Zeno op weg naar huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:31

Een mooi veulen al vind ik de hals iets onderontwikkeld.


Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:06

sarabande schreef:
:D Haha! ach misschien komt ze net uit de dierentuin en heeft een beetje te lang bij de giraffen gestaan Haha!


Oeps..heb ik hier een gevoelige snaar geraakt ofzo Verward Ik dacht dat Bokt een forum was waarin iedereen zijn of haar mening mocht verkondigen?
Nou, bij deze dus..of is het de bedoeling dat hier maar wat rond geslijmd wordt? Nou, dat kan ik dus niet en nogmaals ik vind het een mooi veulen ik vind het alleen zonde van de hals.
En schijbaar Sarabande schijn je precies te weten wat ik bedoelde met een onderontwikkelde hals want het gaat hiet inderdaad niet om de bespiering maar wel degelijk om de lengte

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:04

Stephany schreef:
Maar daar gaat het toch niet om/over, we beoordelen toch helemaal geen veulen!? Verward
Zijn enkele leuke foto's van een veulen wat wordt opgehaald, op de foto's staat hij net in een bepaalde positie en dat kan behoorlijk vertekenen!
Dat komt zo vaak voor....ik denk ook wel eens bij foto's van mijn eigen paarden, dat het niet klopt met de werkelijkheid hoe ze daar op staan!

Dus ik snap het "commentaar" eerlijk gezegd niet!


Nee, en ik snap jullie niet. Wat een ophef over twee woorden..al vind ik de hals iets onderontwikkeld ( hals en onderontwikkeld ). Ik heb dan te lang in de dierentuin gestaan, moet me dan maar eens voor gaan stellen, Ik zit dan te spuien over andermans paard ( kunstig via foto`s ), Ik zit de hals af te katten, er moeten zelfs een paar bijzetteugeltjes aan te pas komen, Ik moet me maar eens voor gaan stellen en de vraag reist of ik een Hij of een Zij ben, wat dan overigens, omdat ik blijkbaar zo`n raar iemand ben, al helemaal niet meer "spannend" is Verward En zo zijn er nog zat dingen te noemen die er over de nieuwe "Thee" geschreven zijn Bloos!

En dan ook nog zelf toe gaan geven dat het inderdaad zo is dat het op de foto lijkt alsof de hals wat te ielig is ( maar goed dat ligt dan weer puur aan de foto?) dus jullie zien schijnbaar zelf ook heel goed wat er bedoeld word en dan gaan jullie niet uit van het slechtste van de mens Verward
Wie maakt die ophef hier nou eigenlijk? Ook in het andere topic heb ik duidelijk aangeven dat het mij geen toeval lijkt en daardoor benieuwd ben naar de mening van de smid en ook dat was goed bedoelt.

Het lijkt mij dus verstandiger dat een ieder zichzelf maar eens eerlijk de spiegel voor houd en bij zichzelf te rade gaat waarom men zich zo geraakt voelt en direct de neiging heeft om de nieuwe "Thee" maar eens even aan te gaan pakken met z`n allen.

En dat terwijl "Thee" nog de waarheid spreekt ook! Ik weet dat jullie het niet horen willen maar de hals lijkt op de foto inderdaad onderontwikkeld en te ielig. En ik blijf erbij dat ik het geen toeval vind dat bij Leonoor`s veulen de stand van de hoeven "toevallig" en enkel en alleen op de foto`s afwijkend lijken. En dan vinden jullie mij maar een, ja vul zelf maar in, maar ik denk dat dat meer over jullie zegt dan over mij.
En ik zit hier niet te tikken omdat ik andermans veulen even lekker af wil kraken integendeel! Ik heb aangeven dat ik het een mooi veulen vind en bij Leonoor was het ook enkel en alleen goed bedoelt.

Maar daar schijnen we blijkbaar niet tegen te kunnen met z`n allen dus ik ben benieuwd, welke bak stront komt er nu weer Verward

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:59

MarijeR schreef:
Thee, hoe denk je dat zulke binnenkomers zullen vallen?

Stel je eens voor dat je als totale vreemde op een feestje de kamer in loopt (tenminste, niemand (her)kent jou...) en je spreekt zomaar iemand aan met de mededeling, ik vind je auto niet mooi.
Doe dat een paar keer en de mensen daar gaan je steeds leuker vinden

Zo ook op bokt.
Je hoeft heus niet te gaan slijmen met iedereen maar om in je eerste brichten alleen commentaar te gaan leveren, geeft niet zo'n leuke binnenkomst.
Beetje sociale vaardigheden zijn ook op bokt gewenst.
En anders krijg je op hetzelfde nivo reactie terug...



