Verward Blijf dit topic dus volgen. Maar kan volgens mij geen kwaad. Goed gezond zou ik zeggen.

je zal toch eigelijk denken dat ze de moeder melk missen een kleine terug val krijgen.
Ze is echt vatsig dik. en sloom. maar net gooide ik har in de bak met een groot rijpaard en rennen wat ze doet/ typisch.. ik geef haar over 2 weken nog een wormekuur en ik ga het dan om de 4 weken geven dat ik DAt iig uit kan sluiten

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 09:35

wat jijover die kindjese zeg snapik wel. maar die zwellen op als ze extreeem lang niks heb gehad. Maar mijn veulen kreeg al bij de moeder bix en nu ietsjes meer. en meestal worden ze mager als ze niet genoeg krijgen. Opgezwollen buik van te weinig eten is wel heel erg extreem lijkt mij.. en denk zeker niet dat het in mijn geval zo is Haha!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:01

Ik heb de euh........ jee equvalan gehad.. en aan komende keer doe ik het met die dure waar ook lint wormen mee kunne gedood worden ( ikwet niet hoe hij meer heet) zilver met blauwe verpakking)

hihi ze heeft idd een dikke vacht dat zeker.. maar die buik als je er voor staat lijkt wel of ze een skipibal heeft ingeslikt

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 09:11

Djana schreef:
Cayusejuhh wanneer plaats je de foto?. Royall heeft ook een dikke buik en ik heb ook al een keer ontwormd met equimax. Maar toch heeft hij een dikke buik. Hij wordt wel goed gevoerd. En rent de hele dag buiten op een kale wei.

Bloos moet hem nog maken. doe ik vanmiddag beloofd!!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 20:06

maandag komt bij mij de DA. enten en chippen. ik laat het meteen na kijken
Bij maddox voel je dus geen ruggegraat die heeft een geultje in haar rug ( ojee)

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 20:49

dat gas is dat geen gas koliek?? is dat niet gevaarlijk>?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 07:43

Polly schreef:
Waarom maar een klein plukje kuil? Dat is juist zo belangrijk voor de darmen, dat ruwvoer.
Mijn jnge dieren (veulen en jaarling toen) stonden vorig jaar noodgedwongen op stal maar kregen flink hooi bij, misschien een paar baaltjes hooi halen en dat gaan bijvoeren, die darmen moeten echt aan het werk blijven hoor.
Sharif is vorig jaar ook heel ziek geweest en mocht toen na de behandeling een paar dagen niet eten, toen kreeg hij ook zo'n opgezwollen buik.
Ik zou lekker hooi bijvoeren en indien mogelijk het land op, ik weet dat het niet altijd mogelijk is, was het bij mij ook niet helaas vorig jaar.

het is een shet veulen! Haha! dus vandaar niet te veel hooi een klein plukje

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 13:13

Zo de DA is geweest/ ze was wel iets dik. maar het was meer haar dan dat het vet was! hij zegt dat ze er goed uit zag/ Maar hij zei ook dat als je haar zag idd leek of er een skibal in zat. maar ik maak me al geen zorgen meer.Haha!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 10:10

Afbeelding

Dit is Maddoxx mijn veulen. Ik zeg je wel dat ik het op deze foto mee vind vallen.. heb geen duidelijker. maar in het echt is ze echt breed.!! Bloos!

PS ze heeft geen scheve voetjes hoor ze staat alleen een beetje vreemd op deze foto


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janinevv, MerleSimone, Priscilla27, SentiBot en 9 bezoekers