Hetzelfde nivo? Nee hoor, we spreken hier over een heel ander niveau.

En stel je eens voor dat ik inderdaad op een feestje binnenkom en niemand kent mij en dan ga ik roepen dat ik een auto niet mooi vind, tja..dat zou inderdaad een rare binnenkomer zijn.
Maar wat zou er gebeuren als ik zeg wat een mooie auto maar zonde van die deuk? Tja, en dan mankeert er volgens jou schijnbaar duidelijk iets aan mijn sociale vaardigheden en dan zou niemand mij meer mogen?
Rare gewenste sociale vaardigheden wil je van mij. Als er een deuk in de auto zit zit er een deuk in, punt uit. En nog gekker word het als iedereen de deuk ziet maar je mag er niks over zeggen.
Laat me raden ook een goed vriendinnetje van?

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:16

hoera schreef:
Jou beschrijving over hoe je je nu voelt is hetzelfde als hoe het op sarabande (en ons)overkwam toen je over de hals van het veulen begon.


En dit is dus de kern waar het hier over gaat Jij hebt tenminste het lef om daar eerlijk voor uit te komen OK dan! Ik schijn jullie dus gekwetst te hebben. Mag ik het dan ook raar vinden dat dat zo is? Ik heb alleen gezegd dat ik de hals onderontwikkeld vond, moet dat dan zulke reaktie `s opwekken Verward
Nou, bij deze dan voor iedereen die zich gekwetst voelt dat is never nooit niet mijn bedoeling geweest. Al blijf ik het raar vinden dat jullie je zo snel aangevallen voelen en dat was dus niet mijn bedoeling

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:35

Lovely schreef:
Maar dan heb ik ook nog een vraagje: waarom voel je je geroepen om je mening te geven over dit veulen? Niemand heeft erom gevraagd en dit topic nodigt ook niet uit tot kritiek, dus vanwaar jouw ongevraagde input???


Oh dat is niet zo moeilijk hoor. Je klikt iets aan, kijkt ernaar en dan constateer je iets en daar geef je dan je mening over. Of is dat niet de bedoeling van bokt? Ik heb nergens gelezen dat er niet om mijn ongevraagde input werd gevraagd, vandaar. Maar schijnt wel een rottige input geweest te zijn of niet?

En gelijk wil ik er even bij wil zeggen dat dit gediscusseer het veulen niet ten goede vind komen, want nogmaals ik vind het een mooi veulen ( voor degene die dit ontgaan zijn)

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:11

sarabande schreef:
Het is niet mijn veulen. Het is wel bij geboren en gegroeid. Dat laatste vooral na een heel slechte start. Daar ben ik voor mijzelf en Suzanne heel blij mee. Ik had eerst ook kritiek op Zeno, maar hij heeft zich wonderbaarlijk goed ontwikkeld.

In een week zijn hier een veulenschetser, een dierenarts en een hoefsmid die niet alleen bij heel veel grote sportmensen komt, maar ook zelf fokt en b.v. Jo Rutten als klant heeft.
Die waren allemaal, onafhankelijk van elkaar, zeer onder de indruk van Zeno, van zijn bouw, mooie lengte in lijf en hals.

Ik fok al meer dan dertig jaar en zie heel wat veulens voorbij komen ieder jaar. Ik denk dat ik een aardige kijk heb op een veulen. Als de hals nog langer zou zijn zou hij mismaakt worden. Zeno heeft een hals die velen voor hun paard zouden wensen.

Dus je kan wel boos worden over het feit dat je kritiek niet wordt geaccepteerd, maar die kritiek bewijst ook heel duidelijk jouw volkomen onkunde.

Dus laat maar eens zien door middel van foto's van, liefst eigen paarden/veulens, wat jij het beter vindt.


Nou Sarabande daar gaan we dan..mijn "onkundige " mening.

Het diertje is verder goedgebouwd vandaar ook dat ik het een mooi veulen vind. Wat mij alleen wel opviel aan de foto is dus de hals. Helemaal voor een hengst vind ik deze dus onderontwikkeld juist gezien bij de rest van zijn bouw. Mooier was geweest ( ja, je vraagt erom) dat hij juist een kortere en niet langere hals had gehad die iets meer gespierd ( ontwikkeld) zou zijn, ik zie dus dan liever een goed ontwikkelde hengsten hals met uiteraard voldoende lengte maar ik dit geval had de lengte naar mijn mening dus ook iets minder gekund. Maar goed gezien het verhaal dat je zelf schrijft i.v.m. zijn slechte start zal het een en ander daar wel mee te maken hebben. Bovendien is het een beoordeling van een foto en dat wil nog niet zeggen dat ik als ik het diertje in werkelijkheid zou zien ik er nog zo over denk. Maar zo op de foto, ja, dan valt mij dat echt wel op.
En over het feit dat mijn kritiek niet geaccepteerd zou worden denk ik dat we over verschillende dingen praten. Ik heb toch werkelijk ook gelezen dat men de hals iets te ielig vond, dat het zo leek op een bepaalde foto enz dus ik ben volgens mij niet de enige die het zag.

En nu moet ik me dus gaan bewijzen met mijn eigen fokproducten? Is dat niet een beetje kinderachtig? Maar geeft niet, kan wel hoor Pling Ik zal binnenkort mijn eigen fokproduct plaatsten en dan mag iedereen zijn of haar ogezouten kritiek geven als iemand zich daar geroepen toe voelt.

En verder wens ik de eigenaren veel plezier met Zeno want dat is toch waar het over gaat ( wat de rest van de wereld er ook van vind) en helemaal gezien het feit dat hij een slechte start heeft gehad vind ik dat hij er goed bij staat OK dan!

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:30

MarijeR schreef:
Je zegt hier niet dat je het zonde vindt dat er een deukje in zit maar je zegt dat je het model (type hals) niet mooi vindt.
Dat mag je natuurlijk best zeggen als je dat graag kwijt wilt.




Snap jij wel waar het over gaat? Ik heb niet gezegd dat ik het model auto niet mooi vond, juist wel, ik vind het een mooi veulen. Maar er zit wel een deuk in de auto ( ik geloof dat we het daar over hadden of niet) maar dat mocht juist niet gezegd worden want dan ontbrak er wat aan mijn sociale vaardigheden en zou niemand me meer mogen. Daar hadden wij het over en nou niet gaan roepen dat ik het model veulen niet mooi zou vinden want dan gaat het helemaal nergens meer over.

En als we het dan toch hebben over het "hokjes gevoel".....dus ik mag alleen op FA aangeven wat ik van een veulen vind en niet bij de kraamstal?
En de onderbouwing heb ik intussen gegeven.

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:38

essie79 schreef:
Hoe kom je er eigenlijk nu bij dat er mensen zijn die prijs stellen op jouw mening over dit veulen, los van het feit dat of je gelijk hebt of niet?

(dit is een serieuze vraag)


Nou, zal ik hem dan ook maar serieus beantwoorden dan?
Ik denk helemaal niet dat er mensen zijn die mijn mening op prijs stellen. Kijk maar eens hoe er gereageerd word. Sarabande moet alleen niet gaan roepen dat ik de enige ben die het is opgevallen ( om haar "onkunde"op mij) sterk te maken want dat is dus niet zo. Vandaar dat ik dat aanhaalde.

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:09

SuzanneH schreef:
Tjonge jonge zeg , wat een gedoe over een veulen ...

maar ja, gelukkig heeft Zeno zelf het een stuk gezelliger in zijn nieuwe groep vriendjes.

Misschien was het voor de foutenkijkers beter om de eerste foto niet te plaatsen, echter mijn eigen vrolijke hoofd ( het is namelijk heel leuk om je veulen dan eindelijk mee naar huis te nemen ) was de reden om die foto wel te plaatsen. Daar is in mijn ogen Kraamstal ook voor bedoeld , een beetje zoals je ook foto's van je kind in je portemomnnee laat zien aan anderen. Maar iedereen is wat mij betreft vrij om te reageren, ik weet wat ik heb aan mijn merrie en haar nafok. Haha!


En hier ben ik het helemaal mee eens hoor, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Nu ik jou zo lees was het misschien een beetje onpepast van mij om dan wat over de hals te roepen. Maar nogmaals hij staat er goed bij en helemaal nadat hij dus een slechte start heeft gehad ( dat wist ik dus niet en het is hem dus duidelijk niet aan te zien)
Vat het op als een compliment, juist omdat het zo`n mooi veulen is heb ik daar wat van gezegd anders was het helemaal niet in mij opgekomen. Ik wens je heel veel plezier met Zeno en ik ben maar al te blij dat je je het niet persoonlijk aantrekt want ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat je hem dan eindelijk mee naar huis kunt nemen. En dan komt er zo`n fouten kijker als mij...nou, niet leuk dus en bij deze dus totaal ongepast. Sorry Vriendjes zijn?
Maar goed, ook voor mij geld ik ben niet perfect en zal dat dan ook direct toegeven wanneer dat nodig is. Bij deze dus. En schroom niet om de volgende keer weer enthousiast foto`s te plaatsen en laat dan zeker de "mindere" niet weg want daar gaat het dus inderdaad niet om.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, LisaVH96, xoranlover en 13 bezoekers